Gjest gjesta Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 hadde en liten diskusjon forleden dag.. var litt ekstra plass igjen i vaskemaskina (som var full av kvite sengeklær) så kjem ei frøken med etpar svæært skitne golvmoppar som ho ville ha med i vasken.. "klærna skal jo kokes uansett" meeen, eg koka som regel ikkje sengekleda mine, og det e stærkt imot mine prinsipp å vaske sengkle ilag med skitne golvmoppar.. blei en stooor diskusjon av det heile... ka dokke sei? e eg for prippen????
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #2 Skrevet 16. august 2005 hadde en liten diskusjon forleden dag.. var litt ekstra plass igjen i vaskemaskina (som var full av kvite sengeklær) så kjem ei frøken med etpar svæært skitne golvmoppar som ho ville ha med i vasken.. "klærna skal jo kokes uansett" meeen, eg koka som regel ikkje sengekleda mine, og det e stærkt imot mine prinsipp å vaske sengkle ilag med skitne golvmoppar.. blei en stooor diskusjon av det heile... ka dokke sei? e eg for prippen???? ← Hadde ikke villet ha andres møkkete mopper sammen med noen av mine klær! Og vasker egne mopper og filler for seg selv.
Pleier Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Hvis du da er prippen så er jeg vist det og. Hadde aldri vasket sengklærne sammen med gulvmopper.
Gjest gjesta Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 det va våre felles moppa vi hadde vaska med.. (vi hadde lelighet ilag i en periode) men, syns ikkje det har nåke å seie.. uaktuellt for meg uansett!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 Klærne blir sikkert "reine" uansett, men du kan risikere at det er fullt av sand og støv og hårdotter fra moppene dine i sengetøyet etterpå . Ikke særlig delikat. Selv er jeg ikke så hysterisk på sånt, men pleier å klare å vaske mopper og gulvkluter utenom sengetøysvask.
Fakse Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 Mopper loer, og det setter seg på sengeklærne. Jeg hadde ALDRI vaska mopper sammen med sengeklær!!!!
Malama Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 Sengetøy ville jg ikke kokt, go ikke moppene heller. Og jeg ville ikke putta dem i samme nei, mopper og andre gulvkluter (og evt støvkluter, jeg har bare microfibermopper og vasker dem gjerne sammen med mocrifiberstøvkluter) vasker jeg ikke sammen med noe annet (delvis fordi de ikke skal ha mykgjøring og sånn da, men også fordi jeg ikke vil ha stø og hår på klærne.)
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #8 Skrevet 16. august 2005 Jeg hadde nok aldri vasket sengetøy og mopper sammen!
Grooo Skrevet 16. august 2005 #9 Skrevet 16. august 2005 Nei kjære vene! Man vasker da ikke mopper, gulvkluter osv. sammen med andre ting...
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #10 Skrevet 16. august 2005 Jeg må bare spørre hvordan dere vasker moppene deres? For jeg har iallefall ikke nok mopper til å fylle en hel vask med dem... Og av miljø- og økonomihensyn synes jeg det er latterlig å sette på en hel kokevask kun for to mopper. Og så spørs det jo hvor skitne moppene er da... Det går jo an å legge dem i klor før man vasker dem. Her hjemme blir ikke gulvkluten særlig skitten, siden jeg ikke går med sko inne. Bruker kun mopp/klut til å få opp støv. Da er det ikke noe problem for min del å slenge den inn på en kokevask sammen med håndklær/sengetøy. Moppene vi bruker på jobben derimot ville jeg ikke lagt inn sammen med andre klær, men de er jo også brukt til å vakse meget skitne gulv der det brukes utesko. Etter å ha lest litt her på KG virker det som det sitter mange frustrerte fruer foran datan, som kun har støv på hjernen. Folk som vasker klærne flere ganger hvis første vask ikke var riktig temperert osv...Ikke rart det er høyt strømforbruk i dette landet Hva tror dere egentlig hadde skjedd hvis dere vasket moppene sammen med sengetøyet? Tipper dere ikke hadde merket noe om dere ikke visste noe...
