AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Jeg er nå i uke 12+4 og har enda ikke klart å bestemme meg for å søke abc eller vanlig fødeavdeling! Jeg er kanskje for sent ute allerede? Noen som har erfaringer fra ABC ved ullevål? 😊 Anonymkode: 832e0...fa2
Mistymya Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Søk ABC. Fikk aldri føde der fordi jeg gikk for langt over, men oppfølgingen underveis i svangerskapet er fantastisk. 🥰
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Jeg søkte ABC i uke 20 og har fått plass😄 Men lurt å søke asap. Første fødsel var jeg på vanlig Ullevål, men denne gangen skal jeg prøve ABC. Jeg tror det blir bra. Anonymkode: 1362a...92a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Har ekstremt dårlig erfaring med det stedet. Barnet endte opp med hjerneskader, har i ettertid blitt kjent med andre som har opplevd det samme. Kjære ts, tenk deg nøye om. Og hvis du ender opp med å føde der så vit at du alltid MÅ stole på deg selv. Stå på kravene dine om jordmødrene der prøver å avfeie deg, stol på magefølelsen din. Alltid. Det er ufattelig viktig. Anonymkode: 7f52e...107 2
Wiley Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Jeg fødte ikke på ABC men var på barsel der etterpå (fødte naturlig på vanlig fødeavdeling) og synes alle var så fantastiske, fikk kjempegod hjelp og støtte både når jeg var der og etter at jeg hadde dratt hjem selv i de første rare dagene under første corona nedstenging. Anbefaler ABC bare av den grunn jeg, men de var også ganske tydelige på at de fleste førstegangsfødende ender opp på vanlig fødeavdeling, de har flere naturlige fødsler med annengangsfødende. 1
alabaster Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Har født på ABC to ganger, og har vært veldig fornøyd med oppfølging før, under og etter fødsel begge ganger. Spesielt var de gode på å inkludere far og hjelpe ham med å bistå, feks ved å vise teknikker for avlastende massasje 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Du bør søke med en gang for å få plass. Jeg har født der alle gangene og har vært veldig fornøyd. Spesielt med at man går til kontroller hos en fast jordmor PP avdelingen og kjenner stedet godt før man går inn i fødsel. Jeg har helt motsatt erfaring fra hun som skrive over her, jeg ble fortalt at de hadd veldig lav terskel for å sende fødende over til vanlig fødeavdeling. Som jeg også ble en av gangene pga problemer med morkaken. Alle jeg kjenner har vært veldig fornøyde med oppholdet sitt. Det passer nok aller best for dem som kjenner kroppen sin godt ifht smerte og som er innstilt på at det kommer til å gjøre vondt. Anonymkode: aa904...725
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har ekstremt dårlig erfaring med det stedet. Barnet endte opp med hjerneskader, har i ettertid blitt kjent med andre som har opplevd det samme. Kjære ts, tenk deg nøye om. Og hvis du ender opp med å føde der så vit at du alltid MÅ stole på deg selv. Stå på kravene dine om jordmødrene der prøver å avfeie deg, stol på magefølelsen din. Alltid. Det er ufattelig viktig. Anonymkode: 7f52e...107 Det var trist å høre. Men hva skjedde som de på abc gjorde feil? Anonymkode: 1362a...92a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Jeg startet fødselen der, men ble raskt trillet over på vanlig fød på grunn av mindre komplikasjoner (litt feber og høyt blodtrykk). Hadde en ukomplisert, umedikamentert fødsel på vanlig fødestue. ABC var helt fantastisk under graviditeten, barsel og den lille fødetiden jeg var der. Anbefaler varmt! Jeg søkte senere enn deg, så det kan gå veldig fint. Anonymkode: 87152...ef9
grønnkål Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Søk i vei! Jeg søkte rundt uke 16/17 og fikk plass. De følger deg bra opp på svangerskapskontrollene, og jeg syntes det var veldig fint å se fødestuen på forhånd. Jordmødrene var helt supre, og barselrommene var fine
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Født to av barna mine der. Fantastisk oppfølging og fødselsopplevelse. For både mor og far. Hadde glatt født der igjen. Anonymkode: 5e027...216
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Takk for alle svar! Jeg tror rett og slett jeg må søke, og det er jo veldig betryggende at det er lav terskel for å bli sendt over på den vanlige fødeavdelinga. Leit å høre om deg hvor barnet fikk skader... i en studie jeg fant så sto det at det ikke var en større risiko for fødselsskader (hos mor) på ABC enn vanlig avdeling, men har ikke sett noe om skader hos barna.. Ts Anonymkode: 832e0...fa2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Jeg har født der to ganger. Ved første var det komplikasjoner, og jeg ble trillet over til annen avdeling. Fikk komme tilbake for barseloppholdet - fin opplevelse. Fødte der igjen med nummer to, også fin opplevelse. Liker veldig godt «avsykeligjøring» av fødsel! Anonymkode: 0a74d...263 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 On 2.2.2021 at 8:14 PM, AnonymBruker said: Har ekstremt dårlig erfaring med det stedet. Barnet endte opp med hjerneskader, har i ettertid blitt kjent med andre som har opplevd det samme. Kjære ts, tenk deg nøye om. Og hvis du ender opp med å føde der så vit at du alltid MÅ stole på deg selv. Stå på kravene dine om jordmødrene der prøver å avfeie deg, stol på magefølelsen din. Alltid. Det er ufattelig viktig. Anonymkode: 7f52e...107 Det gjelder jo alle steder Anonymkode: 8bbf2...c8e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #15 Skrevet 3. februar 2021 Jeg har født der 2 ganger. Kan anbefale det. Søkte i uke 20 første gangen. Anonymkode: 8bbf2...c8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå