AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Er det sannsynlig å være tilbake i samme vekt fire mnd etter fødsel? Skal sies at jeg kun har gått opp 10 kg og jeg spiser sunt/trener til vanlig så dette handler IKKE om slanking. Hvor lang tid brukte du naturlig på å miste de ekstra kiloene - uten stor innsats?😊 Anonymkode: d58ee...eec
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 1-2 måneder. La på meg 18 kg Anonymkode: 142d9...765
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Dropp sannsynlighet, sats på forutsigbarhet. Dette kan beregnes. Hvor mange kg var baby, morkake og fostervann? Hvor stort kaloriunderskudd er du i? Det mest effektive for vektnedgang er å velge en type og grad av innsats som føles - nettopp - naturlig. Det er de som legger opp til strev, som strever. Anonymkode: ca9f4...01d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Bør nok ikke være noe problem nei Gjorde ikke noe spesielt for det, så innen 4 mnd var det borte hos meg hvertfall. Normalvektig og la på meg 14 kg. Hva skjer om 4 mnd som du må være klar for? Anonymkode: 947c0...18a
Brunello Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det sannsynlig å være tilbake i samme vekt fire mnd etter fødsel? Skal sies at jeg kun har gått opp 10 kg og jeg spiser sunt/trener til vanlig så dette handler IKKE om slanking. Hvor lang tid brukte du naturlig på å miste de ekstra kiloene - uten stor innsats?😊 Anonymkode: d58ee...eec Du går jo ned ca. 5 kilo bare ved å føde, så det burde gå greit å ta de siste 4-6 kiloene på noen måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bør nok ikke være noe problem nei Gjorde ikke noe spesielt for det, så innen 4 mnd var det borte hos meg hvertfall. Normalvektig og la på meg 14 kg. Hva skjer om 4 mnd som du må være klar for? Anonymkode: 947c0...18a Sommeren😂 Anonymkode: d58ee...eec 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Med første hadde jeg gått ned alle 12 kg før det var gått to uker. Innen det var gått to mnd hadde jeg gått med 5-6 kg til og endte med å bli ganske undervektig (gikk opp igjen da jeg sluttet å amme). Med andre satt kiloene på i flere måneder, og uten at jeg er helt sikker vil jeg si at kiloene (12 da også) nok var borte innen fire mnd ja. Satt mye mer stille med nr to enn nr en, det var vinter og ganske kjipt vær. Anonymkode: b9168...d35
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Tilbake til startvekt etter ca 2 uker. Spiste ikke på meg noe ekstra kilo under graviditeten, og gikk kun opp 8 kilo. Anonymkode: 5b77a...649
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Hos meg satt det 4-5 kg «fast» til jeg var ferdig med amming. Anonymkode: 61a4d...361
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Er 4 mnd siden fødsel og har gått ned 12 kg 😅 Gikk opp 20 da. Anonymkode: 7ae87...553
Thea82 Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Jeg var bekymret for at gravid kiloene skulle sitte til evig tid. Men det gjorde de ikke. Min jente krevde bevegelse, hele tiden! Så jeg har vel gått 20.000 skritt hver eneste dag i permisjonen. Og en har jo også masse tid til å få bevegd seg (sammen baby) når en har fri hele dagen. Når hun var tre måneder var jeg 10 kg mindre enn når jeg ble gravid.
Dingdoria Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 Jeg gikk opp 20 kg i graviditeten, alt var borte etter 3 mnd. Nå, 5 mnd etter fødsel har jeg gått ned enda litt til. Du er sikkert på startvekt, om ikke under, etter 4 mnd. Ikke stress (-:
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 Dette er så fryktet individuelt. Babyen min var akkurat på snittet og jeg hadde gått ned 7 av 15 kg da jeg kom hjem fra sykehuset. Nå 5 mnd senere, veier jeg fortsatt det samme som da jeg kom hjem fra sykehuset, på tross av mye amming og et helt vanlig kosthold (som før graviditeten.) For noen går det veldig lett å være tilbake på startvekt etter 4 mnd, for andre er det umulig. Anonymkode: 91535...e0c
IkkeStudentLenger Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 Jeg gikk opp 12kg, var tilbake til vekt før fødsel etter 2 uker.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 Jeg kjenner flere damer som ser ut som magre skinnfiller når barnet er ett år, enn jeg kjenner damer som slitet med overflødige kilo på det tidspunktet. Kiloene renner ofte av av seg selv til slutt. Anonymkode: 647c7...7af 2
Patriotpaula Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 Baby er straks et halvt år og jeg har ikke gått ned en eneste kilo siden fødsel. Ammer heller ikke, så får ikke noe «hjelp» av det heller. Spiser ganske sunt og trener 3-4 ganger i uka, men kiloene sitter som støpt 😓🙃
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kjenner flere damer som ser ut som magre skinnfiller når barnet er ett år, enn jeg kjenner damer som slitet med overflødige kilo på det tidspunktet. Kiloene renner ofte av av seg selv til slutt. Anonymkode: 647c7...7af I dag på babysvømming var 8 av 10 mødre overvektig, et trist syn. Og dette er babysvømming for de over ett år. Anonymkode: 5b77a...649
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 Hvis du bare har gått opp 10 kg, så vil jeg tro at du har gode sjanser til å være tilbake til normalvekt etter ganske kort tid. Gjennomsnittlige verdier på hva baby + diverse veier er: Barnet: ca. 3,5 kilo Fostervann: ca. 0,8 kilo Bryster: ca. 0,4 kilo Væske i vevet: ca. 1,2 kilo Morkake: ca. 0,6 kilo Livmor: ca. 1,0 kilo Økt blodvolum: ca. 1,2 kilo Dette varierer fra kvinne til kvinne og baby til baby, så litt variasjon er det. I tillegg er det vanlig at man taper litt muskelmasse som gravid, blant annet fordi det blir vanskelig å aktivere en del av musklene (feks magemuskler) når man blir større. Ergo vil man kanskje ende opp med en litt høyere fettprosent enn tidligere, selv om vekta kan være den samme. Dette er blant annet grunnen til at mange (som for eksempel neg) opplever å gå rett ned til startvekt etterpå, men at noen klær forblir trange og at kroppen virker «større» (dette i tillegg til at livmoren trenger tid på å trekke seg sammen). Det kan også være at kroppen lagrer mer vann enn tidligere i starten etter fødsel. Mye på grunn av hormoner og melkeproduksjon som skal i gang, men dette varierer også naturligvis mye. Men greit å vite hvis vekten virker «ustabil» etter fødsel. Anonymkode: 27672...5ef 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 Jeg brukte 14 mnd på 14 kg. De 10 første gikk greit, de 4 siste gikk tregt. Anonymkode: ed22b...973
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 Gikk opp 18 kilo, gikk ned alt på 2,5 måneder. Baby hadde kolikk, så jeg spiste bare smågodt og gikk 40 000 skritt hver dag. Anonymkode: c3c50...349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå