Gå til innhold

Baby 7mnd våkner tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har en gutt på 7 mnd, får fast føde og morsmelk. 

På dagtid sover han 2 eller 3 dupper på ca 2 timer hver. 

På kvelden legger han seg mellom 19-20, har faste kveldsrutiner med grøt kl 18, bading og legging etterpå. 

Men han våkner så tidlig, våkner ofte en gang i 2-3 tia for litt pupp og sovner fort igjen. Men kl 4-5 er han lys våken og klar for dagen.

Han sover i egen seng på vårt rom. 

Tips????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips men jeg lurer på hvor mange ganger om dagen får han fast føde og hvor mye sånn ca? 

Anonymkode: d8c86...d5b

Skrevet

Men det kan jo også hende han burde legge seg senere om du ikke vil han skal våkne så tidlig? Min er også 7 mnd og legger seg rundt 21:00 tiden, andre ganger 22:00 tiden og sover til 11:00 om morran. Våkner ofte 07:00 for å få melk men sovner alltid igjen til 11-12 tiden

• Liker 3
Skrevet

Min sover i senga sammen med meg forresten. De gangene hun ligger i egen seng våkner hun også tidligere. Så dette varierer. Min baby er heldigvis glad i å sove mye og lenge så har vært heldig der 

Skrevet

Hva forventer du egentlig når babyen sover opptil 6 timer på dagtid og 8/9 timer natt?🤔 er jo det med søvn en baby trenger. :)

Min baby på 4 mnd sover fra ca. 21:00- 06/07. Men sover bare rundt 3-4 timer på dagen😅

Anonymkode: f0706...289

• Liker 6
Skrevet

Min på samme alder sover ca fra 1930-0630 med amming annenhver time natten gjennom. 

På dagtid har vi 4 blunder på alt fra 20 min til 1,5 time. Som regel en litt lengre og tre korte.

Kan godt finne på å våkne kl. 4 og være tilsynelatende lys våken, men da står vi ikke opp. Blir liggende i sengen til baby sovner igjen, tar gjerne en times tid med pludring og amming av og på.

Anonymkode: dab32...6a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har ingen tips men jeg lurer på hvor mange ganger om dagen får han fast føde og hvor mye sånn ca? 

Han får liten porsjon grøt på morgen i 7-8 tida  en liten en i 13-14 tia og litt større porsjon kl 18, litt smoothie til dessert. Maissnacks (skumpinner) litt nå og da. Og pupp 3-4 ganger om dagen, før eller etter måltid.

• Liker 1
Skrevet

Min som akkurat ble 8 mnd. Sover stort sett bare en dupp på dagtid 2 timer, noen ganger har hun en dupp nr. 2, men da aldri mer en. 20 min. 

sover om natten fra 19-07 uten oppvåkning på eget rom.

Anonymkode: a9496...8bc

• Liker 1
Skrevet
catlover99 skrev (18 minutter siden):

Han får liten porsjon grøt på morgen i 7-8 tida  en liten en i 13-14 tia og litt større porsjon kl 18, litt smoothie til dessert. Maissnacks (skumpinner) litt nå og da. Og pupp 3-4 ganger om dagen, før eller etter måltid.

Oi du er flink som klarer holde de rutinene. Min baby spiser kun ett fast måltid om dagen. Et halvt middagsglass av de barneglassa og han er 8mnd

Anonymkode: 42551...7ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Oi du er flink som klarer holde de rutinene. Min baby spiser kun ett fast måltid om dagen. Et halvt middagsglass av de barneglassa og han er 8mnd

Anonymkode: 42551...7ca

Mener du at han spiser for mye fast føde da? 🙈

Skrevet

Det er nok dagsøvnen som gjør at han våkner så tidlig, på den alderen hadde vi to lurer, en kortere om morgenen og en litt lengre på ettermiddagen, ca 2,5 time totalt. Min sluttet også å våkne for mat rundt 9 mnd, da var det 3-4 måltider fast føde og spiste relativt mye, sover nå 7-7 hver natt ca. 

Anonymkode: d3d73...149

• Liker 1
Skrevet

Han får jo fin mengde søvn:) Er det ikke bare å akseptere at han (ihvertfall nå), er et a-menneske? Min jente (snart 6 måneder) er helt lik. Hun våkner i 5-tiden uansett når på kvelden hun legger seg for kvelden. Tenker det bare er hennes rytme. Hun sover ikke mye på dagen, og våkner ikke fordi hun er sulten. 

Skrevet

Han sover jo kjempemye om dagen til å være såpass stor? Enten kan du kutte ned soving på dagen, eller så får du bare godta at han våkner tidlig en stund til.

Anonymkode: d4299...577

Skrevet

Vår hadde også en slik periode da hn var på den alderen - lys våken klokka 04.30 og kunne turne i to timer før hn sovna igjen.

Vi kjørte streng linje med at det ikke var lov å stå opp før 06.00, etterhvert ble det mye bedre - men har fremdeles en morgenfugl to år etter (men heldigvis våkner hn sjeldent før 06.00).

Er nok bare en periode man må godta :) 

Anonymkode: 4f962...250

Skrevet

Du kan prøve å legge tidligere også, det fikk min lille morgensol til å sove lenger (i stedet for 7-4, ble det 6-5, og da tilsvarende mindre dagdupp).

Ellers så går det jo over. Etter fylte to har han stort sett sovet til seks, og nå som tenåring er han umulig å få opp om morgenen.

Anonymkode: f92bd...28a

Skrevet

Hvorfor spiser barn nå stort sett grøt til "alle" måltider? Trodde middag, grønnsaker, frukt i nett og brød allerede var innført da. Kanskje fordi jeg er mormor nå og alt var annerledes før. Fant den linken under som kanskje kan gi noen tips. Synes som andre også skriver at opp i mot 6 timer søvn på dagtid er mye, men ingen barn er like.

https://sunnstart.no/ernaering/mat-til-barnet/

Anonymkode: 11cd3...bbe

• Liker 1
Skrevet

Min la seg senere i den alderen. Da sov han lengre, og det var godt for oss alle. 

Anonymkode: b75a5...627

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...