AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Kort fortalt, maler loftet i et 250-300 år gammelt hus. Alle ser ut til å male gamle husvegger hvit, men jeg hater hvite vegger generelt. Samboer ville at jeg skulle male enten grått eller hvit. Hun kommer til å tilte ved ankomst hjem i dag tipper jeg. Hun sier det ikke går an å male et rom med mer en 2 farger og helst bare hvit og grått. Hun ville ikke bo på sesam stasjon, som hun sa. Så snart hun dro på jobb i dag malte jeg veggen mørkegul/ orange, mørk turkis på dørene og lys beige på listene. Halve tregulvet er malt hvit og taket blir som det står nå i hvit. Men ønsker å male en farge til nemlig mørke lilla på noen lister i taket. Tenkte først å male i den orginale fargen, men det ble for grønt og mørkt. Blir det overkill med lilla i tillegg her? Anonymkode: 44d5e...857
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Trolleritrollera Anonymkode: a3553...a26 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trolleritrollera Anonymkode: a3553...a26 Nei det er ikke trolling. Hvorfor skulle være det? Anonymkode: 44d5e...857
Forundret.. Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kort fortalt, maler loftet i et 250-300 år gammelt hus. Alle ser ut til å male gamle husvegger hvit, men jeg hater hvite vegger generelt. Samboer ville at jeg skulle male enten grått eller hvit. Hun kommer til å tilte ved ankomst hjem i dag tipper jeg. Hun sier det ikke går an å male et rom med mer en 2 farger og helst bare hvit og grått. Hun ville ikke bo på sesam stasjon, som hun sa. Så snart hun dro på jobb i dag malte jeg veggen mørkegul/ orange, mørk turkis på dørene og lys beige på listene. Halve tregulvet er malt hvit og taket blir som det står nå i hvit. Men ønsker å male en farge til nemlig mørke lilla på noen lister i taket. Tenkte først å male i den orginale fargen, men det ble for grønt og mørkt. Blir det overkill med lilla i tillegg her? Anonymkode: 44d5e...857 Seriøst?? 🤣 En kan ha mange farger så lenge de passer hverandre. Noe som det høres ut at du ikke har tenkt på.. Hvor har du fått malingen i fra? Hvis det ikke bare er restemaling som du har hatt stående så lurer jeg fælt på om de ansatte i butikken ikke har spurt deg om dette er så lurt.. Blir kanskje litt kardemomme by aktig.. Endret 2. februar 2021 av Forundret..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kort fortalt, maler loftet i et 250-300 år gammelt hus. Alle ser ut til å male gamle husvegger hvit, men jeg hater hvite vegger generelt. Samboer ville at jeg skulle male enten grått eller hvit. Hun kommer til å tilte ved ankomst hjem i dag tipper jeg. Hun sier det ikke går an å male et rom med mer en 2 farger og helst bare hvit og grått. Hun ville ikke bo på sesam stasjon, som hun sa. Så snart hun dro på jobb i dag malte jeg veggen mørkegul/ orange, mørk turkis på dørene og lys beige på listene. Halve tregulvet er malt hvit og taket blir som det står nå i hvit. Men ønsker å male en farge til nemlig mørke lilla på noen lister i taket. Tenkte først å male i den orginale fargen, men det ble for grønt og mørkt. Blir det overkill med lilla i tillegg her? Anonymkode: 44d5e...857 Dette tror jeg ikke på. er det sant så bør du ha rømningsplan klar. Eller ny maling klar. Anonymkode: d82bd...357
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Bare nyt mesterverket ditt. Dagens gråhvite helvete er talentløs kjedsomhet. Heia deg! Anonymkode: 1fbac...b60 1
Frida Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kort fortalt, maler loftet i et 250-300 år gammelt hus. Alle ser ut til å male gamle husvegger hvit, men jeg hater hvite vegger generelt. Samboer ville at jeg skulle male enten grått eller hvit. Hun kommer til å tilte ved ankomst hjem i dag tipper jeg. Hun sier det ikke går an å male et rom med mer en 2 farger og helst bare hvit og grått. Hun ville ikke bo på sesam stasjon, som hun sa. Så snart hun dro på jobb i dag malte jeg veggen mørkegul/ orange, mørk turkis på dørene og lys beige på listene. Halve tregulvet er malt hvit og taket blir som det står nå i hvit. Men ønsker å male en farge til nemlig mørke lilla på noen lister i taket. Tenkte først å male i den orginale fargen, men det ble for grønt og mørkt. Blir det overkill med lilla i tillegg her? Anonymkode: 44d5e...857 Det var vanlig med mange, sterke farger i gamle hus, så sånn sett maler du i husets ånd. Tenk på rosemalingen innendørs på gamle gårder her i landet, der slo de seg løs med farger. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Forundret.. skrev (1 time siden): Seriøst?? 🤣 En kan ha mange farger så lenge de passer hverandre. Noe som det høres ut at du ikke har tenkt på.. Hvor har du fått malingen i fra? Hvis det ikke bare er restemaling som du har hatt stående så lurer jeg fælt på om de ansatte i butikken ikke har spurt deg om dette er så lurt.. Blir kanskje litt kardemomme by aktig.. Joda, har malt mye hummer og kanari ute her så har funnet ut at alt ikke passer seg helt men det med farger er tenkt på. Fargene her med oker, turkis og en mix mellom beige/ grått er en naturkombo alla strand. Nei er ikke restmaling men har mange liter restmaling stående skal jeg si deg. Har malt inni garasjen, i fjøs og sånn her i høst. Anonymkode: 44d5e...857
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette tror jeg ikke på. er det sant så bør du ha rømningsplan klar. Eller ny maling klar. Anonymkode: d82bd...357 Har hvit maling i fleng men kommer ikke til å male og hun orker neppe gjøre det selv. Så tror det blir sånn. Hun har kommet hjem men ikke vært på loftet enda. Anonymkode: 44d5e...857
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 Frida skrev (54 minutter siden): Det var vanlig med mange, sterke farger i gamle hus, så sånn sett maler du i husets ånd. Tenk på rosemalingen innendørs på gamle gårder her i landet, der slo de seg løs med farger. Det var det. Oker/ mørkegul brukte de ofte, spesielt langt tilbake i tid og gjerne sammen med brunt eller lilla. Men så malte de jo motiv også. Var å så på et hus som holder på å rase av seg selv i skogen. Det eneste som sto av vegger igjen var kjøkkenet. Rosa vegger og malt dragemotiv langs listene på taket. Synd det huset ikke ble tatt vare på da. Anonymkode: 44d5e...857 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Vil gjerne se bilder av det her😂 Anonymkode: 5d908...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå