AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Hei, Jeg har lenge vært reservert mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret, men siste tiden har selgere begynt å være ekstra frekke og ringe likevel. Det begynner som regel med å presisere at vi skal ikke selge noe, men vi skal "teste" noe gratis til halv pris i en mnd, eller "se på forsikringene" bare. Med masse snakk om hvordan jeg er en utvalgt kunde som skal få mange fordeler. Tror dem at jeg er dum? Er ikke dette telefonsalg? Følgende firma har ringt meg på utrolige ubekvemme tider og jeg blir forbanna, skal aldri handle der: Canal digital Enter forsikring Storebrand forsikring Noen som opplever det samme? Anonymkode: f4d32...28a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Hvorfor legger du ikke bare på? Og blokkerer nummeret? Anonymkode: 41689...0ef 6
Parasitt Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, Jeg har lenge vært reservert mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret, men siste tiden har selgere begynt å være ekstra frekke og ringe likevel. Det begynner som regel med å presisere at vi skal ikke selge noe, men vi skal "teste" noe gratis til halv pris i en mnd, eller "se på forsikringene" bare. Med masse snakk om hvordan jeg er en utvalgt kunde som skal få mange fordeler. Tror dem at jeg er dum? Er ikke dette telefonsalg? Følgende firma har ringt meg på utrolige ubekvemme tider og jeg blir forbanna, skal aldri handle der: Canal digital Enter forsikring Storebrand forsikring Noen som opplever det samme? Anonymkode: f4d32...28a Er dette selskaper du allerede er kunde hos? For om du har reservert deg hos Brreg er det ulovlig å kontakte deg for dem. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Parasitt skrev (Akkurat nå): Er dette selskaper du allerede er kunde hos? For om du har reservert deg hos Brreg er det ulovlig å kontakte deg for dem. Jeg er reservert. Var kunde i Enter for 10 år siden da jeg ble påtvunget av bilforhandler, byttet omgående. Aldri vært kunde hos Storebrand i mitt liv. Derfor tror jeg de ringer ulovlig. Anonymkode: f4d32...28a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Svarer ikke ukjente nr. Sjekker dem opp og blokkerer evt ringer tilbake dersom det er noen jeg vil snakke med. Anonymkode: a9166...763 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Problemet er at de skal ikke prøve å lure seg unna reservasjonen om telefonsalg med å si at det ikke er salg, og så selge meg noe? Anonymkode: f4d32...28a 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor legger du ikke bare på? Og blokkerer nummeret? Anonymkode: 41689...0ef Canal Digital hjelper det ikke å blokkere, for de ringer fra nye numre hver gang. De ringe meg ofte etter at vi hadde avsluttet abonnementet hos dem, selv om jeg ba de om å la være, og å slette nummeret mitt fra lista si. Det tok ikke slutt før jeg sendte en temmelig sint mail dit. Anonymkode: b78cf...7a8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Jeg pleier å avbryte dem med en gang de begynner på "åpningstalen" sin, og jeg sier da: "Handler dette om at du skal selge meg noe? Jeg er ikke interessert." Da begynner de kanskje med "Men du har jo ikke hørt om det flotte tilbu..." der jeg avbryter igjen: "Jeg sa at jeg ikke er interessert. Adjø." Slik sparer jeg tid og bryderi for både meg og dem. Anonymkode: bfb6c...149 3
MortenMinstelønn Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noen som opplever det samme? Jeg pleier å si at jeg ikke har tid før i helgen. Og om jeg kan få nummeret deres slik at jeg kan ringe de da. 3
Gjest theTitanic Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Jeg legger bare på. Gidder ikke kaste bort tid på tull.
