Gå til innhold

Telefonselger har blitt enda mer frekk i corona-tiden 😡

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Glad for at jeg har kuttet ut telefonen helt. Slipper man å få telefoner fra folk man ikke kjenner. Hadde litt av samme problemene med at så snart man blokkerte noen av de. Så ringte selgerne med nytt nummer. Totalt respektløst. Gadd ikke noe mere.

Slipper man stresset med sosiale medier på telefonen i tillegg. Aldri hatt det bedre!

Endret av Lasox
Skrevet
tånegla skrev (5 timer siden):

Ahhhhrg sånne som deg er de verste. Faktisk verre enn telefonselgere.  Hva om det er noen som ringer for å be deg om å flytte bilen fordi de skal grave akkurat der du står parkert? Eller ber deg om å komme på sykehuset fordi noen nære er blitt innlagt?

Selv jobber jeg med å kontakte nærkontakter til påvist covid-19 smittede. Bruker idiotisk mye tid på å få fatt i folk som ikke svarer tlf 🤬. Selgere kan man faktisk bare si nei til og legge på. Trenger ikke høre på argumentene deres. 🤬

Det er ikke alle som sitter og ser på telefon hele dagen og venter på at den skal ringe. En del folk har faktisk en jobb der de ikke kan ha med seg telefon hele tiden.

Hvis dere ikke har et nummer det er mulig å søke opp så er det deres egen feil at dere får tak i folk.

Anonymkode: 9e087...2ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke alle som sitter og ser på telefon hele dagen og venter på at den skal ringe. En del folk har faktisk en jobb der de ikke kan ha med seg telefon hele tiden.

Hvis dere ikke har et nummer det er mulig å søke opp så er det deres egen feil at dere får tak i folk.

Grunnen til at vi ikke har søkbart nummer er at folk da ringer oss opp for andre spørsmål. Vi skal ringe ut, ikke svare på innkommende. 

Skrevet

Jeg jobber i helseforetak, men min private jobbtelefon står registrert i mitt navn... Derfor er det noen som aldri ringer meg tilbake når eller pluker opp når jeg tar kontakt. Det kan jo være tilfeldig, men men.

Anonymkode: f4d32...28a

Skrevet
tånegla skrev (3 timer siden):

Grunnen til at vi ikke har søkbart nummer er at folk da ringer oss opp for andre spørsmål. Vi skal ringe ut, ikke svare på innkommende. 

Dere kan ringe ut fra samme telefonnummer, uten at det er det nummeret som tilhører telefonen.  (Feks ringe ut fra «smitteinfo-nummeret», slik at folk ringer tilbake til det nummeret, i stedet for direkte til deg/din telefon)

Jeg tar aldri telefonen hvis det er skjult nummer som ringer, kommer ikke til å begynne nå under corona heller. Jeg forventer at nummer dere ringer fra kan identifiseres.

Anonymkode: ed763...a4b

Skrevet
tånegla skrev (10 timer siden):

Her jeg jobber kan vi på jobbtelefonene velge om telefonens nummer skal vises hos den man ringer til eller om sentralbordnummeret skal vises.

Burde være en enkel sak å få til hos dere hvis det er så ille at folk ikke tar telefon.

Men uansett er det en del folk som ikke har med seg telefon over alt hele dagen.

Skrevet
tånegla skrev (16 timer siden):

Selv jobber jeg med å kontakte nærkontakter til påvist covid-19 smittede. Bruker idiotisk mye tid på å få fatt i folk som ikke svarer tlf 🤬. Selgere kan man faktisk bare si nei til og legge på. Trenger ikke høre på argumentene deres. 🤬

Ganske utrolig at du jobber med smittesporing og i 2021 ikke har fått med deg at den beste måten å få kontakt med folk er ved å sende en SMS dersom de ikke svarer.

Jeg er ikke interessert i å være tilgjengelig hele tiden. Du kan jo ikke være spesielt gammel, siden du åpenbart ikke husker tiden før mobiltelefon. Med logikken din så skulle folk vært hjemme 24/7 tidligere, for noen kunne jo ha behov for å ha tak i deg.

Skrevet
tånegla skrev (10 timer siden):

Vel, da må dere skylde dere selv. Om noen ringer uten å legge igjen en beskjed eller sende SMS, og jeg ikke har nummeret lagret fra før, da antar jeg det var uviktig. 9 av 10 ganger er det uansett undersøkelse eller salg.

Skrevet
Parasitt skrev (1 time siden):

Ganske utrolig at du jobber med smittesporing og i 2021 ikke har fått med deg at den beste måten å få kontakt med folk er ved å sende en SMS dersom de ikke svarer.

Jeg er ikke interessert i å være tilgjengelig hele tiden. Du kan jo ikke være spesielt gammel, siden du åpenbart ikke husker tiden før mobiltelefon. Med logikken din så skulle folk vært hjemme 24/7 tidligere, for noen kunne jo ha behov for å ha tak i deg.

Nå er det ikke jeg som bestemmer reglene da. 🙄 SMS er ikke sikkert ifht. Personvern. Og jo jeg er gammel nok til å huske tiden før mobiltelefonen. Tilogmed så gammel at jeg vokste opp med tlf som ikke hadde display og vi var like spente hver gang vi svarte tlf. For hvem kunne det være i andre enden?

Uansett, det går an å svare tlf når det ringer om man har anledning. Og be selgere/«markedsundersøkere» om å dra til et vist varmt sted, om man har reservert seg. Så får man heller slå seg sammen med andre og aktivt klage på disse firmaene så det blir en stopp på dritten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...