Gå til innhold

HVs feiler det folk som bare går med merkeklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg har noen få merkeklær, og har ikke mye av det - rett og slett fordi jeg synes det er ekstremt harry. Det er så pinlig å gå med merkeklær fra topp til tå. Du trenger liksom ikke å gå med DIOR sko til 13k, Gucci genser til 8k, jakke til 10k. 
Har en venninna som ikke går med noe annet enn merkeklær. Hun legger ut ofte bilder av Gucci poser, og noen andre vesker som hun kjøpte i Tyrkia som hun bruker her i Norge. Men hva er det med merket som gjør at du også kan bruke det når det er fake? Er det så sabla viktig at merket synes selv om produktet er helt falskt? Alle har jo sin smak, men kan ikke helt begripe hva som ligger i at noen ikke klarer å bruke en vanlig tshorte uten LEVIS på, eller ARMANI

Anonymkode: 4440a...1fe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er som regel veeeeldig usikre på seg selv. 

Anonymkode: f97f8...1a0

• Liker 12
Skrevet

Jeg "merkeklær". Men jeg handler på h&m også. Jeg liker å mixe og matche. Jeg kjøper ikke fake. Det er harry. Jeg kjøper mye kvalitet. Og tar man pent vare på tingene sine, har man dem i årevis. Jeg har fortsatt Chanel drakten min fra jeg var ungdom. Den passer fortsatt. 

Anonymkode: 38815...79b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg "merkeklær". Men jeg handler på h&m også. Jeg liker å mixe og matche. Jeg kjøper ikke fake. Det er harry. Jeg kjøper mye kvalitet. Og tar man pent vare på tingene sine, har man dem i årevis. Jeg har fortsatt Chanel drakten min fra jeg var ungdom. Den passer fortsatt. 

*bruker 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men nå er jo det en kombinasjon. Jeg mener mer de folkene som ikke går med noe annet enn merkeklær. Og hva er liksom vitsen med å poste en Gucci pose på nettet? 

Skrevet

Det er overhodet ikke noe veien med mennesker som bruker merkeklær - de er kvalitetsbevisste. 

Merkeklær er ikke lik "harry" - det kommer helt an på hvordan man velger å bruke det. 

• Liker 7
Skrevet
Teatrica skrev (17 minutter siden):

Det er overhodet ikke noe veien med mennesker som bruker merkeklær - de er kvalitetsbevisste. 

Merkeklær er ikke lik "harry" - det kommer helt an på hvordan man velger å bruke det. 

Merkeklær betyr ikke kvalitet. 

Man kan godt kjøpe kvalitet uten å ha DOLCE over hele brystet. Harry it is! 

• Liker 12
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Ehm.. man kan fint ha klær fra vanlige butikker uten at det er dårlig kvalitet. Jeg handler bukser på NAKD (nettbutikk) , og har aldri opplevd dårlig kvalitet på de buskene for eksempel. Hva er så vitsen med å gå med calvin klein bukser når man ikke en gang se det? Ikke sant? Det handler faen ikke bare om kvalitet. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er det med folk som bruker masse energi på å irritere seg over hva andre har på seg..

Anonymkode: 2be32...681

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Merkeklær betyr ikke kvalitet. 

Man kan godt kjøpe kvalitet uten å ha DOLCE over hele brystet. Harry it is! 

Som sagt: Det handler om hvordan man bruker det 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ehm.. man kan fint ha klær fra vanlige butikker uten at det er dårlig kvalitet. Jeg handler bukser på NAKD (nettbutikk) , og har aldri opplevd dårlig kvalitet på de buskene for eksempel. Hva er så vitsen med å gå med calvin klein bukser når man ikke en gang se det? Ikke sant? Det handler faen ikke bare om kvalitet. 

Kvalitet i forhold til hva? Og hva er det som er så provoserende med at folk bruker dyre klær, som gjør at man føler behov for å banne for å uttrykke sin mening?

Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Kvalitet i forhold til hva? Og hva er det som er så provoserende med at folk bruker dyre klær, som gjør at man føler behov for å banne for å uttrykke sin mening?

Lol

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lol

Et flott argument der, altså 🤣

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her synes jeg at vi må rydde litt i begrepene. Jeg tror at TS er opptatt av logoflashing, ikke merkeklær som sådan.

Min oppfatning er at man må skille mellom:

«Merkeklær» = klær fra halvdyre merker, ofte er det mellomsjiktet prismessig mellom kjedebutikker og designerklær. Noen «merker» selger primært på logoen, og har dårlig kvalitet. Andre er mer kvalitetsbevisste.

Typiske merkeklær er etter min oppfatning Tommy Hilfiger, Ganni, Nike, etc.

«Logoflash» = Når noen går med klær med synlige logoer fordi de oppfatter det som et statussymbol. Dette kan gjelde både «merkeklær» og klær fra designermerkene. Man er typisk opptatt av å vise frem logoen for å fremheve at man har råd til / tilgang på plagg i et visst prissjikt.

Et typisk eksempel er Kenzo-genserne mange gikk med for noen år siden, eller monogram-veskene fra Louis Vuitton. 

Logoflash kan i noen tilfeller tyde på dårlig selvtillit, eller at man er opptatt av å vise at man forstår «kodene» i et visst miljø. D&G, Nike og Armani står for eksempel sterkt blant menn i visse innvandrermiljøer. Det er en sterk markør på suksess, og at man har «råd til» en vestlig livsstil. Noen kjøper fake for å vise at de forstår og identifiserer seg med koden, selv om de ikke har råd til å kjøpe ekte.

(Dette er bare min tolkning, dersom andre har andre definisjoner må de gjerne komme med dem!).

Endret av Miss-Grey
  • Liker 7
Skrevet

Merkeklær er ikke det samme som fake. Jeg bruker heller en litt kostbar skinnveske uten et merke enn å gå rundt med noe uekte. De designer/merkeklærne jeg har er ekte. Men det er ikke viktig for meg. Har jeg råd til det så unner jeg meg det jeg vil ha. 

Skrevet

Forskjell på å gå i merkeklær og vise at alle at man går i merkeklær. Man kan gjøre førstnevnte uten å gjøre sistnevnte

Anonymkode: 759b3...1c5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva er det med folk som bruker masse energi på å irritere seg over hva andre har på seg..

Anonymkode: 2be32...681

Høres ut som om TS er misunnelig.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, men nå er jo det en kombinasjon. Jeg mener mer de folkene som ikke går med noe annet enn merkeklær. Og hva er liksom vitsen med å poste en Gucci pose på nettet? 

De ser vel at kjendiser gjør det. Det gir dem vel en følelse av å "være" kul. Være "rik". Et eller annet. 

• Liker 1
Skrevet
OPIgirl skrev (2 timer siden):

Høres ut som om TS er misunnelig.

Misunnelse med sterkt behov for å trykke andre ned... 

Ingen god egenskap. 

Anonymkode: a3ff2...a93

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Det feiler ikke folk som bare går med merkeklær noe som helst - de benytter bare friheten vi har i Norge til å bruke de klærne de har lyst til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...