Brunello Skrevet 2. februar 2021 #21 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Omg 😆 jeg er selv statlig og det er det tåpeligste godet jeg har hørt om. Kvalifiserer man for jobb i det offentlige, så er det som regel null stress å få en tilsvarende trygg jobb i det private. Anonymkode: 4e533...a28 Det er i alle fall ikke så veldig mange statsansatte som ikke har fått reist på ferie på grunn av at arbeidsgiver ikke har hatt penger til å utbetale feriepenger og/eller lønn. Det har skjedd en del opp gjennom tidene med ansatte i private bedrifter. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thoringen Skrevet 2. februar 2021 #22 Del Skrevet 2. februar 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Kvalifiserer man for jobb i det offentlige, så er det som regel null stress å få en tilsvarende trygg jobb i det private. Anonymkode: 4e533...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #23 Del Skrevet 2. februar 2021 Brunello skrev (31 minutter siden): Det er vel mer pensjonsordning, fleksitid og gode løsninger for velferdspermisjoner m.m. De godene hadde ikke vært mye å skryte av hvis man hadde mistet jobben pga corona. Anonymkode: 58a77...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. februar 2021 #24 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): De godene hadde ikke vært mye å skryte av hvis man hadde mistet jobben pga corona. Anonymkode: 58a77...124 Nå har de aller færreste i privat sektor som har frynsegoder mistet jobben på grunn av korona. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #25 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mene ‘førstekonsulent’? Det er ofte den betegnelsen vi bruker i staten. Her er det knallhardt om jobbene og 400 på en rådgiverstilling. Jeg er avdelingsdirektør i l.tr.90, men har også ansvar for 70 ansatte og 4 milliarder kroner. Viktig at staten lønner sine ansatte godt, så kloke hoder ikke bare går til det private. Anonymkode: cbf7b...45d Noen steder brukes konsulent om en stilling som er lavere enn førstekonsulent. Jeg har hatt en sånn selv og innrømmer at det føltes teit å undertegne brev med navnet mitt og så bare "konsulent". 800 000 er veldig bra i staten, de fleste kommer aldri dit. Anonymkode: afabc...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #26 Del Skrevet 2. februar 2021 Hadde master da jeg starta, fkk 450 000 da. Nå har jeg gått opp til 520 000 og er veldig godt fornøyd med det hoppet på 3 år. Føler "alle" i dette forumet tjener bedre enn meg likevel, hvor er disse jobbene hen? Anonymkode: 7306c...e7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. februar 2021 #27 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen steder brukes konsulent om en stilling som er lavere enn førstekonsulent. Jeg har hatt en sånn selv og innrømmer at det føltes teit å undertegne brev med navnet mitt og så bare "konsulent". 800 000 er veldig bra i staten, de fleste kommer aldri dit. Anonymkode: afabc...c56 Du kan fint stryke "i staten". Setningen er fortsatt gyldig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. februar 2021 #28 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hadde master da jeg starta, fkk 450 000 da. Nå har jeg gått opp til 520 000 og er veldig godt fornøyd med det hoppet på 3 år. Føler "alle" i dette forumet tjener bedre enn meg likevel, hvor er disse jobbene hen? Anonymkode: 7306c...e7b Du tjener mer enn medianlønn. Det vil si at det er flere i landet som tjener mindre enn deg enn mer enn deg. Vil tro det gjenspeiles her inne, men det er vel en tendens at de som tjener mye svarer i tråder om inntekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #29 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så det er bare folk som ikke kan få jobb i det offentlige som nå er permittert eller har mistet jobben? Anonymkode: 58a77...124 I stor grad, ja. Anonymkode: 4e533...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #30 Del Skrevet 2. februar 2021 Mye som skurrer her. 450 tusen uten utdanning i staten er spesielt i seg selv. Det er enda mer spesielt at kontoransatte i staten har jobber hvor de får tillegg som utgjør en 20% av lønnen. Anonymkode: beb05...374 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #31 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du mene ‘førstekonsulent’? Det er ofte den betegnelsen vi bruker i staten. Anonymkode: cbf7b...45d dillogdall skrev (2 timer siden): Det finnes konsulenter og det finnes førstekonsulenter. Det finnes også seniorkonsulenter. Hilsen seniorkonsulent (i staten) Anonymkode: 9eb5c...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #32 Del Skrevet 2. februar 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Mye som skurrer her. 450 tusen uten utdanning i staten er spesielt i seg selv. Det er enda mer spesielt at kontoransatte i staten har jobber hvor de får tillegg som utgjør en 20% av lønnen. Anonymkode: beb05...374 Ikke uvanlig i forsvaret, om du jobber som sivil. Spesielt de mer operative stillingene kan inneholde mye overtid, turnus, osv. Har også hørt fra folk som jobber i NAV, at de det siste året har fått jobbe så mye (overtid) som de klarer - da systemet har vært sprengt pga. COVID-19. Anonymkode: 7e0bc...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #33 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke uvanlig i forsvaret, om du jobber som sivil. Spesielt de mer operative stillingene kan inneholde mye overtid, turnus, osv. Har også hørt fra folk som jobber i NAV, at de det siste året har fått jobbe så mye (overtid) som de klarer - da systemet har vært sprengt pga. COVID-19. Anonymkode: 7e0bc...dc3 Operative stillinger er noe annet. Sykepleiere og sykehusleger får selvsagt mye overtid. Ikke kontoransatte. NAV ansetter ikke folk uten utdanning. Det er kombinasjonen "ingen utdanning + kontorjobb" som ikke stemmer med massive tillegg i staten. Anonymkode: beb05...374 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 2. februar 2021 #34 Del Skrevet 2. februar 2021 Konsulent i staten lønnes på lønnsramme 17 som starter på lønnstrinn 33 (kr. 356 100) og går til lønnstrinn 51 (kr. 458 900) ved maks ansiennitet på 24 år og du har fått det uten utdanning og ansiennitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #35 Del Skrevet 2. februar 2021 Det er mye som skurrer her. Seniorkonsulent er heller ikke en stillingskode som gir spesielt høy lønn. Konsulent, førstekonsulent og seniorkonsulent lønnes i lønnsrammer og er mer bundet til ansiennitet enn rådgiverkoder. Har litt vondt for å tro at en seniorkonsulent tjener 800 000. Anonymkode: ab65c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parasitt Skrevet 3. februar 2021 #36 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 8.46): Enig!! Jeg har master + og startet på 440.000.. Sykt at staten betaler så godt. Grådige folk. Vi mangler arbeidskraft i form av håndverker her i landet, men de jobber steinhardt for mindre. Forstå det den som kan.. Anonymkode: 34062...839 Betaler godt? 440'000 er jo ingenting for en master. Du skal jo betjene studielånet ditt tross alt, og du har minst fem år der andre ufaglærte har mottatt full lønn og du veldig lite. Jeg hadde 535'000 i startlønn i kommunal sektor med mastergrad. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #37 Del Skrevet 3. februar 2021 Parasitt skrev (11 minutter siden): Betaler godt? 440'000 er jo ingenting for en master. Du skal jo betjene studielånet ditt tross alt, og du har minst fem år der andre ufaglærte har mottatt full lønn og du veldig lite. Jeg hadde 535'000 i startlønn i kommunal sektor med mastergrad. Tror vedkommende mener at andre tjener godt. Anonymkode: 0c3e6...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #38 Del Skrevet 3. februar 2021 Brunello skrev (20 timer siden): Du tjener mer enn medianlønn. Det vil si at det er flere i landet som tjener mindre enn deg enn mer enn deg. Vil tro det gjenspeiles her inne, men det er vel en tendens at de som tjener mye svarer i tråder om inntekt. Jeg tror det er mye luftslott og ønskedrømmer ute å går også. Tviler på at folk med millioninntekter sitter å suller bort tid på KG... Anonymkode: 1f156...aac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #39 Del Skrevet 3. februar 2021 Parasitt skrev (33 minutter siden): Betaler godt? 440'000 er jo ingenting for en master. Du skal jo betjene studielånet ditt tross alt, og du har minst fem år der andre ufaglærte har mottatt full lønn og du veldig lite. Jeg hadde 535'000 i startlønn i kommunal sektor med mastergrad. Man behøver jo ikke ta bachelor eller master for å være faglært da... fagbrev og fagskole er også å være faglært. Ufaglærte får sjeldent jobber over 400 000,- så det skal du ikke tenke på Anonymkode: 1f156...aac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #40 Del Skrevet 3. februar 2021 650 000 + for ikke å gjøre noe vil jeg si er en god deal. Folk som faktisk bidrar med noe positivt annet en lunsjing og møter har langt lavere inntekt. Anonymkode: e5632...95b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå