Gå til innhold

Bare far får legge baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller jeg får jeg også. Men med meg er det hyling, turning og vi bruker opptil en time.

Med far er det ikke samme aktivitet og mye mer ro av baby, og bruker 15 min til en halvtime. 

Baby er snart 1 år. 

Hos meg fungerer det egentlig best å gå med henne så hun sovner i armene. Jeg har vært så sliten at jeg har gjort det som har funket da dette har gått utover min og hennes relasjon. Jeg har ikke sovet på 11 måneder og vært mye sykdom på baby. Bare litt historie for å forstå mer.  

Erfaringer noen? 

Anonymkode: fb414...017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du faste rutiner når du legger han/henne? Ta et bad, ta på pysj, rolige aktiviteter för sengetid. Forberede baby for at nå er det snart natten.

Og ellers kanskje kan pappa ta legginga en periode, så du ikke sliter deg helt ut. Pröv og ikke ha dårlig samvittighet og tenk på at du heller kan styrke din og barnets relasjon på dagtid når du har mere overskudd. Om du har mulighet til litt avlastning på nattet, så du hadde fårtt sovet hadde sikkert värt fint. Lykke til.

• Liker 4
Skrevet

Har vært perioder her også hvor det er enklere for pappaen å legge. Men hvis det går fint for pappaen, kan ikke han bare legge da? Det er jo deilig for deg det :) 

Anonymkode: 261c1...3aa

• Liker 3
Skrevet

Pappa er beroligende og trygg for babyen.

Anonymkode: 3d08d...b55

• Liker 2
Skrevet

Det er ofte sånn i faser, ikke ta det personlig. Dersom du ammer (eller nettopp har slutta) kan det hende lukten av deg påvirker ungen. Det kan også hende at barnet merker at du er anspent og ikke slapper av, det er fort gjort å havne i en dårlig sirkel der.

Jeg ville bare ha latt faren ta seg av det en stund uten dårlig samvittighet. Da får du slappet av litt, og barnet kommer etterhvert inn i en rutine som vil gjøre det enklere for deg også.

Anonymkode: c427a...98b

• Liker 3
Skrevet

Det er nok ganske vanlig at det er slik i perioder. Her er det fortiden slik med ettåringen at det går det mye lettere for faren enn for meg å legge på dagtid, like greit/vanskelig for begge på kvelden, mens det er helt krise hvis det er faren og ikke jeg som kommer om hun våkner om natten. 

Anonymkode: 27963...14d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller jeg får jeg også. Men med meg er det hyling, turning og vi bruker opptil en time.

Med far er det ikke samme aktivitet og mye mer ro av baby, og bruker 15 min til en halvtime. 

Baby er snart 1 år. 

Hos meg fungerer det egentlig best å gå med henne så hun sovner i armene. Jeg har vært så sliten at jeg har gjort det som har funket da dette har gått utover min og hennes relasjon. Jeg har ikke sovet på 11 måneder og vært mye sykdom på baby. Bare litt historie for å forstå mer.  

Erfaringer noen? 

Nesten så jeg skulle skrevet det selv! Jeg får heller ikke til å legge babyen vår på 11 mnd! Pappaen får det mye bedre til, med meg blir det bare gråt en laang stund før det går, om det i det hele tatt gjør det 🤦‍♀️

Anonymkode: 625ec...126

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Men er ikke det fint da?

Så kan han legge, baby roer seg mer og du kan legge deg i sofaen med et glass rødvin? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Pappa er beroligende og trygg for babyen.

Anonymkode: 3d08d...b55

Ikke når pappaen er en «alkoholiker» så er litt rart.

Skrevet

Må lære ungen å sovne selv. Dette er noe dere skulle begynt med for lenge siden, men dere får ta kampen nå. 

Anonymkode: 2932b...22d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke når pappaen er en «alkoholiker» så er litt rart.

Du utsetter ungen for omsorgssvikt, skjerp deg. 

Anonymkode: 2932b...22d

Skrevet

Hva er problemet med at far legger da? 

• Liker 2
Skrevet

Vi fikk råd om at den forelderen som ikke "får" legge, kun skal legge en periode, slik at barnet venner seg til den. Det fungerte. Nå kan vi begge gjøre det. 

Anonymkode: 80c15...fcc

Skrevet

Problemet med det er jo at far jobber da. Så jeg må ta leggingen da han jobber. Ellers er det kjempe bra at far får gjøre det. 

Og kampen om å la barnet sovne selv. Jo, klart. Men det har vært sykdom, som har påvirket søvn hele veien. 

Skrevet

Det er bare å lene seg tilbake og nyte at du slipper å gjøre jobben, du kan leve som normalt og før du hadde barn - akkurat slik 90 % av menn oppfører seg når de er blitt fedre - på papiret.

Anonymkode: b6a48...4fd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...