Gå til innhold

Barn og ADHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn som de siste årene har fått diagnosen ADHD. Det jeg har stusset på ved informasjon barnet har fått fra BUP etter diagnosen er satt, er at de sa til barnet at h*n nå hadde ADHD....Men om noen år så kunne det hende at de tok vekk diagnosen og at h*n ikke hadde det lengre...

Er dette opplysninger dere har fått også?

Trodde ikke man kunne vokse av seg ADHD jeg...

Anonymkode: 43c8f...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, tror man kan det altså. Mannen min ble diagnostisert i voksen alder, og det jeg har lest hittil er at ikke alle barn med diagnosen har den som voksen. 

Anonymkode: 6069e...a31

• Liker 1
Skrevet

Det går an. For altså, symptomene kan bli såppas vage, at ved en ny utredning, så vil det ikke være grunner for å sette diagnosen. Barna lærer å leve med det på en grei måte. Hvordan de skal takle atferden sin osv. Men ikke alle klarer det så godt at de blir kvitt diagnosen.

Anonymkode: d59a0...79e

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mange med ADHD mener det er en myte at man vokser det av seg. Man kan slutte å være hyperaktiv, men det er ikke "hele" ADHD greia, nå kaller man også ADD for ADHD, så man har det i hodet selv om man ikke er hyperaktiv. Jeg er ikke noe ekspert men hvertfall hørt at folk mener det er en myte. 

Anonymkode: cddc9...5df

Skrevet

Tja... både og.... Kanskje noen vokser det av seg, men syptomene endrer seg etter som man blir eldre og det betyr ikke at man har vokst det av seg. ADHD, alle 3 typene er forskjellige hos barn og voksne, og forskjellige hos gutter/menn og jenter/kvinner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...