Gå til innhold

Han tar kontakt selv om jeg har sagt jeg ikke er interessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

En som sender meg meldinger hele tiden. Skriver han elsker meg og vil gjøre alt med meg. Jeg har skrevet at det ikke er aktuelt, men han gir seg ikke. Han gjør dette i perioder, og nå er det vist slutt med dama hans så da prøver han seg igjen. Jeg kjenner han, og jeg har ikke følelser for han. Han er ikke min type. Han prøver hele tiden til å få meg til å svare at jeg er forelsket i han. Han vil besøke meg i dag. Jeg har sagt nei på grunn av jeg vet hva han vil og på grunn av jeg er redd for smitte. Han ignorererte det og skrev han kommer innom, så skrev jeg at jeg er syk og skal sove (jeg er syk, vondt i magen), neida han skulle komme innom, så nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Han skrev også at jeg ikke måtte få meg kjæreste for jeg er reservert til han, wtf liksom! Det kommer aldri til å bli noe mellom oss, men han gir seg aldri tydeligvis.  Dette er vanskelig. Er han syk i hodet eller desperat? Får hele tiden også meldinger med spørsmål om hva jeg kunne tenke meg å gjøre med han seksuelt, selv om jeg ikke kunne tenkt meg å gjøre noe sånt med han. Er så lei, og føler jeg må svare på meldingene selv om jeg prøver å la være. Tips om hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 8e8d2...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Det er da bare å la være å svare eventuelt blokkere. Hvorfor har du ikke gjort det enda? Du har sagt du ikke er interessert, og han respekterer ikke det - da har du ikke et ansvar ovenfor ham. 

• Liker 10
Skrevet

Vær streng med han da. Be han om å dra til helvete og at du aldri vil ha noe med han å gjøre. Om han kommer på døra så tilkaller du politet. 

Anonymkode: 2722c...0d7

• Liker 6
Skrevet

1. Si at du ikke er interessert.

2. Blokker hvis han fortsetter.

3. Kontakt politiet hvis han fortsetter å gå utenom blokkeringen.

Fatter ikke at du holder døren på gløtt. Er vel derfor han fortsetter da...

Anonymkode: c9015...3cb

• Liker 9
Skrevet

Hvis du ikke liker oppmerksomheten, så blokkerer du. Problemet løst:)

• Liker 6
Skrevet

Men så blokker han da!! Vanskeligere er det ikke!

Anonymkode: c3d44...403

• Liker 4
Skrevet
CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Herregud. Det er da bare å la være å svare eventuelt blokkere. Hvorfor har du ikke gjort det enda? Du har sagt du ikke er interessert, og han respekterer ikke det - da har du ikke et ansvar ovenfj

Ja, jeg må gjøre det. Men får dårlig samvittighet av sånt. Men får vel bare gjøre det så får han bare bli sur.

Skrevet

Om jeg blokkerer kommer han på døra og da kommer han til å ringe på uten å gi seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg må gjøre det. Men får dårlig samvittighet av sånt. Men får vel bare gjøre det så får han bare bli sur.

Nei vet du hva! Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for i det hele tatt! Han tar ikke et nei for et nei, du trenger ikke den typen grenseoverskridende drittsekk i livet ditt😊 Han har ikke ditt beste i fokus.

Anonymkode: 8318f...f53

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om jeg blokkerer kommer han på døra og da kommer han til å ringe på uten å gi seg.

Men da får du vel lekse opp for han om han kommer på døra di. Du virker utrolig tafatt!

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei vet du hva! Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for i det hele tatt! Han tar ikke et nei for et nei, du trenger ikke den typen grenseoverskridende drittsekk i livet ditt😊 Han har ikke ditt beste i fokus.

Anonymkode: 8318f...f53

Takk 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da får du vel lekse opp for han om han kommer på døra di. Du virker utrolig tafatt!

Visste jeg kom til å få svar om at jeg er tafatt. Jeg er kanskje det. Men det er ikke så lett og han er utrolig påtrengende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da ringer du politiet. 

Anonymkode: b4422...e56

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Visste jeg kom til å få svar om at jeg er tafatt. Jeg er kanskje det. Men det er ikke så lett og han er utrolig påtrengende.

Det må du jobbe med. Du kan ikke la noen overkjøre deg sånn. Om du er redd ham, så ta kontakt med en god kompis, familiemedlem eller noen som kan be ham slutte. Dette er jo trakassering. Men det stopper ikke før du setter ned foten. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, du må ikke det. So what om han blir sur. Du skal ikke ha noe med han å gjøre uansett. 

Be han dra til helvete. Si at han er ikke er velkommen hos deg under noen omstendigheter. Og si at du blokkerer. 

Også blokkerer du han overalt!! 

Hold døra di låst. 

Slutt å være så pliktoppfyllende. Dumme oppdragelse kvinner har fått om å alltid måtte være så snill og grei uansett hva som blir slengt mot en. 

Anonymkode: 2722c...0d7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

1. Si at du ikke er interessert.

2. Blokker hvis han fortsetter.

3. Kontakt politiet hvis han fortsetter å gå utenom blokkeringen.

Anonymkode: c9015...3cb

Si alt dette i en melding neste gang han overkjører ditt svar og så svarer du han ikke mere i det hele tatt.  Vær konsekvent. 

Anonymkode: b2bf6...8d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du skal ALDRI ha dårlig samvittighet for at andre ikke respekterer grensene dine! Det er HAN som gjør noe galt, ikke du!

Han kommer til å fortsette så lenge du lar han. Si at du ikke ønsker mer kontakt, og at du blokkerer han siden han ikke respekterer det. Si også at hvis han ikke lar seg være i fred, så anmelder du han.

Anonymkode: de3a3...4a8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Lås døra og skru av lyden på ringeklokka.

Kommer han på døra og ikke går kan du enten ringe politiet, eller sende han 1 sms om at du har ringt politiet.

Anonymkode: 2205a...aaa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er han jo ikke helt god! Snakk med lokalt politi om hva du blr gjøre.

Jeg fikk masse mld fra en kompis av typen til søstera mi. Svarte høflig til det ble slutt mellom søster og typen. Han ble mer påtrengende, flørtete og prøvde seg, og jeg skrev mye mer direkte enn jeg pleier at jeg ikke er interessert og ikke ønsker kontakt.

"Så sær du er da" svarte han. Siden har han ikke tatt kontakt. Han bor langt unna  så ingen fare for at han kom på døra.. Men hadde ikke nølt med å kontakte politiet om han gjorde, for det ville føltes altfor påtrengende og egentlig truende.

Anonymkode: 1ff86...e9f

• Liker 2
Skrevet

Du blokkerer han, låser døra og kobler ut ringeklokka. Gir han seg ikke så ringer du politiet.

Anonymkode: bcc08...f50

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...