Gå til innhold

Greit å gå tur/jogge i blindveier der man ikke bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å gå turer/jogge forskjellige steder. Noen ganger støter man på en blindvei. Er det greit å gå blindveier og bare snu?

Noen blindveibeboere som kan kan bekrefte at det er greit?

Anonymkode: 77659...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er en offentlig vei og du ikke er der hele tiden og flere ganger daglig, må det jo være greit? Veier er jo i utgangspunktet offentlige, så om det er du eller en som bor i den veien jogger der, har vel ingen betydning. Alle har vel vært i et ukjent område og støtt på en blindvei en eller annen gang?

Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Så lenge det er en offentlig vei og du ikke er der hele tiden og flere ganger daglig, må det jo være greit? Veier er jo i utgangspunktet offentlige, så om det er du eller en som bor i den veien jogger der, har vel ingen betydning. Alle har vel vært i et ukjent område og støtt på en blindvei en eller annen gang?

Men hvis du da blir støtt på igjen på samme sted av samme person, har du ikke lenger unnskyldningen at du ikke er kjent. Så da må du enten tåle kjeft, eller legge frem bevis på at du er senil, som du har glemt igjen hjemme, fordi du er senil.

Jeg har gode grunner til å ikke å jogge.

Skrevet
ti10 skrev (4 minutter siden):

Ja , jeg skal ikke henge der daglig akkurat🤣

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke er på andres eiendom så er det greit. :) 

Anonymkode: e5fc5...608

• Liker 1
Skrevet

Spørs jo hva du mener med "greit". Det er jo ikke ulovlig å være på offentlige veier. Men du kan jo bli utsatt for rykter eller bli mistenkt for noe hvis du stadig blir observert på samme blindvei hvis du verken bor eller har noe der å gjøre. Feks mistenkt for å spionere på noen, planlegge innbrudd eller kanskje å være en unødvendig smittefare i disse tider.

Anonymkode: 4f55b...372

Skrevet
Pringle skrev (1 minutt siden):

Men hvis du da blir støtt på igjen på samme sted av samme person, har du ikke lenger unnskyldningen at du ikke er kjent. Så da må du enten tåle kjeft, eller legge frem bevis på at du er senil, som du har glemt igjen hjemme, fordi du er senil.

Jeg har gode grunner til å ikke å jogge.

Da må du ha vært veldig uheldig ;) Jeg skjønner hva du mener, det finnes sikkert sånne, men de må være i fåtall. Det er vel ikke så mange av oss som stiller oss opp og kjefte fordi vi oppdager at en vi ikke kjenner bare jogger forbi flere ganger. 

Så lenge man det er snakk om å bare jogge på offentlig vei og ikke forstyrrer noen på noen slags måte, er det de færreste som har noe imot det.

Skrevet

Absolutt innafor. Jeg går mye tur i nabolaget. Her er det flere blindveier, koselige gater. Jeg går gjerne frem og tilbake bare fordi det er koselig å rusle der. Aldri tenkt at det ikke er greit. 

Anonymkode: 14b59...6e4

• Liker 6
Skrevet

Du kan gå på alle veier, også private. Innkjørsler o.l. er en ammet sak.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg liker å gå turer/jogge forskjellige steder. Noen ganger støter man på en blindvei. Er det greit å gå blindveier og bare snu?

Noen blindveibeboere som kan kan bekrefte at det er greit?

Det skjer rett som det er her.

Folk går turer med hundene sine, eller det kommer en jogger som løper til enden av blindveien, og kommer tilbake igjen ett minutt etterpå.

Så lenge de ikke gjør noe som er til plage for beboerene (lar være å plukke opp hundemøkk, løper midt i veien når det kommer biler bak eller lignende) er det ikke noe problem for oss.

Anonymkode: 721ee...973

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...