Gå til innhold

Er det sant at kvinner har kallenavn på de de dater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kvinner kallenavn på de de dater? Hun jeg var på date med sist sa det at kvinner kaller datene sine for advokaten, snekkern, legen osv. Stemmer det?

Anonymkode: 41b62...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man dater mange så har man sikkert behov for det. Jeg dater en av gangen og har derfor ikke behov for det.

Likevel, skal jeg fortelle noen om en tidligere date eller lignende så er det større sjans for at de vet hvem "elektrikeren" er enn, Jens.

Anonymkode: b8606...902

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, vi kaller deg KG fyren 

Anonymkode: ca62c...4da

Lol

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis man dater mange så har man sikkert behov for det. Jeg dater en av gangen og har derfor ikke behov for det.

Likevel, skal jeg fortelle noen om en tidligere date eller lignende så er det større sjans for at de vet hvem "elektrikeren" er enn, Jens.

Tror ikke noen av mine kompiser vet hva noen av de jeg har datet jobber med. Hvorfor er yrkestittel lettere å huske?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man kan ikke dra en sånn slutning basert på én kvinnes utsagn. 

Anonymkode: 6cb38...bba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte. Her er det nok gjort for at du ikke skal kunne snoke i hvilke menn hun har datet (uten at jeg forstår hvorfor hun prater om tidligere flammer på date). 

Hvis jeg nevner dater til venner bruker jeg alltid kallenavn. Dette fordi jeg ikke vil at venner skal vite hvem jeg dater, annet enn om det blir seriøst og fordi det er så mange som er bare useriøs der ting bare ikke har noen betydning. Derfor lager jeg bare et kallenavn. Lettere å glemme "Sjømannen" en et faktisk menneske med personnummer og den slags

Anonymkode: 3a6d4...6a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror ikke noen av mine kompiser vet hva noen av de jeg har datet jobber med. Hvorfor er yrkestittel lettere å huske?

Vet ikke, det bare er sånn. Yrkestittel sier mer om vedkommende enn navnet. "Du vet Jens, vet du?" vs. "Han elektrikeren vet du". Lettere å vite hvem elektrikeren er. 🤷🏼‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg har hørt. Med mindre det er noe som skiller seg skikkelig ut. Typ astronauten, milliardæren, presidenten, glassøyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBurker

Har nok ikke kallenavn, men de husker mennene etter hvilken nytteverdi de har. Sånn at de alltid har en backup i tilfelle hun skulle trenge noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har kvinner kallenavn på de de dater? Hun jeg var på date med sist sa det at kvinner kaller datene sine for advokaten, snekkern, legen osv. Stemmer det?

Ja Jeg bruker å lage morsomme vridninger på navnet deres.. Det er ikke bare forbeholdt personer jeg dater, da.

Anonymkode: 39fd0...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det. I perioder der jeg har vært mer aktiv på datefronten så har det vært lettere for folk å huske det i stedet for navn. Så jeg har kalt datene mine for stedsnavn, den klassiske kjekken, han med musklene, han blue eyes, han med brillene, osv. Mener ikke noe vondt med det, men det er bare for å skille dem litt, og for noen (trege) venninner kan det være enklere å forholde seg til det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Stemmer ikke for meg eller mine venninner. 

Anonymkode: cbef7...e1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har i alle fall vært vanlig i min krets. Lettere å bruke kallenavn når man ikke ønsker at alle og en hver skal vite hvem man dater. Belgeren, dansken, bartenderen osv. Vi hadde kallenavn på guttene på ungdomsskolen også. 

Anonymkode: 66362...b11

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et kallenavn på alt og alle, faktisk! Derfor er det umulig å forstå hva vi sier. Prøv å forstå dette, f.eks. Kjøleskap har et kallenavn på ull og sele. Der stekeovner skriver "Hei,jeg fikk pengene", skriver vi "Sol i dag, 9 av 10 møtte fram".

Anonymkode: 88d6c...f82

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂Ja, det stemmer. Jeg og venninner gjør i alle fall det. Det er en måte å holde datene adskilt og huske de liksom, uten å måtte gå inn på navn og slike detaljer. Gjerne stedsnavn, yrke eller lignende som blir brukt. Jeg datet en vi kalte Kongen, han hadde et dobbeltnavn som lød som noe rett ut fra kongehusene.😉

Og ja, dere blir diskutert.😉

Anonymkode: 61f63...4e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter og menn bruker også kallenavn, eks. puppedama, bergensern, bollamusa, osv.

Anonymkode: 8c700...9ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...