Gå til innhold

Hvor mye vasker du dine barn med klut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to gutter på 5 og 7 år. De dusjer ca 2 dager i uken. Vi vasker ikke noe nedentil de andre dagene, kun dopapir etter toalettbesøk. 
Er dette veldig uvanlig? Synes «alle» vasker med klut morgen og kveld når det ikke er dusj? 

Anonymkode: bf76b...9e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke klut på mine. De dusjes/bades, tidligere en gang i uka og nå som de er skolebarn dusjer de tre ganger i uka. Etterhvert skal de dusje hver dag. Heller dusj enn klut.

Brukte klut når de var små til ansiktet, og selvfølgelig ved bleieskift. Men ikke nå. 

Anonymkode: 891b6...303

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker 5-åringen min med klut i ansiktet og nedentil hver morgen. 8-åringen vasker seg med klut selv hver morgen.

Anonymkode: 4d41e...e82

• Liker 5
Skrevet

De er gutter. 

Anonymkode: 4d41e...e82

• Liker 1
Skrevet

Har jente på 4 men vasker fjes og nedentil hver kveld når det ikke er bad eller dusj

Anonymkode: 95b0a...fd2

• Liker 2
Skrevet

Nå sover min fireåring fortsatt med bleie, så vasker med klut om morgenen. Eller så skyller vi med vannkanna som står ved do, men synes klut blir lettere. 

Når hun slutter med bleie om natten, blir det nok bare litt skylling om morgenen utenom dusj. 

Anonymkode: 9e77b...e4c

Skrevet

8 åring og 6 åring vaskes med klut i ansiktet hver morgen. Vaskes med klut nedentil de dagene de ikke dusjer. Dusjer 2-3 ganger i uka. Skifter truse hver dag.

Anonymkode: fcdc6...6cb

• Liker 2
Skrevet

8 åringen dusjer anna hver uke, tenker det får være greit. Han liker ikke klut så det dropper vi.

Anonymkode: 7cd31...c6a

• Liker 2
Skrevet

Ingen klut her. De dusjer 2-3 ganger i uken, skifter undertøy oftere enn det - men kan ikke påstå at det blir hver dag... Barna er 11 og 8.

Anonymkode: 851ad...b47

Skrevet

Gutt 11 og jente 13, har prøvd å lære de å konsekvent bruke klut om morgenen. I ansikt med vann, under armer med såpe + deo, og nedentil med vann til slutt, (slik steller vi ulike mennesker innen helsesektoren også). Barna mine dusjer 2-3 dager per uke pga tenåringssvette.

Anonymkode: 461e7...621

• Liker 4
Skrevet

To barn på 6,5 år. De bader/dusjer 2 ganger pr. uke. Vask med klut hver morgen. Den ene gjør det selv, den andre trenger hjelp. 

Anonymkode: 83823...c0c

• Liker 2
Skrevet

Vasker med klut hver morgen nedentil, han bader annenhver kveld. 1.5 år 

Anonymkode: 7cc86...36b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

8 åringen dusjer anna hver uke, tenker det får være greit. Han liker ikke klut så det dropper vi.

🤢

Anonymkode: 04f65...6b5

• Liker 17
Skrevet

Er ikke så fan av klutvask. 7-åringen her dusjer mange ganger i uken. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var sjeldent.

• Liker 6
Skrevet

Så mye skitne mennesker det er i denne tråden 😳

Anonymkode: 0b8d7...59e

• Liker 11
Skrevet

De vasker ansikt og underliv og bytter truser hver dag, såfremt de ikke dusja kvelden før, da bytter de bare truse på morran.

Anonymkode: 1ad37...b3a

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så mye skitne mennesker det er i denne tråden 😳

Anonymkode: 0b8d7...59e

Ja jeg er faktisk litt sjokkert over andre folk her, får dårlig samvittighet hvis vi ikke rekker kvelds badet og gutten min må vente til morgenen eller kvelden etter..Kunne aldri latt vær å dusje/badet barnet mer enn 3 dager. 

• Liker 4
Skrevet

Vasker med klut minst en gang daglig. Etter å ha jobbet i barnehage, og sett hvor mange barn som sendes skitten i barnehagen. Spesielt sterk tisselukt hver gang du skal skifte eller tørke. 

Anonymkode: 5e9e1...26f

• Liker 3
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja jeg er faktisk litt sjokkert over andre folk her, får dårlig samvittighet hvis vi ikke rekker kvelds badet og gutten min må vente til morgenen eller kvelden etter..Kunne aldri latt vær å dusje/badet barnet mer enn 3 dager. 

Jeg er ganske nøye på hygiene, men den hyppigheten på yngre barn er årsaken til at mange sliter med eksem og kløende hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...