tånegla Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Svarer ikke ukjente nr. Sjekker dem opp og blokkerer evt ringer tilbake dersom det er noen jeg vil snakke med. Anonymkode: a9166...763 Ahhhhrg sånne som deg er de verste. Faktisk verre enn telefonselgere. Hva om det er noen som ringer for å be deg om å flytte bilen fordi de skal grave akkurat der du står parkert? Eller ber deg om å komme på sykehuset fordi noen nære er blitt innlagt? Selv jobber jeg med å kontakte nærkontakter til påvist covid-19 smittede. Bruker idiotisk mye tid på å få fatt i folk som ikke svarer tlf 🤬. Selgere kan man faktisk bare si nei til og legge på. Trenger ikke høre på argumentene deres. 🤬 Endret 2. februar 2021 av tånegla Leif 10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 I det de begynner å prate forstår jeg kjapt om de skal selge noe eller "gi bort" noe. Da sier jeg "Nei tskk" og legger på før de får snakket ferdig. 🙈 Kanskje frekt men orker ikke gnål Anonymkode: 41f16...91a 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 Canal Digital var ikke så vanskelig å bli kvitt. De ringte meg to ganger, og andre gangen så spurte jeg hvilken del av ikke interessert i de ikke skjønte. De har aldri ringt igjen! Anonymkode: f9906...406 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 Sjekker nummeret før jeg eventuelt ringer opp igjen, nå har jeg alltid tlf på lydløs så veldig sjelden jeg får med meg at noen ringer. Kan gå noen timer. Anonymkode: ad10f...a79 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 tånegla skrev (4 timer siden): Ahhhhrg sånne som deg er de verste. Faktisk verre enn telefonselgere. Hva om det er noen som ringer for å be deg om å flytte bilen fordi de skal grave akkurat der du står parkert? Eller ber deg om å komme på sykehuset fordi noen nære er blitt innlagt? Selv jobber jeg med å kontakte nærkontakter til påvist covid-19 smittede. Bruker idiotisk mye tid på å få fatt i folk som ikke svarer tlf 🤬. Selgere kan man faktisk bare si nei til og legge på. Trenger ikke høre på argumentene deres. 🤬 For at i mitt tilfelle er jeg for høflig til å avslå de. Jeg jatter og smalltalker hyggelig tilbake, men jeg takker aldri ja til noen tilbud. Og dette har jeg ikke tid til i arbeidstiden min, derfor tar jeg ALDRI telefonen når det ringer et ukjent nr. Jeg søker de opp, og ringer kun tilbake hvis det er banken, verkstedet osv. Jeg blir for tiden terrorisert av noen som kaller seg Mogi sales, og Enevo. Blokkerer et nr hver dag, og dagen etter ringer de fra et nytt😩 Telenor er også ganske ivrige på avtrekkeren, selv om jeg aldri har vært kunde der, og de sier rett ut at de ikke kan matche det tilbudet jeg har i dag. Anonymkode: fcf62...0a0 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 tånegla skrev (4 timer siden): Ahhhhrg sånne som deg er de verste. Faktisk verre enn telefonselgere. Hva om det er noen som ringer for å be deg om å flytte bilen fordi de skal grave akkurat der du står parkert? Eller ber deg om å komme på sykehuset fordi noen nære er blitt innlagt? Selv jobber jeg med å kontakte nærkontakter til påvist covid-19 smittede. Bruker idiotisk mye tid på å få fatt i folk som ikke svarer tlf 🤬. Selgere kan man faktisk bare si nei til og legge på. Trenger ikke høre på argumentene deres. 🤬 Ringer du fra et nr som ikke kan søkes opp? Da er det det som er problemet. Jeg ville ringt tilbake til et helseforetak. Anonymkode: a9166...763 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 tånegla skrev (4 timer siden): Ahhhhrg sånne som deg er de verste. Faktisk verre enn telefonselgere. Hva om det er noen som ringer for å be deg om å flytte bilen fordi de skal grave akkurat der du står parkert? Eller ber deg om å komme på sykehuset fordi noen nære er blitt innlagt? Selv jobber jeg med å kontakte nærkontakter til påvist covid-19 smittede. Bruker idiotisk mye tid på å få fatt i folk som ikke svarer tlf 🤬. Selgere kan man faktisk bare si nei til og legge på. Trenger ikke høre på argumentene deres. 🤬 Er jo ris til egen bak hvis man aldri tar telefonen i disse dager. Akkurat dette med bil som står i veien kan løses enkelt, det er bare å bestille tauing og som grunn oppgi at eier ikke tok telefonen. Anonymkode: a15e7...dd1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Tror dem at jeg er dum? Er ikke dette telefonsalg? Du snakker jo med dem, så... ja. Anonymkode: 3cce9...2f6
Million Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 Jeg ble oppringt av Jehovas vitner her om dagen.... Jeg avbrøt henne tvert da hun begynte å skulle legge ut om å se lyset eller hva det var og sa bryskt "Jeg er ikke interessert!" og så bare la jeg på. Man er ganske enkelt nødt til å kutte dem tvert av å legge på. Kanskje de blir lei av å ringe da, kanskje man havner på "umulig å få personen i tale-liste" hos firmaet etterhvert. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, Jeg har lenge vært reservert mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret, men siste tiden har selgere begynt å være ekstra frekke og ringe likevel. Det begynner som regel med å presisere at vi skal ikke selge noe, men vi skal "teste" noe gratis til halv pris i en mnd, eller "se på forsikringene" bare. Med masse snakk om hvordan jeg er en utvalgt kunde som skal få mange fordeler. Tror dem at jeg er dum? Er ikke dette telefonsalg? Følgende firma har ringt meg på utrolige ubekvemme tider og jeg blir forbanna, skal aldri handle der: Canal digital Enter forsikring Storebrand forsikring Noen som opplever det samme? Anonymkode: f4d32...28a Ja var et annet firma en det der. Ene fyren forsøkte å nekte meg å legge på (lykke til) og hån lo når jeg ble irritert, Anonymkode: 1ad01...66d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå