Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en god norsk - engelsk / engelsk - norsk ordliste, skal jeg velge Clue eller Ordnett eller noe annet?

Noen som har synspunkter???

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Apple_*
Skrevet

Jeg bruker Clue og syns den er bra. Det hender en sjelden gang det dukker opp ord jeg ikke finner der, men jeg har allikevel ikke prøvd noen andre.

Skrevet

Har bare testet Clue, og den er/var (i tidlige versjoner) nesten perfekt.

Skrevet

Jeg bruker iFinger både på jobb og privat, og det er fantastisk. Har prøvd Clue også, men iFinger er mye bedre. Anbefales på det varmeste.

Du kan lese mer om iFinger her >>

Du kan forresten kjøpe ulike tillegg til iFinger. Jeg har for eksempel kjøpt et tillegg (i mangel på et bedre ord) sånn at ordboka også inneholder en rekke økonomiske fraser. Genialt! Mer om de ulike variantene av iFinger (tilleggene) finner du her >>

Skrevet

Synes Clue er helt perfekt, jeg. Bruker den både i jobb og privat.

Skrevet

Vi har den samme diskusjonen på jobben, og det er en ball vi aldri klarer å lande, så nå har vi både Ordnett og Clue.

Dette er våre erfaringer:

Clues store fordel er at det kommer kontinuerlig ordforslag etter hver bokstav man taster inn, og det er veldig kjekt for de som ikke alltid staver like bra. :sjenert:

Fordelen med ordnett er at vi har tilgang til den hjemmefra, og ordet er forklart bedre, og er brukt i et eksempel.

Ellers kan jeg fortelle at abonnement på ordnett er dyrt, og at prisen på Clue sikkert ikke er så veldig lite det heller, men det er hverfall en engangssum.

Clue har vel bedre dekning enn basis-engelskordboka til Ordnett, men Ordnett har også en stor Engelskordbok man kan abonnere på, men denne koster selvfølgelig enda mer penger.

Skrevet

Elanor:

Ordnett koster bare rundt 400 for enbruker, Clue rundt tusenlappen hvis jeg ikke husker feil.

Det jeg mest trenger er vel eksempler tror jeg..

Ser man kan laste ned en gratis 30-dagersverson av Clue...

Skrevet

Ordnett har mye nedetid. Hvis det er nettversjonen dere snakker om, da.

Skrevet

Det finnes jo ordbøker på nettet også, men de er kanskje ikke gode nok? Har dere sett på www.tritrans.net og www.ordbok.no?

Skrevet

Grooo:

Jeg syns det fremdeles er dyrt i forhold til det man får. Skal du ikke dele dette med noen, ville jeg heller anbefalt en god tykk ordbok enn Ordnett.

STOR engelsk ordbok er nok bedre da. Men da må du visst betale 300 kr til...

Hadde absolutt gått for Clue!

Skrevet

Ok, takk.

Skal ikke dele med noen, men betaler vel ikke selv heller så prisen har ikke så mye å si. Men jeg vil jo uansett velge det der man får mest for pengene...

Har en god og tykk ordbok her da, bruker den nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...