AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Har klart å rote meg oppi en ufattelig dum situasjon. Samboeren min flyttet inn til meg for fem måneder siden. Han kom fra et annet land. Sa opp jobben i hjemlandet sitt og flyttet rett inn til meg. Noe jeg var enig i at han skulle gjøre, siden jeg er gravid og var forelska. Idiotiske meg. Nå har han bodd her i fem måneder. Han bidrar ikke i huset, han langer ned på dyre vitaminer, energidrikker, dyre matvarer. Skal kun spise rent kjøtt/Salma laks, og rene grønnsaker/salat. Han MÅ klippe seg hver tredje uke, det må jeg betale. For han har jo ikke inntekt. Han roter til hele badet, bruker av min sønns parfyme, for hans har jo gått tom. (Som jeg har kjøpt til han.) jeg klikker!!! Det hjelper nok ikke saken at jeg er sykemeldt, så vi går oppå hverandre 24/7. kan jeg sende han hjem igjen? Hjem til ingenting. Han hadde en fast og stabil jobb, frem til han flyttet hit, pga idiotiske meg. Anonymkode: 0033b...007 1
Gjest Nala79 Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Du må jo snakke med han! Stille litt krav. Kan han ikke få seg en jobb her? Om ikke kan du faktisk be han flytte. Det er ditt valg! Du bestemmer! Er det ingenting bra med han?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Nala79 skrev (Akkurat nå): Du må jo snakke med han! Stille litt krav. Kan han ikke få seg en jobb her? Om ikke kan du faktisk be han flytte. Det er ditt valg! Du bestemmer! Er det ingenting bra med han? Nei, nå kan jeg ikke se noe bra med han. Nå er han en snyltete unge som jeg må ta meg av. Anonymkode: 0033b...007
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Slå opp med han da vel. Anonymkode: 12ca7...d7c 1
Gjest Nala79 Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Da hadde jeg bare avsluttet det hele. Det er ikke ditt problem hva han gjør etterpå eller at han ikke har noe. Bare det at han sluttet i jobben for å bo på deg sier ganske mye..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Hjelp han med å finne en jobb... Anonymkode: 0c257...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelp han med å finne en jobb... Anonymkode: 0c257...2ca Er TS mora hans eller? Anonymkode: 12ca7...d7c 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Men hadde dere ikke en plan for hvordan han skulle bidra med inntekt før han flytta hit? Anonymkode: c79fc...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 hvor kommer han fra ? høres ut som dere har kulturer som krasjer Anonymkode: 13b22...742
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Be han skjerpe seg og bidra og prøve å finne en jobb. Du kan ikke ha det sånn. Om han ikke skjerper seg, bidrar hjemme og kutter ned på dyre vaner så må han flytte. Slutt å kjøp alt av dyre ting han må ha og ikke betal for frisør. Spar pengene til barnet kommer Anonymkode: 257a0...2ed 1
Kristin70 Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Snakket dere ikke om noe før han flyttet inn, skulle du forsørge han? Hva var planen hans, skulle han se etter jobb? Må han lære seg norsk? Det at han må ha dyre ting og roter kan du si nei til, men du har jo bidratt til dette rotet selv og han er far til det kommende barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 Har du tenkt på hvor jævlig han har det. Sagt opp jobb, flyttet til ingenting og alt har stoppet opp. Hva jobbet han med? Søker han jobb her? Kan du hjelpe ham med noe? Anonymkode: ade5c...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er TS mora hans eller? Anonymkode: 12ca7...d7c Det er da hun som kommer herfra, og kjenner både bedrifter og har sikkert noen kontakter også. Trenger ikke å være mora, for å hjelpe noen i gang. Jeg har selv gjort det med den største selvfølgelighet. Anonymkode: 0c257...2ca 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 jeg har flere venner som sliter med lignende; de har latt partner flytte inn uten å egentlig kjenne dem. noen har fått barn og. partnere har ingen opparbeidede rettigheter, og mine venner er eneforsørgere. noen av de bidrar lite med praktiske ting som husarbeid. de må også kjøres rundt, da de ikke har gyldig sertifikat. jeg har sympati med både ts og mine venner, men de har selv satt seg i den situasjonen. det er ganske viktig å bli kjent med en person før man etablerer seg. og enda viktigere når det er mennesker som flytter fra hjemlandet sitt. er ikke bare å skille lag og leie seg noe eget. å bli gravid i sånne tilfeller; grøss og gru tenker jeg. Anonymkode: 28e95...3ca 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 Du har adoptert en sønn, Gratulerer.... Anonymkode: 83253...0ac 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 Dette er ikke normalt. Anonymkode: bb1d1...b54
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 Har du i det hele tatt pratet med ham om disse tingene? Anonymkode: 4db92...91f 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 Det å flytte til ett annet land er jo skikkelig tøft i vanlige tider og, og det er nok enda verre nå. Er han i det hele tatt ute av huset? Her må dere snakke sammen. Hva kan han bidra med? Hva har han jobbet med før? Tar han norsk kurs? Hva med å prøve å få han inn som vikar, enten i butikk, eller ett annet sted der han kan passe. Hvor er han fra? Anonymkode: e4816...b5f 2
I Grosny Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke normalt. Anonymkode: bb1d1...b54 Tja, jeg tror nok mange som skaffer seg brud fra utlandet kan oppleve lignende situasjon. Det er ikke lett lett å komme ny til et land uten venner, familie, jobb og kollegaer, og det er et enormt ansvar for den som inviterer brud/brudgom. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 Det største problemet her er ikke hans oppførsel, men at dere ikke kommuniserer. Anonymkode: e1ffd...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå