Gå til innhold

Nyrestein- spørsmål etter knusing av stein.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen store steiner som skal knuses denne uken. Jeg har fått god informasjon om prosedyrer, men ingen har fortalt meg om tiden etterpå. Vil det være smerter? Kommer jeg til å få vondt når grusen skal tisses ut? Vil det ta lang tid? Må jeg være sykmeldt lenge?
Takknemlig for svar. 

Anonymkode: 3d2fa...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke knust stein, så det vet jeg ikke. Men jeg har hatt nyregrus og merket ikke at jeg tisset det ut. 

Anonymkode: 758ae...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har noen store steiner som skal knuses denne uken. Jeg har fått god informasjon om prosedyrer, men ingen har fortalt meg om tiden etterpå. Vil det være smerter? Kommer jeg til å få vondt når grusen skal tisses ut? Vil det ta lang tid? Må jeg være sykmeldt lenge?
Takknemlig for svar. 

Har hatt nyrestein 4 ganger. Selv om du knuser steinene så må de komme ut urinveiene og det vil nok gjøre vondt.

Du får smertestillende på blå resept som du kan ta inntil 3 ganger i døgnet, steinen(e) er som regel ute etter noen dager.

Det er ingen grunn til at du skal bli sykemeldt for dette. Så skjønner ikke hva du mener med hvor lenge? Du kan fint gå i jobb med nyrestein så lenge du tar smertestillende.

Anonymkode: eeb9a...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt nyrestein 4 ganger. Selv om du knuser steinene så må de komme ut urinveiene og det vil nok gjøre vondt.

Du får smertestillende på blå resept som du kan ta inntil 3 ganger i døgnet, steinen(e) er som regel ute etter noen dager.

Det er ingen grunn til at du skal bli sykemeldt for dette. Så skjønner ikke hva du mener med hvor lenge? Du kan fint gå i jobb med nyrestein så lenge du tar smertestillende.

Jeg går i full jobb nå, og har konstante murringer nedover lysken. En kollega mente at det ville bli mer vondt etter knusing og at jeg derfor ble sykmeldt. Godt å høre at jeg ikke trenger det.  Er sliten nå etter å ha gått med dem så lenge, og hatt anfall med dertil hørende legevakt besøk ca hver 3 uke🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg går i full jobb nå, og har konstante murringer nedover lysken. En kollega mente at det ville bli mer vondt etter knusing og at jeg derfor ble sykmeldt. Godt å høre at jeg ikke trenger det.  Er sliten nå etter å ha gått med dem så lenge, og hatt anfall med dertil hørende legevakt besøk ca hver 3 uke🥺

Slike anfall er vondt, har du fått noen smertestillende på resept som pinex forte eller altermol som kan tase i kombinasjon med ibuprofen?

Vannskelig å fungere med slike smerter uten noen form for smertestillende. Paracet har dessverre ikke noe effekt ved slike anfall.

Masse god bedring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk😊

Jeg har Tramadol og Voltarol. Når anfallene kommer må jeg på legevakta for å sette injeksjon med Voltaren og noe annet gøy, da går det fort over😄 Gleder meg til å få dem knust. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...