AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Hei Lang historie kort så trives jeg ikke på jobben og ønsker å bytte karriere. Nå har det seg slik at jeg må ta et årsstidium for å kunne starte på denne nye karrieren. Det er jo greit nok, men jeg er bekymret for at jeg ikke skal kunne komme inn og dermed vente et helt år til før jeg kan søke på nytt. Det ønsker jeg ikke! Det er flere steder i Norge som tilbyr dette som nettstudie og jeg tenkte derfor å søke ved 3-4 forskjellige Universiteter for å "sikre" (er jo fortsatt ikke sikkert da) meg plass. Kan dette slå ut negativt? At de ser jeg har søkt en rekke steder. Hva med å søke på to kurs ved samme universitet (de er ganske like og jeg kan bruke begge)? Da ser de det sikkert vel? Har ikke studert på 10 år så jeg husker ikke helt hvordan dette fungerer Takker veldig for alle svar her!! -TS Anonymkode: 6e4cd...c07
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Det har ingenting å si. Søk på så mange universiteter du kan og mange studier per studie sted du kan. For å være taktisk så sett de opp i prioritert rekkefølge basert på hvor du har mest sannsynlighet for å komme inn. Du finner lister over fjoråret snitt for å komme inn på alle studier på nett. Lykke til 👍😁 Anonymkode: a7776...83e 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det har ingenting å si. Søk på så mange universiteter du kan og mange studier per studie sted du kan. For å være taktisk så sett de opp i prioritert rekkefølge basert på hvor du har mest sannsynlighet for å komme inn. Du finner lister over fjoråret snitt for å komme inn på alle studier på nett. Lykke til 👍😁 Anonymkode: a7776...83e Tusen takk! 😄 Nytt spm fra meg hehe...prioritert rekkefølge? Søker jeg ikke bare på alle? Er det slik at jeg kan velge prioriteringer på samordna opptak? Anonymkode: 6e4cd...c07
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk! 😄 Nytt spm fra meg hehe...prioritert rekkefølge? Søker jeg ikke bare på alle? Er det slik at jeg kan velge prioriteringer på samordna opptak? Anonymkode: 6e4cd...c07 Du MÅ velge prioritering når du søker gjennom SO. Anonymkode: d84f8...b7f 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk! 😄 Nytt spm fra meg hehe...prioritert rekkefølge? Søker jeg ikke bare på alle? Er det slik at jeg kan velge prioriteringer på samordna opptak? Anonymkode: 6e4cd...c07 Du bør gå inn på samordna opptak og lese det som står om søknadsprosessen. Du får bare et tilbud på Samordna, med eventuelt venteliste hvis du ikke kommer inn på det du har satt øverst. Så du må søke litt taktisk. Hvis studiene ikke har opptak gjennom samordna er jo prosessen en annen, og da kan du søke på så mange studier du vil. Anonymkode: 92e6e...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Husk at du må ta den plassen du får tilbudt om du får tilbud på det du har øverst. Altså om du helst ønsker Oslo, deretter Bergen, Sandefjor og til slutt Trondheim, bør Oslo stå øverst. Anonymkode: 3373e...cd2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Enig med en annen her, du bør lese deg opp på prosessen. Du kan også sjekke hva "snittene" for å komme inn er, altså laveste poengsum som ga opptak tidligere år, så kan du velge enten taktisk med tanke på dette eller mer ønskemessig (lokasjon, status osv.) i prioriteringen din. Du legger inn opp til ti ønsker i prioritert rekkefølge. Anonymkode: 3c82a...837 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå