AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 I dag hadde jeg avtalt med eldste dattera mi at hun skulle hente sin lillesøster på barnehagen pga, dem stenger kl 15 under disse corona tider. Hun hadde sovnet imens hun gjorde lekser. Barnehagen ringte og jeg fikk noen andre til å hente. Tror dere jeg får noe problemer med barnehagen ellernoe? Anonymkode: 6fcd1...a9c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Hva slags problemer tenker du på? Anonymkode: 5ddb7...fcc 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Advarsel. Eller bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 6fcd1...a9c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Dette varierer fra bhg til bhg.men noen har valgt å gi foreldre som henter for seint bøter. Og den vil komme på neste regning. Men om dette aldri før har skjedd, du forklarer deg, og beklager deg. Legger deg langflat. Så går det sikkert fint. Spørs hvor nazi bhg er på slikt. Men husk at dette er ditt ansvar, ikke dattera di sitt. Selv om det var dumt hun sovna, og ikke gjorde som hun skulle.anvefaler deg å neste gang ringe litt førhun skal hente, for å forsikre deg om at dette ikke skjer igjen. Anonymkode: 8b447...256 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Advarsel. Eller bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 6fcd1...a9c Bekymringsmelding til bv skjer nok ikke, basert på denne ene hendelse. Men så klart, er det noe de tenker på, og noe de stusser overved andre ting. Så stiller det ikke sterkere med en slik glipp Anonymkode: 8b447...256 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette varierer fra bhg til bhg.men noen har valgt å gi foreldre som henter for seint bøter. Og den vil komme på neste regning. Men om dette aldri før har skjedd, du forklarer deg, og beklager deg. Legger deg langflat. Så går det sikkert fint. Spørs hvor nazi bhg er på slikt. Men husk at dette er ditt ansvar, ikke dattera di sitt. Selv om det var dumt hun sovna, og ikke gjorde som hun skulle.anvefaler deg å neste gang ringe litt førhun skal hente, for å forsikre deg om at dette ikke skjer igjen. Anonymkode: 8b447...256 Ringte henne til sammen 18 ganger den siste gangen jeg ringte våknet henne. Hun hadde telefonen sin i første etasje. Anonymkode: 6fcd1...a9c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ringte henne til sammen 18 ganger den siste gangen jeg ringte våknet henne. Hun hadde telefonen sin i første etasje. Anonymkode: 6fcd1...a9c Hvorfor skal hun ha ansvaret for å hente barnet? Dette bør dere voksne løse dere i mellom og ikke overlate ansvaret til et annet eldre barn. Anonymkode: 5ddb7...fcc 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Ikke bekymringsmelding pga engangshendelse, men vit at dersom du f.eks hadde sittet opptatt og ikke fikk tatt telefonen (og heller ingen andre kontaktpersoner som bhg har nummeret til) så skal barnehagen kontake barnevernet, som vil hente barnet og passe på det til dere kommer. Anonymkode: 79bc9...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal hun ha ansvaret for å hente barnet? Dette bør dere voksne løse dere i mellom og ikke overlate ansvaret til et annet eldre barn. Anonymkode: 5ddb7...fcc Barn har godt av ansvar. Men nå viste det seg at den jenta ikke er moden nok for det ennå. Vokser barna dine opp på bomullskyer eller? Jeg henta mine søsken fra jeg gikk i andre klasse og elsket det. Når jeg ser mine venninner som har fått servert alt med en gullskje og i en alder av 30 fortsatt får penger av pappa. Da er jeg glad jeg vokste opp og fikk det ansvaret jeg fikk. Anonymkode: 15aed...bbf 16