Gjest Violetta Skrevet 16. august 2005 #11 Skrevet 16. august 2005 (endret) Jeg må bare spørre hvordan dere vasker moppene deres? For jeg har iallefall ikke nok mopper til å fylle en hel vask med dem... Og av miljø- og økonomihensyn synes jeg det er latterlig å sette på en hel kokevask kun for to mopper. Og så spørs det jo hvor skitne moppene er da... Det går jo an å legge dem i klor før man vasker dem. Her hjemme blir ikke gulvkluten særlig skitten, siden jeg ikke går med sko inne. Bruker kun mopp/klut til å få opp støv. Da er det ikke noe problem for min del å slenge den inn på en kokevask sammen med håndklær/sengetøy. Moppene vi bruker på jobben derimot ville jeg ikke lagt inn sammen med andre klær, men de er jo også brukt til å vakse meget skitne gulv der det brukes utesko. Etter å ha lest litt her på KG virker det som det sitter mange frustrerte fruer foran datan, som kun har støv på hjernen. Folk som vasker klærne flere ganger hvis første vask ikke var riktig temperert osv...Ikke rart det er høyt strømforbruk i dette landet Hva tror dere egentlig hadde skjedd hvis dere vasket moppene sammen med sengetøyet? Tipper dere ikke hadde merket noe om dere ikke visste noe... ← Må si meg helt enig her. hadde det ikke vært for at det står i hovedinnlegget står at moppene var svært skitne. Da ville jeg heller ikke hatt dem sammen med sengetøyet. Endret 16. august 2005 av Violetta
Gjest Madeline Skrevet 16. august 2005 #12 Skrevet 16. august 2005 Jeg har ikke noe problem med å la gulvkluter / mopper gå i maskinen sammen med håndklær / sengetøy på minst 60 grader. Skulle moppene / klutene være veldig skitne så ville jeg ha skylt av det verste før jeg stappet de i maskinen. Ikke tale om at jeg setter på en vaskemaskinen kun med et par mopper inni.
monja Skrevet 16. august 2005 #13 Skrevet 16. august 2005 Jeg hadde neppe vaska mopper sammen med sengetøy eller andre klær. Jeg hadde faktisk ikke vaska mopper i vaskemaskina i det hele tatt jeg. Har til dags dato aldri gjort det......
Pauline Skrevet 16. august 2005 #14 Skrevet 16. august 2005 Hadde ikke vasket det sammen, nei. Hadde nok heller tatt moppene sammen med filler, kluter ol. som var brukt til andre "skitne formål". Vasker heller ikke "dokluten" sammen med sengetøy eller håndklær.
Gjest Leola Skrevet 17. august 2005 #15 Skrevet 17. august 2005 Jeg vasker mopper og kluter sammen med håndklærne mine - tar dem aldri i egen vask - det er altfor få til det.
Fakse Skrevet 17. august 2005 #16 Skrevet 17. august 2005 Om jeg "måtte" vaske mopper sammen med andre ting ville jeg ha skyllet dem veldig godt først, og dessuten vasket dem (eller det andre) i vaskepose for å holde det fra hverandre.
Gjest Leola Skrevet 17. august 2005 #17 Skrevet 17. august 2005 (endret) Alle skyller vel mopper og gulvfiller etter bruk? Jeg har ihvertfall til gode å legge filler i vaskemaskinen som er fulle av sand og hundehår. Endret 17. august 2005 av Leola
Gjest GreenSky Skrevet 17. august 2005 #18 Skrevet 17. august 2005 Nei, det hadde jeg ikke gjort, men det hadde vært greit å vaske dem sammen med f.eks håndklær i stedet. (som jeg alltid kokvasker)
Malama Skrevet 17. august 2005 #19 Skrevet 17. august 2005 For det første: Jeg KOKER dem ikke, jeg VASKER dem. For et andre, jeg vasker mopper, gulvkluter og støvkluter sammen. Og jeg har såpass mange at det fint blir ei lita maskin utav det. Selvsagt skyller jeg av dem, men uansett er det støv i dem, ganske mye. Jeg har altså mikrofibermopper, og de skal ikke ha helt samme hehandling som andre klær heller, derfor er dt langt mer naturig å vaske den sammen med støvklutne (en del av dem også microfiber) enn sengetøy eller håndklær (som jeg f.eks alltid vil ha litt mykgjøring i skyllevannet til)
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #20 Skrevet 17. august 2005 vasker mopp/gulvklut/kluter sammen med hundehånddukene jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå