Gå til innhold

Du som er utenlandsk...Hvordan takler du fordommer og generaliseringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du hører eller leser «Alle utledninger er sånn og sånn» eller «De som kommer fra det og det landet er sånn»...

Blir du lei deg eller bryr du deg ikke? 

Anonymkode: 71859...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man burde jo ikke bry seg. Som kvinne hører man også slikt.

Anonymkode: 841b0...4e7

• Liker 3
Skrevet

Som beskjeden hører man også slikt kan jeg melde.

Anonymkode: 166e7...a00

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man burde jo ikke bry seg. Som kvinne hører man også slikt.

Anonymkode: 841b0...4e7

Vanskelig å ikke bry seg når det er mye og overalt 

• Liker 2
Skrevet

De som blir mest utsatt for verbal dritt i samfunnet er vel tre grupper: Innvandrere, kvinner og kvinner som er beskjedne.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som blir mest utsatt for verbal dritt i samfunnet er vel tre grupper: Innvandrere, kvinner og kvinner som er beskjedne.

Kvinner som ikke er beskjedne får jo også mer enn gjerne passet sitt påskrevet

Anonymkode: 4fe12...4da

• Liker 7
Skrevet

Har et par venninner som takler det veldig dårlig...En av dem gråter mye pga det hun leser og hører :( 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sykt at du får deg til å oppsummere dette uten å nevne hvite menn over 50.

Den gruppen som betaler mest til innvandrere og alle typer kvinner og som får desidert mest dritt.

Skrevet
Niek79 skrev (7 minutter siden):

Sykt at du får deg til å oppsummere dette uten å nevne hvite menn over 50.

Den gruppen som betaler mest til innvandrere og alle typer kvinner og som får desidert mest dritt.

Betaler mest til innvandrere? Enda mer fordommer....

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Betaler mest til innvandrere? Enda mer fordommer....

Hvite menn rundt femti er de som betaler desidert mest i skatt. Kvinner og innvandrere (spesielt) er rene utgiftsposter på statsbudsjettet. Allikevel er det ingen som sutrer mer enn de gruppene som mottar mest, forstå det om du kan.

Gjest AnonymBurker
Skrevet
2 minutter siden, Niek79 said:

Hvite menn rundt femti er de som betaler desidert mest i skatt. Kvinner og innvandrere (spesielt) er rene utgiftsposter på statsbudsjettet. Allikevel er det ingen som sutrer mer enn de gruppene som mottar mest, forstå det om du kan.

Så da kan vel disse mennene slutte å betale så mye i skatt? Problem løst?

Hvorfor gidde bidra i et system som ikke verdsetter en?

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBurker said:

Så da kan vel disse mennene slutte å betale så mye i skatt? Problem løst?

Hvorfor gidde bidra i et system som ikke verdsetter en?

Tipper de hadde takket ja til å betale mindre i skatt ja.

Jeg betaler et syvsifret beløp i skatt hvert år selv og blir bare matt av å se utakknemlige folk sutre.

Endret av Niek79
Skrevet
Niek79 skrev (2 minutter siden):

Så da mener du at det er greit å snakke dritt om innvandrere? De innvandrerne jeg kjenner jobber, alle sammen. 
Skjerpings! 

• Liker 6
Skrevet

Jeg smiler og tenker at livet til vedkommende hadde vært mye bedre for dem selv.. dersom de simpelt hen hadde valgt å være åpen isteden for så firkantet. Slike påstander sier mye heller om den personen selv. 

så: jeg bryr meg ikke i det hele tatt. Det er ikke mange som er så tilbakestående uansett. De fleste mennesker synes jeg er svært oppegående og normale. 

Anonymkode: 6db26...558

• Liker 3
Skrevet

Vi som kommer fra andre land har minst like mange fordommer om dere, så det er ingen grunn til norsk selvpisking for dette her. Folk er bare skapt sånn. Vi har fordommer.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du glemte folk som er homofile, religiøse, menn og beskjede menn. Har lest nok her inne til at jeg tar meg nær av alt mannehatet og generaliseringene mot menn her inne, siden jeg vet at de er på bærtur.

Anonymkode: 1be83...e5e

• Liker 2
Gjest AnonymBurker
Skrevet
51 minutter siden, Niek79 said:

Tipper de hadde takket ja til å betale mindre i skatt ja.

Jeg betaler et syvsifret beløp i skatt hvert år selv og blir bare matt av å se utakknemlige folk sutre.

Skjønner ikke at du orker å betale så mye i skatt. Jeg hadde seriøst vurdert å implementere kreativ regnskapsføring for å senke mengden skatt jeg måtte ha betalt. Ansett en regnskapsfører eller revisor (veit ikke forskjellen), og så si at du kommer til å gi vedkommende 25% i av all skatt de sparer deg. 

Skader ikke å prøve? 😛

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du hører eller leser «Alle utledninger er sånn og sånn» eller «De som kommer fra det og det landet er sånn»...

Blir du lei deg eller bryr du deg ikke? 

Jeg personlig kan I enkelte tilfeller bli ganske provosert av hvordan utlendinger og vi *innvandrere* blir tolket og sett på av samfunnet generelt. Det er så ironisk fordi nordmenn har også utallige feil ved seg selv men som er hysh hysh. Dette snakker vi ikke om for vi er så mye bedre enn alle andre. Hva med nordmenn som bosetter seg i Spania? Drit mange spanjolere er egentlig sett seg lei av at nordmenn bosetter seg der og tar over områdene deres. Der omfattes jo nordmenn også som innvandrere. Men enhver som kan politikk og som får med seg hva som skjer mtp på samfunnet. Debatter osv. Må bare ty til å stå for sine meninger. Det går i sirkler. Men for oss utlendinger så er det lettere at vi blir sett på mål. Vi er som et stort støvkorn på hvitt papir. Lettere å dømme og tro at vi er like alle sammen. Det er derfor det plager meg at så mange innvandrere har begynt med disse skam debattene om sosial kontroll ære kontroll omskjæring og alt sånt. Det gir ikke noe mening for da skriver du på vegne av også de mange tusen som ikke har noen av disse. Problemene i eget hjem. Så møter du på en nordmann og hun han skal si jaså du så du har nok ikke lov tio det pga foreldra dine??! Hvem sier det? Jeg vet om tusenvis av norske familier som slår barna sine. Kontrollerer barna sine og absolutt ikke er de de bør være for sitt samfunn. Men der går vi tilbake til  svart hvitt. Så ja alt i alt. Det er lettere it skrive om osss fordi det alltid er en eller annen utlending og snakke om. Nettopp derfor man egentlig bare bør stikke nesa i sitt eget og ikke andres. Det fører ikke tip annet enn debatt og uforklarlige konklusjoner. Som en en gang sa.We were all humans until race disconnected us, religion separated us, politics divided us, and wealth classified us.

Anonymkode: cf271...867

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg smiler og tenker at livet til vedkommende hadde vært mye bedre for dem selv.. dersom de simpelt hen hadde valgt å være åpen isteden for så firkantet. Slike påstander sier mye heller om den personen selv. 

så: jeg bryr meg ikke i det hele tatt. Det er ikke mange som er så tilbakestående uansett. De fleste mennesker synes jeg er svært oppegående og normale. 

Anonymkode: 6db26...558

Det er veldig mange negative kommentarer på nettet....

Skrevet
youcancallmejune skrev (28 minutter siden):

Vi som kommer fra andre land har minst like mange fordommer om dere, så det er ingen grunn til norsk selvpisking for dette her. Folk er bare skapt sånn. Vi har fordommer.

Uenig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...