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barn har godt av ansvar. Men nå viste det seg at den jenta ikke er moden nok for det ennå. Vokser barna dine opp på bomullskyer eller? Jeg henta mine søsken fra jeg gikk i andre klasse og elsket det. Når jeg ser mine venninner som har fått servert alt med en gullskje og i en alder av 30 fortsatt får penger av pappa. Da er jeg glad jeg vokste opp og fikk det ansvaret jeg fikk. Anonymkode: 15aed...bbf Hun har ikke sovet så bra heller etter at hennes kusine døde i utlandet. Det er grunnen til at hun var trøtt og sovna. Anonymkode: 6fcd1...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barn har godt av ansvar. Men nå viste det seg at den jenta ikke er moden nok for det ennå. Vokser barna dine opp på bomullskyer eller? Jeg henta mine søsken fra jeg gikk i andre klasse og elsket det. Når jeg ser mine venninner som har fått servert alt med en gullskje og i en alder av 30 fortsatt får penger av pappa. Da er jeg glad jeg vokste opp og fikk det ansvaret jeg fikk. Anonymkode: 15aed...bbf Spar deg for oppgulpet, dette spørsmålet var til ts, at du virker så fornærmet er bare rart. Her er det tydelig at barnet ikke kan ta dette ansvaret så får de løse det på en annen måte. Anonymkode: 5ddb7...fcc 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun har ikke sovet så bra heller etter at hennes kusine døde i utlandet. Det er grunnen til at hun var trøtt og sovna. Anonymkode: 6fcd1...a9c Så hvorfor får hun ansvaret da? Anonymkode: 5ddb7...fcc 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvorfor får hun ansvaret da? Anonymkode: 5ddb7...fcc Det er ingen andre som kan hente henne på barnehagen kl 15:00. Både jeg og mannen min har jobb til 18:00-19:00 Anonymkode: 6fcd1...a9c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I dag hadde jeg avtalt med eldste dattera mi at hun skulle hente sin lillesøster på barnehagen pga, dem stenger kl 15 under disse corona tider. Hun hadde sovnet imens hun gjorde lekser. Barnehagen ringte og jeg fikk noen andre til å hente. Tror dere jeg får noe problemer med barnehagen ellernoe? Anonymkode: 6fcd1...a9c Du får sikkert et ark hvor du må skrive under på at dere hentet for sent. Med tre sånne vil du få en skriftlig advarsel om at de kan si opp plassen hvis det skjer fler ganger. De ansatte som stod igjen med barnet ditt får skrive overtid. Ingen fare skjedd, sånt kan skje. Er ped.leder i bhg selv. Anonymkode: 39ddb...0f5 4
tangent Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 Ingenting kommer til å skje. Bare forklare situasjonen til barnehagen. Noen ganger skjer ting. Og datteren som skulle hente har nok lært nå også. Pust med magen. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen andre som kan hente henne på barnehagen kl 15:00. Både jeg og mannen min har jobb til 18:00-19:00 Anonymkode: 6fcd1...a9c Da må dere jo finne noen andre som kan hente barnehagebarnet? Det kan ikke være sånn at din andre datter henter ungen til tross for at hun ikke får nok søvn. Det er uansvarlig av dere som foreldre. Anonymkode: 4c131...9c9 12
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun har ikke sovet så bra heller etter at hennes kusine døde i utlandet. Det er grunnen til at hun var trøtt og sovna. Anonymkode: 6fcd1...a9c Men da han hun nok med seg selv. Generelt så synes jeg det er uting at storesøsken skal hente fra barnehagen. Jeg er størst selv og fikk også ansvar for forskjellig ting. Det eneste jeg kan si at barna mine ikke skal få ansvar for sine søsken. De er barn og må få lov til å være barn mens de er det. Hent selv neste gang så er problemet løst. Anonymkode: 664fd...73f 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ingen andre som kan hente henne på barnehagen kl 15:00. Både jeg og mannen min har jobb til 18:00-19:00 Anonymkode: 6fcd1...a9c Da må dere ordne voksen barnepass. Det går ikke ann å forlate to barn alene hver dag fra kl 15 til 18-19. Dere trenger i det minste en del veiledning. Anonymkode: 664fd...73f 15
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 Hos oss får foreldrene bot for hver påbegynte halvtime. Får vi ikke tak i foreldrene ringer vi barnevernet etter 30 minutter. Du får nok en bot. Anonymkode: d8c29...af5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er ingen andre som kan hente henne på barnehagen kl 15:00. Både jeg og mannen min har jobb til 18:00-19:00 Anonymkode: 6fcd1...a9c Hvor gammel er hun eldste da? Og hva pleide dere å gjøre når barnehagen hadde normale åpningstider? Noen må jo ha hentet for dere da også! Anonymkode: f9c1f...13d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå