Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Enkelte dager kan jeg kjenne et snev av kvalme om morgenen/formiddagen. I morges våknet jeg i fin form, spiste en yoghurt og ca 1,5 time etter kjente jeg plutselig en bølge med kvalme. Det ga seg nå. Har også opplevd at hvis jeg drikker et glass vann om morgenen sammen med gravid-tilskuddet på tom mage kan jeg bli småkvalm kort tid etter. Har lest litt og er redd at det kan være begynnende svangerskapsforgiftning. Har bestilt meg kontroll hos legen, men vil gjerne høre om noen har opplevd lignende. Ellers er jeg i fin form,men sliter med forstoppelse.Vet ikke om det kan føre til kvalme.

Anonymkode: e8c1f...e89

Skrevet (endret)

Du bør selvsagt snakke med legen. Men det er ikke så rart at du blir kvalm, husk at nå begynner livmoren å bli så stor at den presser på de andre organene i magen. I tillegg har du hormoner og andre endringer i kroppen. Følg opp legetimer og prøver, men det høres egentlig ganske normalt ut. Spis små måltider, ofte. Jeg hadde mange tilfeller av kvalme uten at det var noe galt.

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (55 minutter siden):

Du bør selvsagt snakke med legen. Men det er ikke så rart at du blir kvalm, husk at nå begynner livmoren å bli så stor at den presser på de andre organene i magen. I tillegg har du hormoner og andre endringer i kroppen. Følg opp legetimer og prøver, men det høres egentlig ganske normalt ut. Spis små måltider, ofte. Jeg hadde mange tilfeller av kvalme uten at det var noe galt.

Tusen takk for svar😊 Skal til legen i morgen.

Skrevet

Jeg er selv akkurat 19 uker på vei, og for min del har jeg kjent mer til kvalme og brekninger nå enn jeg gjorde i første trimester. Men dette er helt normalt. Jeg var igår på kontroll og alt så fint ut, alle prøver var fine.

Kos deg i svangerskapet :)

Anonymkode: afe0f...75e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er selv akkurat 19 uker på vei, og for min del har jeg kjent mer til kvalme og brekninger nå enn jeg gjorde i første trimester. Men dette er helt normalt. Jeg var igår på kontroll og alt så fint ut, alle prøver var fine.

Kos deg i svangerskapet :)

Anonymkode: afe0f...75e

Det var godt å høre at prøvene dine var fine til tross for kvalme😊Takk for svar og lykke til videre❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...