Sizz- Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 (endret) Vi har en stor pose med fryste matvarer stående utendørs i -15 grader nå. Det et pga vi holder på å avrime frysern. Samboer mener sollyset kan ødelegge maten og ba meg flytte matvarene unna sola. Jeg skjønner ikke logikken i dette, men har han rett? Endret 2. februar 2021 av Sizz-
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Tviler på at sola varmer så mye at det vil bli alt for ujevne temperaturer for matvarene deres nå. Anonymkode: 02ab2...92d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Jeg ville også ha lagt det i skyggen om mulig. Sannsynligvis har det lite å si, men alt kommer an på hvor godt isolert noe er. Sitter man innenfor et vindu og solen plutselig stiger, så kjenner man at solstrålene varmer selv om det er bitende kaldt ute. For solstrålene bryr seg ikke om temperaturen ute. De avgir varme i det de treffer en ikke-gjennomsiktig overflate. Og kan dermed øke temperaturen eller føre til unødvendig mye ising på matvarene. Anonymkode: fc45c...18a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå