Gå til innhold

Invitert til bursdagsfeiring med familien nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i familien har invitert til bursdag for datteren på 2 år nå under strenge corona-restriksjoner. De er 3 i husstanden og inviterer 10 stk så man totalt blir 13. De mener selv dette går fint og er jo "bare" 3 for mange.

Nasjonale råd og råd i kommunen er maks 10 samlet og anbefalingen er ikke mer enn husstanden + 5 stk. 

Føler oss så kjipe når vi nå takker nei, men ønsker ikke å bryte retningslinjene og syns det er dumt at de setter oss i en slik situasjon ved å invitere og la oss føle oss kjipe for å ikke ville delta. Men at det er "vårt valg".

Driver folk virkelig å inviterer til bursdager på den måten nå? Ingen andre jeg kjenner gjør det..

Anonymkode: 75a8a...703

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I samfunnet vil vi alltid ha disse mindre oppegående som gjør slike ting ja. «Meg meg meg og MIN familie».. skal ikke si hva jeg mener om det, men godt du har takket nei. Dette her er like kjedelig for alle, å det vil bare vare og rekke viss enkelte ikke skjerper seg.

Anonymkode: 03006...660

• Liker 7
Skrevet

Vi har to (større) barn som har hatt bursdag dette året, og har selvfølgelig ikke hatt familiebursdag for de. En på to skjønner jo ikke noe av det uansett. De får enten dele opp bursdagen eller godta at folk ikke er villige til å bryte retningslinjene. 

Anonymkode: 2d0d9...061

• Liker 4
Skrevet

Man blir i hvert fall bedre kjent med en del folk under pandemien, på godt og vondt. 

Anonymkode: 6666e...a82

• Liker 3
Skrevet

Vi har feiret alle bursdager i familien det siste året, men vår familie består kun av 2 husstander på 3+5 personer. Han som hadde bursdag da alle ble bedt om å vente med besøk i 2 uker, ventet til de 2 ukene var over. Noen av oss pleier å invitere noen venner i tillegg, men det har vi selvsagt ikke gjort nå.

Jeg ville nok sagt nei takk og levert pakke i postkassen.

Anonymkode: cfcfe...7ef

Skrevet

Vi hadde takket nei til en slik invitasjon. Har ikke feiret med selskap for noen av mine 4 barn (eller oss selv) dette året. Hadde kunnet vurdere det om det var lagt opp en en utebursdag med grei avstand, og en hensiktsmessig måte å håndtere maten på.

Skrevet

En del i vår slekt er troende til å gjøre det samme. Nå er vi heldigvis klar over hvor slepphendt de imøtekommer de nasjonale retningslinjene, så fremover i koronaperioden kommer jeg til å takke nei til familieselskap. Hos oss er det ikke mulig å møte den nærmeste familien samtidig innomhus uten å bryte med de retningsreglene.

Anonymkode: b0aee...49d

Skrevet

Vi hadde egentlig invitert til familiebursdag forrige helg. Husstanden + 5 gjester. Vi avlyste det selvfølgelog når det kom så stenge tiltak igjen.  

Anonymkode: 181c2...016

• Liker 1
Skrevet

De regner vel med at sånne som deg takker nei og på den måten kan holde seg innenfor reglene på maks 10

Anonymkode: 63f6e...3f8

Skrevet

Vi deler opp familien, vårt barn har straks bursdag og er i småskolealder. Den delen av familien som bor nærmest har vi uteselskap med, mens den delen av familien som har et stykke å kjøre får komme på en annen dag på inneselskap (Vi blir da husstanden + 4 gjester = innenfor retningslinjene). 

Jeg kan ikke forstå behovet for et større familieselskap for en 2-åring i disse dager. Ingen vi kjenner har hatt slike selskaper siden mars i fjor. 

Anonymkode: 7d497...6e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 11.53):

syns det er dumt at de setter oss i en slik situasjon ved å invitere og la oss føle oss kjipe for å ikke ville delta. Men at det er "vårt valg".

Det er ingen som lar dere føle dere kjipe. Det styrer dere helt selv. Hvis dere står for valget dere har tatt, så har dere ingenting å føle dere kjipe for! Legg bort å ha dårlig samvittighet for dårlige valg andre tar! Dere følger anbefalinger, restriksjoner og sunn fornuft, både for deres og andres skyld. Føl dere bra i stedet for at dere tar gode valg. Og så kan heller de som inviterer fordi mange føle seg kjipe hvis de vil. Kanskje de var redd for at noen skulle bli såret av å ikke bli bedt. Uansett ikke noe du trenger å føle deg kjip for. Vær heller glad for at dere var ønsket der.

Anonymkode: 7ccbd...943

Skrevet

Vi var 11 på min sønns bursdag. 4 fra oss + 7 gjester. Vi var ute og holdt meteren.

Skrevet

Svigermor blir 82 og har invitert hele storfamilien til helgen...  😉

Skrevet

Vi er 3 stk i husstanden, og når mini har bursdag om noen uker tenker å ha to separate selskaper. Lørdag blir vi tilsammen 8 stk og søndag 7 stk. Tenker det skal gå greit.

Anonymkode: 8f0fd...246

Skrevet

Vi er totalt 3 husstander som er i familie med hverandre, her vi bor. Vi har sluttet å dra på besøk til andre enn oss i familien. Totalt utgjør vi 10,5 stk, (+ en baby på 5mnd). Vi har hatt et par barnebursdager de siste månedene og delte oss i to og to husstander. Ex Fam A har barnebursdag og inviterer først B og senere på dagen C til barnebursdag. Sist vi var sammen, både A, B og C, var i jula. 

Det er kjempe kjedelig, men så er det dessverre sånt nå til dags. 

Anonymkode: 378d7...3bc

Skrevet
Pås skrev (5 timer siden):

Svigermor blir 82 og har invitert hele storfamilien til helgen...  😉

Grei måte å bli kvitt svigermor på 👍

Anonymkode: d3bb9...2bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 11.53):

En i familien har invitert til bursdag for datteren på 2 år nå under strenge corona-restriksjoner. De er 3 i husstanden og inviterer 10 stk så man totalt blir 13. De mener selv dette går fint og er jo "bare" 3 for mange.

Nasjonale råd og råd i kommunen er maks 10 samlet og anbefalingen er ikke mer enn husstanden + 5 stk. 

Føler oss så kjipe når vi nå takker nei, men ønsker ikke å bryte retningslinjene og syns det er dumt at de setter oss i en slik situasjon ved å invitere og la oss føle oss kjipe for å ikke ville delta. Men at det er "vårt valg".

Driver folk virkelig å inviterer til bursdager på den måten nå? Ingen andre jeg kjenner gjør det..

Anonymkode: 75a8a...703

Kan ikke folk bare la være å ha besøk.. Er det rart vi aldri blir kvitt dette..

Anonymkode: 18c05...3ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke folk bare la være å ha besøk.. Er det rart vi aldri blir kvitt dette..

Anonymkode: 18c05...3ce

Vi bli ADRI kvitt det. ALDRI.

Anonymkode: 49607...e48

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri dratt i selskap til noen nå, Barnet vårt fylte år i forrige uke, og vi feiret ikke. Selskap kan man ta igjen ved en senere anledning. Skal andre i familien sende oss invitasjon til selskap hos de, så kommer ikke vi. 

Anonymkode: d2950...daa

Skrevet

Ja, så klart er det noen som gjør det, alltid er det noen som tenker "vi blir jo bare x ekstra" og "vi må jo få lov til å feire".

Totalt unødvendig, er snakk om en 2 åring som absolutt ikke forstår konseptet bursdagsfeiring ennå (ja, barnet forstår naturligvis at gaver, gjester og kaker er gøy, men det blir ikke lei deg om alle ikke kommer). 

Forrige helg var det jo flere fester som ble stoppet, og de var "bare 11 og en for mye", kan bli dyrt å være vertskap for slikt. 

Anonymkode: b4861...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...