AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Hei Jenta mi fyller fire år om noen uker og hun sover fortsatt med bleie om natten. Hun våkner ikke av at hun må tisse, våkner ikke av at det blir vått i bleien.. Hun har noen ganger sovet uten bleie, og våkner ikke av at hun "sover i tiss". Hun drikker ikke så veldig mye til kvelds at det gjør noe heller. Er dette noe jeg kan påvirke, eller er det hormoner som gjør at de slutter etterhvert? Hun har gått uten Bleier siden hun var 2,5 år, og vil så gjerne slutte med bleie på natten... Anonymkode: ab83d...2e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Hun går på do før hun legger seg btw. Har også vekt henne en periode på natt for å gå på do, men tisser et par timer etterpå og. Anonymkode: ab83d...2e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Nei det er ikke noe du kan gjøre, dette må gå seg til da det er hormoner ja ikke uvanlig at en fireåring fortsatt har nattbleie. Du bør ikke vekke på natt for å tisse, da det bare opprettholder at blæren vil tømmes om natten. Tissing før senga og ikke for mye drikking på kvelden. Så er det bare å gi det tid. Når bleiene begynner å være tørre om morgenen så kan man prøve uten. Her kalte vi det natt truse. Anonymkode: f7d8f...176 2
Tilim Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Vi har samme situasjon her med sønnen på 6,5..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det er ikke noe du kan gjøre, dette må gå seg til da det er hormoner ja ikke uvanlig at en fireåring fortsatt har nattbleie. Du bør ikke vekke på natt for å tisse, da det bare opprettholder at blæren vil tømmes om natten. Tissing før senga og ikke for mye drikking på kvelden. Så er det bare å gi det tid. Når bleiene begynner å være tørre om morgenen så kan man prøve uten. Her kalte vi det natt truse. Anonymkode: f7d8f...176 Tusen takk for svar 😊 da får jeg bare ha tålmodighet. Føler meg litt under press, da både jeg og søsteren min sluttet på dagen. Så mamma sier at "det er jo bare å...". Men det er jo ikke det 😂 Hun hadde flaks. Tilim skrev (2 timer siden): Vi har samme situasjon her med sønnen på 6,5.. Har ei venninne også med sønnen hennes på syv 😊 det går seg til Anonymkode: ab83d...2e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Hva med å bytte til tøybleie? Om det finnes for store barn da? Da kjenner hun kanskje at hun er våt? Anonymkode: c06ae...cb0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å bytte til tøybleie? Om det finnes for store barn da? Da kjenner hun kanskje at hun er våt? Anonymkode: c06ae...cb0 Ja det kan jo være en ide, jeg leste nemlig at bleiene er såpass gode idag at barna ikke alltid kjenner at de er våte.. Takk for tips 😊 Anonymkode: ab83d...2e7
Ulrikke Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Du får ikke gjort noenting. I de aller fleste tilfeller ordner det seg når hjernen er klar! Det finnes førsteklassinger som trenger nattbleie, og det er vel først etter det at man evt oppsøker lege for å undersøke. Men det går verken på "vilje" eller andre ting, men rett og slett at kroppen ikke er klar. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei Jenta mi fyller fire år om noen uker og hun sover fortsatt med bleie om natten. Hun våkner ikke av at hun må tisse, våkner ikke av at det blir vått i bleien.. Hun har noen ganger sovet uten bleie, og våkner ikke av at hun "sover i tiss". Hun drikker ikke så veldig mye til kvelds at det gjør noe heller. Er dette noe jeg kan påvirke, eller er det hormoner som gjør at de slutter etterhvert? Hun har gått uten Bleier siden hun var 2,5 år, og vil så gjerne slutte med bleie på natten... Anonymkode: ab83d...2e7 Slapp av, 4 år er IKKE sent å slutte med nattbleie. Mange blir både 5 og 6 før de er tørre. Det derre konstante presset om å slutte tidligst mulig, er bare tull. Det er ikke overvekt av 2 åringer som er tørre om natta- det bare ser sånn ut her på kg. Ts: når datteren din har sovet i en uke i strekk uten å tisse, kan du ta den av. Det er ikke vits å ta henne opp på natta, hvis hun ikke er klar. Vent til bleia er tørr- uansett hvor lang tid det tar (4-5-6 år). Anonymkode: 629d2...de6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Dette går seg til. Hvorfor stresser du? Anonymkode: 3091d...6ae
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Jeg lurte også lenge på hva de andre flinke foreldrene gjorde som fikk barna sine til å ikke tisse på natten. Så fikk jeg flere barn og skjønte at de ikke var spesielt flinke, ungene ble bare tørre av seg selv😄 Hvis de er klare. Man kan spørre legen, og de tar vel en urinprøve for å sjekke at alt er normalt. Man kan få tabletter, for noen fungerer det. Men jeg tenker som så at tabletter får spares til spesielle anledninger i tilfelle. Har ikke lyst til å gi barnet kunstige hormoner for noe som bare er kjipt, ikke farlig. Anonymkode: 86f5d...6da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå