Gå til innhold

Poenget med å være medlem i Huseiernes Landsforbund når deres advokater ikke kan hjelpe med noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får et inntrykk at «advokater» som de bruker på sin juss-telefon er bare studenter som ikke har erfaring....Jeg har flere ganger fått svar «Jeg vet ikke» og «Jeg kan ikke hjelpe dere»...

Anonymkode: 7e39d...8a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har jeg ingen kjennskap til, men vil fremsnakke HELP advokatforsikring jeg har gjennom medlemskap i fagforeningen. Veldig grundig og godt arbeide i den saken de hjalp meg med, og det kostet meg ikke et rødt øre

• Liker 1
Skrevet
Skiftenøkkel skrev (26 minutter siden):

De har jeg ingen kjennskap til, men vil fremsnakke HELP advokatforsikring jeg har gjennom medlemskap i fagforeningen. Veldig grundig og godt arbeide i den saken de hjalp meg med, og det kostet meg ikke et rødt øre

Takk :) 

Skrevet

det er ingen poeng, advokathjelp gjennom Huseiernes Landsforbund er oppskrytt. Vi har også opplevd at advokatene derifra er helt ubrukelige i praksis, når vi først trengte de. Vi fikk svar som ikke var relevante for saken, og det virket som svarene var Copy&Paste fra lovboka, det var lite kommentar å få utenom. 

Anonymkode: 2ed22...aa7

Skrevet

Selv fikk jeg dekket 100 000 kr i advokatutgifter i forbindelse med en rettsak mot de som bygde huset mitt.

Evig takknemlig for det. 

Anonymkode: f37b6...aae

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

det er ingen poeng, advokathjelp gjennom Huseiernes Landsforbund er oppskrytt. Vi har også opplevd at advokatene derifra er helt ubrukelige i praksis, når vi først trengte de. Vi fikk svar som ikke var relevante for saken, og det virket som svarene var Copy&Paste fra lovboka, det var lite kommentar å få utenom. 

Ja....De sitter og googler mens de har deg på telefon 

Skrevet

Har fått veldig god og profesjonell hjelp, men det er jo en rådgivningstelefon. Det er begrenset hvor mye man kan forvente innenfor rammen på én time.

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 9.15):

De sier at man liksom kan ringe hvor mye man vil med «enkle» spørsmål, men jeg føler at det er jeg som forteller dem om diverse lover og regler, ikke omvendt 

Skrevet

Det står da ikke noe sted at jusstelefonen til Huseierne er betjent av advokater? Hvor har du det fra?

Anonymkode: 6c508...80a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står da ikke noe sted at jusstelefonen til Huseierne er betjent av advokater? Hvor har du det fra?

Anonymkode: 6c508...80a

Betjent av hvem da? 

Skrevet

Jeg har brukt dem i mange år og har alltid vært veldig fornøyd. Men når det er sagt har kvaliteten vært betydelig dårligere i år, og jeg kjenner meg igjen i vet ikke og usikkerhet. Kanskje det er mange nye nå, og når det blir bedre kjent med rollen sin vil nivået stige igjen 🙏🏻

Anonymkode: 89373...481

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har brukt dem i mange år og har alltid vært veldig fornøyd. Men når det er sagt har kvaliteten vært betydelig dårligere i år, og jeg kjenner meg igjen i vet ikke og usikkerhet. Kanskje det er mange nye nå, og når det blir bedre kjent med rollen sin vil nivået stige igjen 🙏🏻

Anonymkode: 89373...481

Kan man be om å få snakke med en annen hvis man føler at man ikke får hjelp? 

Skrevet

Jeg har brukt dem noen ganger ifm tvister i sameie der jeg allerede vet at jeg har loven på min side, men motpart er veldig vanskelig. Da har advokatene fra Huseierne lagt frem den juridiske argumentasjonen jeg allerede kjenner til fra Google. Har aldri fått noen nye tips. Men har fått støtte i at jeg har skjønt loven rett og bør gå videre med min sak som jeg allerede hadde skjønt uten hjelp derfra. Jeg opplever altså jeg at jeg har hatt lite nytte av dem, annet enn å bekrefte det jeg allerede vet. 

Anonymkode: 4499e...810

• Liker 1
Skrevet

Ingen advokat vil ta saken din om du er helt på jordet og urimelig... 

Anonymkode: ce115...39a

Skrevet

Ble medlem mens jeg var i telefonen med IF forsikring. Fikk beskjed om at jeg fikk ekstra rabatt hvis jeg var medlem. Dermed meldte jeg meg inn over nett og ga medlemsnummeret til IF. Sparte vel 2000 kr i forsikring og betalte ca 500 for medlemsskapet. 😄

Ut over dette har jeg ikke hatt kontakt med dem utover å lese medlemsbladet.

Anonymkode: d55d1...15a

Skrevet

Folk må innse at man får ikke ordentlig advokathjelp uten at man betaler for det. 

Anonymkode: 3cb88...847

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Folk må innse at man får ikke ordentlig advokathjelp uten at man betaler for det. 

Anonymkode: 3cb88...847

ja, nettopp, men Huseiernes Landsforbund reklamerer for sitt medlemskap med nettopp advokathjelp. Det er derfor vi deler her informasjon om at det er tomme løfter. advokathjelp som man får fra de er minimal, og ikke verdt bryet å bli medlem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen advokat vil ta saken din om du er helt på jordet og urimelig... 

Anonymkode: ce115...39a

Men det er det jeg ikke er....

Skrevet

Jeg kan ikke anbefale HELP Boligforsikring. Betalte dyr forsikring og det var dessverre lite hjelp å få.

Anonymkode: 30870...a3b

Skrevet

Var medlem i Huseiernes Landsforbund i noen år, men meldte meg så ut. 

Da jeg var medlem benyttet jeg meg av flere rabatter, men flere av disse er nå falt bort. Jeg fikk Superforsikring fra If til lavere pris, men denne avtalen har de ikke lenger. Hadde en strømavtale, men etter litt research så jeg at den var dyrere enn annen strøm selv med rabatt. De hadde også en avtale på fliser, men jeg fant ut av OBOS-meldemsskapet til min mor ga bedre rabatt et annet sted.

De juridiske tjeneste er så vidt jeg husker veldig basic. Dvs. de kan være nyttige for deg dersom du har null og nada juridisk kunnskap fra før, eller evne til å lete deg frem til ting. Jeg var i kontakt med dem to ganger; den ene gangen kunne de ikke hjelpe meg fordi styret i sameiet som var min motpart, også var medlem hos dem. Andre gangen ga de meg noen generiske svar, men jeg har flere advokater i familie som kunne hjelpe meg bedre.

Synd, men det er ingen incentiver for meg å ha medlemsskap der lenger. 

Anonymkode: 80ef2...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...