AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Har en baby på litt over 4 mnd, som helt siden fødsel har nektet å sove i vogn. Har kun sovet i bæresele eller på puppen på dagtid. Har hele tiden sovet godt i egen seng på natt da. Nå har det vært glatt ute og jeg har ikke turd å bruke bæresele (har hund så må ut uansett). Prøvde da vogna ute og baby sovnet! Har sovet ute på tur i vogna nå den siste uka. I går prøvde jeg å legge henne i vogna inne istedenfor på meg den ene duppen, og hun sov!! Det samme i dag. Jeg har hele tiden "klaget" over at jeg aldri får egentid for baby er på meg. Aldri tid til å gjøre noe osv.. men nå har jeg det. Det føles så rart, og jeg føler jeg "svikter" baby av å la henne ligge alene. Går bare rundt i huset og surrer, sjekker henne hele tiden. Føles så rart.. vet ikke hva jeg skal ta meg til. Føles merkelig å skulle sette seg ned i sofaen og se serie uten baby. Da det er noe jeg har brukt flere timer på daglig i 4 mnd.. Er det andre i samme situasjon? Går dette over eller bør jeg bare la henne sove oppå meg igjen? Går det ann å variere litt uten å forvirre baby? Sikkert et rart innlegg dette, men jeg føler meg så "naken" og forvirret når baby ikke er på meg. Føles ut som jeg kan få tid til alt😂 (selv om hun som regel sover 30-60 min)🙈 Anonymkode: 94205...0d2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Så heldig du er 😆 Jeg har et klistremerke på 11 uker som ikke kan sove alene verken på dag eller natt. Han begynte heldigvis nettopp å godta vogn - men det er ikke hver dag og maks 2 timer. Må enten bæres eller ha bryst for å greie å sovne. Håper det blir litt bedre snart fordi barnefar skal være borte i 5 uker 😬 Anonymkode: 96759...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Kjenner følelsen. Bare nyt at baby endelig har begynt å sove alene og at du har litt egentid. Husker det var himmelsk da min eldste begynte å sove i vogn i seksmånedersalderen. Anonymkode: 33b24...c8d 3
Thea82 Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Akkurat samme skjedde her:) ca ved 4 mnd var plutselig vogn ok. Hun sover fortsatt en lur i bæresele, den på ettermiddagen. Det føler jeg vi begge har behov for, og det virker bare til å gjøre godt, ingen «forvirring». Kjenner meg sånn igjen i det du skriver.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 For all del ikke legg henne oppå deg for å sove igjen 😅 Eller jeg skal ikke legge meg oppi hva andre gjør egentlig, men det er så fort gjort at du går tilbake til gamle vaner og til syvende og sist er det vel bedre for dere begge at dette bare blir rutine 😅 Hvis du tenker litt lengre frem i bhg med pappa i permisjon osv. Anonymkode: 2dc56...d70 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Mine to første barn var klistremerkebabyer og jeg forventet det samme når nr 3 kom nå. Jammen er han en sovebaby, og jeg skjønner ingenting😂 Jeg sjekker han hele tiden og klarer ikke helt slappe av når han sover. Jeg har benyttet tiden han sover til å trene, eller så triller jeg lang tur med han i vognen. Da har jeg mye energi til å være 100% tilstede med han når han er våken. Da elsker han å være nær meg, så jeg tror han fyller nærhetsbehovet sitt greit uansett. Vi får bare nyte det😅 Anonymkode: 5d9e8...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå