Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 http://www.davidicke.net/medicalarchives/b...sparaddict.html Dette var skummelt lesestoff. Jeg er faktisk avhengig av lightbrus. Mannen min også. Mannen plages også med depresjoner. Skummelt at det kan skyldes lightbrus. Nei her skal ikke et lightprodukt inn i mitt hus mer. Er det flere her som er avhengige?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 Jeg drikker ganske mye light-brus, og har ikke noen av de problemene som er beskrevet i artikkelen. Jeg kjenner heller ingen andre som har det, men kanskje noe av forklaringen ligger her: "The amounts of aspartame products consumed daily ranged up to six liters or 12 cans of sodas, 20 or more tabletop packets, and considerable gum. A number of persons gave the history of ingesting considerable iced tea mixes containing aspartame, especially in hot weather, prior to the onset of clinical aspartame disease." Vel. Som et mot-eksperiment kan du jo drikke 6 liter cola hver dag, samt spise noen sjokolader, og se hvor frisk du føler deg etterpå. Å innta abnorme mengder av hva som helst er ingen god idé. Aspartam-produkter har vært i bruk i en årrekke verden over, og til tross for at det konstant stilles spørsmål ved om produktet kan være skadelig på noen måte, har ingen funnet bevis for at dette faktisk er tilfelle.
Gjest 1111 Skrevet 17. august 2005 #3 Skrevet 17. august 2005 Jeg syns det er latterlig å trekke den konklusjonen at mannen din sin depresjon eller hvilken som helst depresjon skyldes inntak av light-brus. Så klart spiller kosthold inn på den psykiske helsen, men et par glass om dagen utløser ikke en depresjon. Dessuten, som gjesten over meg har allerede påpekt, de som var med i undersøkelsen drakk opp til 6 liter light-brus om dagen. Et så stort inntak av light-brus, vanlig brus, hva som helst, kan selvfølgelig gi fatale utslag på helsen! Men hvem drikker 6 liter brus om dagen? Ikke jeg. Og jeg håper for din egen skyld at ikke du gjør det heller.
Gjest Piper Skrevet 17. august 2005 #4 Skrevet 17. august 2005 ja jeg er avhengig, men jeg lider ikke av depresjoner.
-Fisken- Skrevet 17. august 2005 #5 Skrevet 17. august 2005 Jeg drikker ca en 1 1/2 liter annen hver dag, har gjort det i flere år nå. JEg er ikke avhengig, kan gå lenge uten brus om jeg vil. Depresjon hadde jeg får noen år tilbake, men nå er jeg i bedre humør enn noen gang, selv etter all brusen.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #6 Skrevet 21. august 2005 Ja til lightbrus! Ingen depresjoner her i gården... i allefall ikke når det er kald lightbrus i kjøleskapet....
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #7 Skrevet 22. august 2005 Jeg er totalt avhengig av pepsi max og elsker det. Jeg har vært "avhengig" av light brus siden det kom på markedet her og jeg har hvertfall ikke merket noe til noen av symptomene. Ernæringseksperter i Norge sier at det ikke er til fare for kroppen så lenge en ikke drikke 20 liter hver dag.
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #8 Skrevet 22. august 2005 Jeg er også avhengig av Pepsi Max, men det handler nok mer om koffeinen enn aspartamen. Enig med Rhiakath - det er latterlig å si at mannen din har depresjoner pga. light-brus. Det er nok andre ting som er avgjørende der ja. Joda, jeg har depresjoner jeg, men det er IKKE pga. lightbrus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå