Gå til innhold

Hva er det med mange kvinners krav her inne til menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne spessielt virker det som veldig mange kvinner har masse krav til menn om lønn, sex, sosial status, høyde osv osv. De skal være omgjengelig, snille, litt barsk osv. 

Mulig det er samme damene som går igjen å gneldrer i disse trådene. Men de utviser generelt dårlig holdning til menn. 

Jeg lurer på om de evner å reflektere over seg selv. Hva har de å tilby en mann? Er de positive, blide, snille og lett å være rundt? Er de selv flink å tilfredsstille partneren sin?

Får inntrykk at det er mye syting og klaging og lite selvinnsikt på de som alltid bare klager på menn, og da gjerne ALLE menn. Alle menn er visstnok like.. 

Anonymkode: ac2b6...c4e

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en negativ ting å ha preferanser og krav til partner? Jeg vil gjerne ha noen som matcher meg godt, og syns ikke det er «gneldrete» å påstå. De fleste menn har da også krav til sin partner. Så er det heller ikke slik at alle kvinner (eller menn) har de samme kravene. Jeg bryr meg ikke om lønn, for eksempel, men jeg syns «snill» og «omgjengelig» er ganske fornuftige krav å ha, for både menn og kvinner. Og ja, jeg vet hva jeg har å tilby (både positivt og negativt). 

• Liker 21
Skrevet

Mine krav er: han må like meg, jeg må like han, han må ikke være konfliktsky, ikke koste meg penger og han må være kjærlig og helst smart. Jeg er singel, men jeg tviler på at det er fordi jeg er for kravstor.

Anonymkode: 39073...2dc

• Liker 13
Skrevet

Det er like mange incel kvinner som incel menn her. Forskjellen er bare at mennene klager på at de ikke får sex av kvinner de mener de har krav på å ligge med, og kvinnene klager og tror på at de ikke er gode nok for noe annet enn sex for menn. 

Anonymkode: cfef7...9df

• Liker 14
Skrevet

Mange kvinner som klager og syter er ofte de som aldri lykkes med menn oh som blir evig single eller misslykkes i hvert forhold. De klarer ikke å se at feilen ligger hos de. Har ei veninne som holder på sånn, og hun klager på at alle mennene er så fæle. Rundt henne lykkes de andre både med forhold, sex og familie, mens hun blir mere og mere bitter på menn. 

Hun er generelt veldig egoistisk og ser kun sine egne problemer og er veldig selvsentrert. Både kompisene hennes og veninnene hennes ser det, men hvis man prøver å påpeke det, går hun rett i forsvarsposisjon. Det er vanskelig for meg å forstå at noen kan ha så liten selvinnsikt enten det gjelder sex eller forhold. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo like mange menn med urealistiske krav til kvinner her. Er et eks i denne tråden feks. Det kan virke som om kvinner over 35, over gjennomsnittlig vekt og som har jobb utenfor hjemmet, ikke har sjans for å få en mann hvis man leser endel innlegg her. I virkeligheten er dette heldigvis ikke riktig! 

Anonymkode: 09324...838

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er like mange incel kvinner som incel menn her. Forskjellen er bare at mennene klager på at de ikke får sex av kvinner de mener de har krav på å ligge med, og kvinnene klager og tror på at de ikke er gode nok for noe annet enn sex for menn. 

Enig i dette bortsatt fra at det er mye mere kvinner her inne som klager på mannen sin eller at de ikke lykkes. De må begynne å se på seg selv. Er ofte der svaret ligger i veldig mange tilfeller.

• Liker 1
Gjest AnonymBurker
Skrevet

De er kvincels. Ikke noe å bry seg om :)

Skrevet

Gjør det noe? Så lenge de har crazy krav, så finner de ingen. Da er det ingen som kommer til å slite med dem heller.

Anonymkode: ea498...37a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBurker skrev (1 minutt siden):

De er kvincels. Ikke noe å bry seg om :)

Jo det irriterer meg at de ikke klarer å se at de selv er grunnen til at de aldri lykkes og  skylder på menn hele tiden.

Skrevet

Alle har jo krav til en partner. Menn har også mange krav til kvinner, det går jo ikke bare en vei. Om du har lagd det til en sannhet inni hodet ditt, er det kanskje din evne til refleksjon du bør stille spørsmålstegn til?

Anonymkode: 7070b...0f3

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo det irriterer meg at de ikke klarer å se at de selv er grunnen til at de aldri lykkes og  skylder på menn hele tiden.

Hvorfor spiller det noen rolle. Går ikke mere utover deg det enn det gjør når det er omvendt. 

Anonymkode: dba03...a7c

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt poeng.

Anonymkode: 1fac1...224

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle har jo krav til en partner. Menn har også mange krav til kvinner, det går jo ikke bare en vei. Om du har lagd det til en sannhet inni hodet ditt, er det kanskje din evne til refleksjon du bør stille spørsmålstegn til?

Anonymkode: 7070b...0f3

Jeg snakker her om alle de kvinnene som klager og syter på menn fordi de aldri lykkes i forhold eller sex. Det er de som burde ta en titt i speilet å se at de ofte er problemet. At de tar alle menn med i samme åndedrag/samme kam sier meg iallefall at de ikke ikke har evne til refleksjon og kun ser andres feil og mangler, men ikke deres egne. 

Tror i bunn og grunn at de blir deprimerte over at menn ikke lengre ligger langflate etter de som når de var yngre og de kunne få det som de ville med å knippse med fingrene. Man må faktigst ha en god personlighet også spessielt når menn blir eldre og ser etter ei kone og barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig i dette bortsatt fra at det er mye mere kvinner her inne som klager på mannen sin eller at de ikke lykkes. De må begynne å se på seg selv. Er ofte der svaret ligger i veldig mange tilfeller.

Ja, det er nok fordi flertallet her inne er kvinner. Og ja, det må de. Både kvinnene og mennene må få mere selvinnsikt. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er kvinne og det hender jeg skriver om mine egne preferanser som er ganske enkle, f.eks. at han ikke trenger å ha masse penger og dyre eiendeler, men i det minste kunne forsørge seg selv. Andre kvinner kan skrive lignende innlegg.

Men da virker det som om mange menn ikke tror vi snakker sant: "Neeeida, dere vil ha en hunk på 1,90 minst, med svær kuk, feit konto og ny bil og være en alfa som har sju unger fra før og som spanderer på dere hele tida selv om dere er forfalne, sure kjerringer som aldri velger snille menn for dere er så dumme at dere lar dere bruke av disse alfahannene for dere er styrt av østrogenene deres som dere forresten ikke har lenger for dere er altfor gamle!!"

Det ser ut til at mange menn er blendet av det de selv ser som en idealmann, og evner ikke å tro på at det fins haugevis av menn i alle former og fasonger som faktisk har dame. Merkelig fenomen.

• Liker 23
Skrevet

At kvinner er kravstor synes jeg er helt greit, jeg er også kravstor og jeg vil jo at vi som par passer mest mulig sammen...

Jeg kjøper ikke en Clio, når jeg har råd til en Audi   "Forspranget ligger i teknikken"  🙈

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg snakker her om alle de kvinnene som klager og syter på menn fordi de aldri lykkes i forhold eller sex. Det er de som burde ta en titt i speilet å se at de ofte er problemet. At de tar alle menn med i samme åndedrag/samme kam sier meg iallefall at de ikke ikke har evne til refleksjon og kun ser andres feil og mangler, men ikke deres egne. 

Tror i bunn og grunn at de blir deprimerte over at menn ikke lengre ligger langflate etter de som når de var yngre og de kunne få det som de ville med å knippse med fingrene. Man må faktigst ha en god personlighet også spessielt når menn blir eldre og ser etter ei kone og barn.

Jeg er ikke uenig i noe du skriver i første avsnitt i dette innlegget, men det er like mye tull angående slikt her på KG i begge retninger. Kvinner som skylder på menn og menn som skylder på kvinner. 

I andre avsnitt tror jeg frustrasjon og å synes dette er vanskelig er temmelig likt fordelt mellom menn og kvinner. Det er både menn og kvinner som absolutt ikke får til dette med forhold og det andre kjønn generelt. Det er gjelder nok alle aldere også, for begge kjønn. 

At man må ha en bra personlighet gjelder også begge kjønn. Man lykkes ofte ikke med det andre kjønn om man har ting ved sin personlighet som ikke tiltaler, og slikt er det nok mange - igjen av begge kjønn - som har for dårlig selvinnsikt angående, og derfor skylder på andre kjønnet. 

I utgangspunktet burde det jo være rett også, at man ikke får forhold man ikke fortjener, fordi man ikke har gode evner til å være en person å få og ha et godt forhold med, men ser man på samlivsforumet er det så definitivt mange - også av begge kjønn - som forvalter sine forhold så dårlig at det er tydelig at det faktisk er en del som får forhold de ikke egentlig fortjener. 

Uansett, det er en urimelig "kjønnskamp" her på KG, og kanskje generelt. Det er for lett å skylde på det motsatte kjønnet, istedenfor å gå mer i seg selv i forhold til hvorfor man ikke lykkes med det andre kjønnet. 

Det er BÅDE kvinner og menn som sliter veldig med slikt, og det er nok en realitet at svært mange av begge kjønn burde gå i seg selv for å finne årsaken til det, istedenfor å skylde på det andre kjønnet. 

Opplever man det samme hele tiden og hver gang så er det en selv som er fellesnevner i alle gangene det går galt. Ikke andre. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er kvinne og det hender jeg skriver om mine egne preferanser som er ganske enkle, f.eks. at han ikke trenger å ha masse penger og dyre eiendeler, men i det minste kunne forsørge seg selv. Andre kvinner kan skrive lignende innlegg.

Men da virker det som om mange menn ikke tror vi snakker sant: "Neeeida, dere vil ha en hunk på 1,90 minst, med svær kuk, feit konto og ny bil og være en alfa som har sju unger fra før og som spanderer på dere hele tida selv om dere er forfalne, sure kjerringer som aldri velger snille menn for dere er så dumme at dere lar dere bruke av disse alfahannene for dere er styrt av østrogenene deres som dere forresten ikke har lenger for dere er altfor gamle!!"

Det ser ut til at mange menn er blendet av det de selv ser som en idealmann, og evner ikke å tro på at det fins haugevis av menn i alle former og fasonger som faktisk har dame. Merkelig fenomen.

Hahaha, vet du hva, dette er så SPOT ON!!!

Anonymkode: cdaca...32e

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahaha, vet du hva, dette er så SPOT ON!!!

Anonymkode: cdaca...32e

Ja dessverre. Jeg har ikke lenger tall på hvor mange slike innlegg jeg har sett her inn, eller kanskje det er noen få som skriver alle innleggene? Skjønner at de føler for å få ut frustrasjon, men det hjelper jo ikke noen i det hele tatt. Det er som å bestemme seg for å gi opp alt - og så gi andre hele skylda for at man selv ga opp.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...