Gå til innhold

Platetopp med integrert ventilator?

Gjest Albbas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en slik, fikk installert en for 1,5 år siden da vy bygde nytt kjøkken. Valget sto mellom en slik og takintegrert ventilator. Vi har aldri angret, ventilatoren i platetopp er helt fantastisk, funker mye bedre enn alle ventilatorer over platetopp som vi hadde før. Vi har en fra Eico - https://www.eico-as.no/produkter/  Vår har avtrekk rett ut.

grunnen til at vi valgte Eico var at de hadde en platetopp i hvit, som vi ønsket oss, det er ikke mange som har. Platetopp + ventilator kom på 32 tusen, som er dyrt, men det er faktisk ikke mer enn platetopp + ventilator koster. Og til og med billigere, enn ventilator integrert i tak, med alt jobb som skal til. 

Anonymkode: 7075b...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det lettere å montere ventilator i platetopp enn i tak? Vi skal flytte stekeområdet på kjøkkenet, og må derfor flytte ventilator i taket, men nå vurderer jeg om det er bedre å ha det integrert i platetoppen. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (19 minutter siden):

Ja er det lettere å montere ventilator i platetopp enn i tak? Vi skal flytte stekeområdet på kjøkkenet, og må derfor flytte ventilator i taket, men nå vurderer jeg om det er bedre å ha det integrert i platetoppen. 🤔

Du må jo legge utløpet til luften i gulvet da, eller i etasjen under. 

Anonymkode: c7966...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må jo legge utløpet til luften i gulvet da, eller i etasjen under. 

Altså for å føre det ut i yttervegg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har platetopp ved den veggen som er ytterveggen, så det var greit å få lufting ut. Altså, den går rett ut bak skapene, ikke i etasjen under eller i gulvet. Over gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det er lettere/billigere i forhold til takintegrert ventilator, fordi den må du bygge inn i gipskasse, legge inn lys og sparkle/male, så er en del jobb. 

om vask! fordi jeg ser at mange tror at det blir vanskeligere å vaske, en slik ventilator som er integrert i platetopp. I vår tilfelle, du tar ut den delen som skal vaskes, og den kan vaskes i oppvaskmaskin, så det er veldig lettvint.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...