AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Kanskje et rart spørsmål, men jeg kom til å tenke på det. Da snakker jeg ikke om "sannsynlige" konspirasjonsteorier. Heller de som tror at jorden er flat, At illuminati styrer verden eller at det er romvesner som styrer på jorden. Finnes en del kriminalsaker der personene tror på mye? Anonymkode: 956cf...0ef
Blueberrymuffin Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Har en oppfatning at slik som tror på konspirasjonsteorien ofte sliter psykisk og ikke er helt mentalt friske. Om det gjør dem til farlige personer er en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Hvis de er innflytelselsesrike så ville jeg si de er farlige, ja. Eksempel, at jeg fronter en konspirasjonsteori har ingen betydning. Jeg har lite nettverk og ingen kommer til å høre på meg. Hvis en kjendis med hundre tusen følgere på sosiale medier går ut og fronter det samme, så kommer mange til å ta det til seg. Idiotien sprer seg, med andre ord. Det er farlig når folks fornekter faktisk kunnskap og heller finner på sin egen forklaring. Verden går baklengs pga. sånne. Anonymkode: 2307e...daa 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Er vel litt avhengig av konspirasjonsteoriene. Noen har jo vist seg å være sanne, mens andre som om JFK kan virke plausible. Qanon og at Corona bare er et påfunn, er jo bare sprøyt, og tiltrekker seg folk som er i grenseland til tilbakestående. Disse kan sikkert være farlige også. Anonymkode: 67cae...07b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Farlig. I hvilken forbindelse. Syns man skal ha tillitt til at folk klarer å tenke sjæl. Det er en del av demokratiet. La oss si det er en konspirasjonsteori som 4 mill av Norges befolkning kaster seg på. Ja da er det farlig sånn sett at det bør gjøres en endring. Men er det da urimlig? Hvis det er flertall for den teorien. Anonymkode: 03090...94b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Vaksinekonspirasjoner er i hvert fall farlige. Husker jeg var innom 4chan, aka the anus of the Internet, da pizzagate ble unnfanget. Trodde ikke da at konspirasjonsteorien kom til å spre seg som den gjorde. Var nok ganske naiv, gitt. Anonymkode: 66589...23f
Aragorn ll Elessar Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Noen av dem kan være farlige, men de aller fleste er helt ufarlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå