Gå til innhold

Hvordan smelte sjokolade uten vannbad eller mikro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha smeltet sjokolade til noe, men har ikke noe skål til å lage vannbad, har ikke mikro og sola er for kald nå om dagen.. 

Finnes det en annen måte å smelte den på?

Anonymkode: 586bd...285

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke en liten sausegryte du kan sette i vannbad i en stor?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri brukt skål når jeg har vannbad. Bruker alltid en mindre kjele i en større kjele som er fylt med vann :) 

Anonymkode: daefa...efb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skulle ha smeltet sjokolade til noe, men har ikke noe skål til å lage vannbad, har ikke mikro og sola er for kald nå om dagen.. 

Finnes det en annen måte å smelte den på?

Anonymkode: 586bd...285

Du har "noe" som er litt mindre enn "noe annet" som du kan bruke til vannbad?

• Liker 5
Skrevet

Du får ha det i en keramisk skål og holde lighteren eller et telys unna frem til det er smeltet da.

Anonymkode: aabbe...93f

• Liker 2
Skrevet

Skal stå "under" ikke "unna".

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du får ha det i en keramisk skål og holde lighteren eller et telys unna frem til det er smeltet da.

En løsning i ekte MacGyver-stil 😉

Anonymkode: 5fa2b...bef

• Liker 1
Skrevet

Du kan smelte på svak varme på komfyren. 

Anonymkode: eb16d...2eb

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Annen MacGyver-løsning: Ha sjokoladen i en frysepose e.l. og tapp varmtvann over posen til sjokoladen er smeltet. 

Anonymkode: 08681...f6c

• Liker 5
Skrevet

Ta det i en panne og smelt det på konfyren? Bruker aldri vannbad på jobb når jeg smeltersjokolade. Da er det bare hvis jeg smelter det i en sprøytepose hvis det skal brukes som pynt. Er lettere hvis du tar en skvett fløte eller smør i 😊

Anonymkode: 657d8...8ed

Skrevet

Spørs hva du skal ha sjokoladen til, men med mindre det er til konfekt eller det skal serveres i mer formelle settinger (da ønsker jeg blank sjokolade) så bruker jeg ikke vannbad. Tar sjokoladen heller i en så liten kjele som mulig på veldig lav varme, rører, tar av kjelen, rører, gjentar, og resultatet blir fremdeles veldig fint

Anonymkode: f98c8...cc8

• Liker 2
Skrevet

Putt den i en plastpose og sett deg på den.

Skrevet

Siden du sier at sola er for kald, så er du kanskje utendørs, uten mulighet for komfyr, skål og varmt vann? Legg sjokoladen inntil kroppen. Under armen eller noe? Blir ikke rennende sikkert, men... Om du ikke er ute, lurer jeg fælt på hvordan du bor, siden du hverken har skåler eller varmt vann 🙈?

Anonymkode: 56e5b...345

Skrevet

Putter det alltid i et krus i vannbad jeg 😂 

Skrevet

Legg sjokoladen i en frysepose, knyt godt igjen og legg den i varmt vann. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Siden du sier at sola er for kald, så er du kanskje utendørs, uten mulighet for komfyr, skål og varmt vann? Legg sjokoladen inntil kroppen. Under armen eller noe? Blir ikke rennende sikkert, men... Om du ikke er ute, lurer jeg fælt på hvordan du bor, siden du hverken har skåler eller varmt vann 🙈?

Anonymkode: 56e5b...345

Hvis du er ute, lag et bål. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...