Gmå Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Hei! Jeg bor akkurat på fylkesgrensen mellom to fylker og lurer på om valget av jordmor i min fylkeskommune eller i den andre fylkeskommunen har noe å si for hvilket sykehus jeg ender opp med å føde på ? Jeg vil ikke føde på det nærmeste sykehuset i mitt fylke for jeg har bare hørt skrekkhistorier derfra. Noen som har lignende erfaring ? lurer også på om dere gikk til lege eller jordmor for svangerskapskontroll ?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Gå til jordmor i fylket/kommunen du bor i. Du kan selv bestemme hvilket sykehus du vil føde på helt uavhengig av hvor du har oppfølgingen i svangerskapet. Anonymkode: ad4d9...dab 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Gikk til begge men likte best jordmor da lenge min var en 60 år gammel mann som jeg ikke har kjemi med 🙈 gå til jordmor i kommunen din. Du velger selv sykehus. Jeg også sto mellom to i forskjellige fylker (like langt og kjøre) valgt det i det andre fylke fordi det er nærmere mine foreldre var en trygghet for meg å ha de i nærheten Anonymkode: 20889...abd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Du vil nok ikke kunne velge jordmor i en annen kommune enn du bor i med mindre du velger å gå privat. Det er en kommunal helsetjeneste, og den andre kommunen er nok ikke villig til å påta seg kostnadene ved at du bruker deres tjenester. Men som andre skriver er det fritt sykehusvalg. Jeg bor rett utenfor Oslo og mange herfra velger sykehus i Oslo og omvendt. Jeg har kun gått til jordmor i mine svangerskap. Anonymkode: 24ee4...518 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Du kan velge sykehus fritt. Om du bor i Kristiansand kan du velge å føde i Tromsø. Det er helt uavhengig av hvor du har jordmor. Når det gjelder kommunale tjenester må du gå til jordmor i den kommunen du hører til, med mindre du bor på en så liten plass at jordmortjenesten er en interkommunal tjeneste eller du velger å gå privat. Anonymkode: 1097a...2b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå