Gå til innhold

Finnbiff alternativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal lage finnbiff, men helst uten reinsdyrkjøtt. Er ikke så glad i kjøtt, Akkurat nå har jeg bare kyllingkjøttdeig hjemme. Vil dette funke? Å lage finnbiff-gryte, men med kyllingkjøttdeig istedenfor reinskav.  Har egentlig ikke tid til å dra å kjøpe noe annet heller.

hva tenker dere? 

Anonymkode: 5a95f...9fb

Skrevet

Hva tenker jeg? At det ikke blir finnbiff?

Anonymkode: d60d7...cfc

• Liker 11
Skrevet

Ikke set du spør om, men man skal vel ikke kalle det «Finnbiff» lenger? 

Anonymkode: f57d6...b99

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker jeg? At det ikke blir finnbiff?

Anonymkode: d60d7...cfc

Ja det blir ikke det. Spørsmålet mitt er om det er skikkelig krise.. om man bruker kylling kjøttdeig.

Skrevet

Du kan godt bruke det i steden, det blir bare en helt annen rett :) men kjøttdeig og saus er godt det da! 

Anonymkode: fa6c8...557

Skrevet

Finnbiff uten reinsdyrkjøtt, og kjøttfritt med kyllingkjøttdeig? Du får det nok til hvis du virkelig vil.

Men det enkleste er å lage noe man har lyst på med de ingrediensene man har til rådighet.

Anonymkode: 1ce68...de6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er ikke så glad i kjøtt, 

Det er like godt å bare gå for speilegg, tenker jeg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei! Skal lage finnbiff, men helst uten reinsdyrkjøtt. Er ikke så glad i kjøtt, Akkurat nå har jeg bare kyllingkjøttdeig hjemme. Vil dette funke? Å lage finnbiff-gryte, men med kyllingkjøttdeig istedenfor reinskav.  Har egentlig ikke tid til å dra å kjøpe noe annet heller.

hva tenker dere? 

Du tenker på en kyllingkjøttdeig-gryte med løk, sopp og fløtesaus, altså? Kan funke, det, men ikke bruk viltkrydder. Paprika eller karri passer bedre til kylling. 

• Liker 3
Skrevet

Mat blir det nok, sikkert godt spisanes også.

Men akkurat finnbiffgryte, sausen og krydderet til det, er tilpassa et mørkt kjøtt med mye smak.

Klart du kan lage kyllingkjøttdeig i ei slik gryte, men selv ville jeg nok heller valgt en rett som kler kylling bedre. :) 

Anonymkode: c255d...7fb

Skrevet

Ville nok heller gått for stekt sopp enn kyllingkjøttdeig.

Anonymkode: 3400f...4d2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

hva tenker dere? 

Da er det ikke finnbiff.

Om du vil lage lav kan det lages på annet kjøtt, men ikke av kjøttdeig/substitutt til kjøttdeig

Skrevet

Tror ikke kyllingkjøttdeig vil passe så godt i ei slik gryte som er beregna på finnbiff.

• Liker 1
Skrevet

Det blir garantert katastrofe!  Server retten din med et annet navn og litt andre krydder, så går det fint!  

Det har noe med forventning å gjøre. 

Skrevet

Må vel være bedre med en salat da, invitere på finnbiff med noe som ikke smaker i nærheten av finnbiff??

Skrevet

øhh da blir det jo ikke finnbiff, finnbiff ER jo reinkjøtt.. Blir en helt annet rett: kjøtteig og saus

Anonymkode: c60f2...b1c

• Liker 1
Skrevet

Da lager du en gryte i stedet. Du kan fint steke kjøttdeigen, blande med løk/hvitløk og det du har av grønnsaker/poteter. Ha i litt buljong og vann alt ettersom om du vil ha den mer som en gryte eller suppe. Kan også ha litt rømme eller fløte i hvis du vil ha en mer kremet variant. Tilsett det du ønsker av krydder. 

Men bare ikke finn på å invitere til middag med finnbiff. Da blir gjestene skuffet om det er kyllingkjøttdeig i stedet. Da kaller man det heller for en slags kjøttdeiggryte eller kyllinggryte. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig. Jeg tror ikke at jeg ville byttet reinsdyrkjøtt med kyllingkjøttdeig direkte uten å gjøre andre justeringer på det. Det blir sikkert spiselig, men sausen vil ikke passe så bra til kylling. Du trenger noe kjøtt som har litt egensmak, og kylling smaker ikke så mye. Ville nok ha forsøkt å lage noe litt annet om det først er kyllingkjøttdeig du har til rådighet.

Men hvis det er det du har lyst på så lag det og spis med god samvittighet. Det blir nok helt spiselig. Og fortell gjerne hva du laget og hvordan det smakte. 🙂

Anonymkode: cb8e0...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...