Gå til innhold

Har du gått opp eller ned under pandemien?

Hele Norge baker og løper  

121 stemmer

1. 1. Har du gått opp eller ned i vekt under pandemien?

• Gått opp i vekt
      59
    • Gått ned i vekt
      61

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var mye prat om "koronakiloer" de første ukene og månedene etter koronapandemien slo til for fullt i fjor (tenk at det har gått ett år snart!). Plutselig var det slik at "hele Norge baker", og de fleste kanskje unnet seg litt ekstra trøstespising i en rar og ny tid. Jeg gjorde det selv.

Men de siste månedene føler jeg det virker som om ting har snudd, i hvert fall om jeg skal ta utgangspunkt i sosiale medier og omgangskrets - plutselig gjennomgår folk større og mindre livsstilsendringer i form av å droppe kjøttet, spise mer vegetarisk, mer balansert og gjennomtenkt kosthold generelt, og stadig nye personlige rekorder i løping og annen trening/sport. Flere jeg kjenner har gått ned i vekt og blitt mer slank og fit enn noen gang før. 

Så .. kommer vi til å se horder av slanke og veltrente folk på strendene i sommer (om det er lov å gå på stranda, da...)? Eller er det bare SoMe som overdriver litt og gir meg skjevt inntrykk av hva folk flest driver med.

Anonymkode: 4d8f0...940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått ned. Har trent som f*en.  Og lagt om til middelhavsinspirert kosthold. Holdt på sånn i et år nå. 

Anonymkode: d233b...acf

Skrevet

Jeg gikk ned først og så gikk jeg opp i desember. Nå har jeg gått ned igjen og skal holde meg noenlunde slank. Jogger flere ganger hver uke. Ser ut til at mange har bestemt seg for å gjøre det beste ut av situasjonen. Jogging er kos.

Skrevet

"Ingen forandring" på vekta her. Jeg tror media gir et litt skjevt bilde av hvor mye hver eneste person er blitt påvirket av pandemien.

Folk starter og dropper da ekstreme dietter og treningsopplegg hele tiden?

Skrevet

Jeg gikk opp en del året før korona (hallo samboerkilo) og stabil siste året. Har begynt nedgang nå, så derfor er totalen under korona ned. 

Anonymkode: 2a0fc...695

Skrevet

Jeg har trapper å forsere så jeg går opp og ned flere ganger i uka og har tenkt å fortsette med det. 
"Bikinikropp" eksisterer ikke i min verden. Jeg har en kropp og den duger til alt den skal gjøre hele året.
Jeg gjør som det passer meg, bekymrer meg ikke over hva andre måtte mene om min kropp
                                                                                                                                        og ferdig med den saken. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk opp første halvdel og ned siste halvdel. Jeg har endt opp akkurat på samme plass. 🙂

Anonymkode: df67f...969

• Liker 1
Skrevet

Har lagt på meg noen kilo. Men ville være frekt av meg å skylde min latskap på korona. 

Anonymkode: d1446...c64

Skrevet

Ned i vekt. Har en jobb som ikke blir påvirket noe særlig av corona, så der er alt normalt. Fritiden derimot har endret seg, mindre alkohol og mindre spising ute. Er mer alle og fokuser da mer på å spise sunt og bevege meg. 

Anonymkode: 68723...ee9

Skrevet

Gått ned 16 kilo..

Anonymkode: 2e05c...c2e

• Liker 2
Skrevet

Samme vekt. Kan ikke skylde på korona uansett :) Synes jeg...

Skrevet

Gått ned 20 kg, men det hadde jeg gjort uansett om det var pandemi eller ikke. Livsstilsendringen kom ikke som følge av pandemien. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg la på meg under juletiden noen kg, men jobber nå for å ta av igjen. Er overvektig og så trenger å ta av. Men ble kjøpt mye julegodt og julekaker før jul og i julen, spiste hver dag noe godt så ikke rart en legger på seg da.

Anonymkode: 6dfcf...d03

Skrevet

Ned. Sikkert pga isolasjon og usikkerhet...:( 

Anonymkode: 18561...439

Skrevet

Gått ned. Fikk helseproblemer i fjor sommer som indirekte kan bli verre av å være overvektig (som jeg er). Så tok tak for å gå ned i vekt og har gått ned 9 kg siden da.

Anonymkode: b9e03...a00

Skrevet

Tror jeg ligger ganske likt, trener mer, men beveger meg mindre likevel uten reisevei til jobb/trening. Sommerkroppen blåser jeg i, trener fordi jeg liker det og spiser det kroppen har godt av. Håper på at treningssenterne/CrossFit boksen her åpner igjen snart så jeg kan trene bedre igjen. 

Skrevet

Jeg har gått ned 16 kg. Ikke fordi jeg har tid til å trene, men fordi jeg har blitt mye mindre stresset og har stoppet med å spise med følelsene. Jeg har tid til å tenke meg om i løpet av dagen og spiser fornuftige mellommåltider og mindre hovedmåltider. 

Anonymkode: cd138...052

Skrevet

Gikk opp. Nå har jeg gått ned igjen.

• Liker 1
Skrevet

Gikk opp våren 2020, så gikk jeg ned på sommern. Nå ligger jeg ganske jevnt på samme vekt. Har egentlig blitt ganske matlei på hjemmekontor.

Anonymkode: efda4...302

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...