AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Har en familie over meg, bor i blokk i Oslo. De bråker ofte, barna skriker, hyler (lek), det trampes, flyttes på møbler, snakkes høyt. Trenger å få solgt til ok pris men er så redd de vil ødelegg visningen. Jeg ville kanskje fått litt kalde føtter om jeg opplevde slikt under visning selv. Går det an å snakke med dem og be dem dempe seg i 2 timer den dagen?.. Anonymkode: 956f6...928
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Dette kan du risikere å bli tatt for. Synes du skal være ærlige hvis de spør. Anonymkode: 32d4a...f3b 17
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Hva tenker du å svare når budgivere spør om det er lytt, om det er mye støy fra naboer? Har du snakket med andre i blokka om det du opplever som støy...? De kan evnt fortelle ting videre når ny eier klager på det samme, at det var derfor du solgte....og da får du en twistesak på nakken. Anonymkode: 1a410...62c 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har en familie over meg, bor i blokk i Oslo. De bråker ofte, barna skriker, hyler (lek), det trampes, flyttes på møbler, snakkes høyt. Trenger å få solgt til ok pris men er så redd de vil ødelegg visningen. Jeg ville kanskje fått litt kalde føtter om jeg opplevde slikt under visning selv. Går det an å snakke med dem og be dem dempe seg i 2 timer den dagen?.. Anonymkode: 956f6...928 Selvfølgelig, er vel samme greia som at med en gang naboene fikk vite at vi skal selge så fikset de opp ditt og datt i sine hager m.m + at de har hjulpet oss slik at vi kan få best mulig pris. Anonymkode: 2808c...f47 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva tenker du å svare når budgivere spør om det er lytt, om det er mye støy fra naboer? Har du snakket med andre i blokka om det du opplever som støy...? De kan evnt fortelle ting videre når ny eier klager på det samme, at det var derfor du solgte....og da får du en twistesak på nakken. Anonymkode: 1a410...62c Budgiver forholder seg vel til megler og ikke direkte til selger. Anonymkode: 2808c...f47
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Budgiver forholder seg vel til megler og ikke direkte til selger. Anonymkode: 2808c...f47 Megleren spør om det samme. Og gammel og ny eier treffes ved kontraktsmøte, stor sjanse for at spørsmålet kommer der også. Anonymkode: 1a410...62c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Vær ærlig! 😠 Anonymkode: 5c0c9...3ac 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva tenker du å svare når budgivere spør om det er lytt, om det er mye støy fra naboer? Har du snakket med andre i blokka om det du opplever som støy...? De kan evnt fortelle ting videre når ny eier klager på det samme, at det var derfor du solgte....og da får du en twistesak på nakken. Anonymkode: 1a410...62c Tenker at jeg kan være ærlig om de spør,si at ja, de over er endel aktive.. men prøve å unngå at de hører det på visning 😳😜 Anonymkode: 956f6...928 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette kan du risikere å bli tatt for. Synes du skal være ærlige hvis de spør. Anonymkode: 32d4a...f3b Ja jeg kan være ærlig om de spør, si at familien over er endel "aktive", men har lyst å prøve å unngå at det høres på visning. Uff, vet ikke Anonymkode: 956f6...928
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Sikkert lurt å snakke med en jurist før du gjør det. Greit å vite på forhånd om du kan bli erstatningsansvarlig eller i verste fall bli dømt for bedrageri. Ikke alltid lett å hvor grensen går på å gjøre boligen mer attraktiv enn den faktisk er. Anonymkode: a0e09...a36 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Du plasser med dette, men vil lite noen andre til å få problemet? God karma. Hvorfor har du ikke snakket med de før og bedt de dempe deg da? Anonymkode: 0a4c2...3b5 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Megleren spør om det samme. Og gammel og ny eier treffes ved kontraktsmøte, stor sjanse for at spørsmålet kommer der også. Anonymkode: 1a410...62c Er vel litt sent å spørre om det på kontraktsmøte Anonymkode: 956f6...928 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva tenker du å svare når budgivere spør om det er lytt, om det er mye støy fra naboer? Har du snakket med andre i blokka om det du opplever som støy...? De kan evnt fortelle ting videre når ny eier klager på det samme, at det var derfor du solgte....og da får du en twistesak på nakken. Anonymkode: 1a410...62c Jeg selger ikke pga bråk fra naboene, selv om det er meg rett under som hører dem best. Jeg ville svart at ja,det er lytt og jeg hører dem over, men at jeg ikke plages av det. Og det er sant, -men jeg ønsker ikke at de på visning skal oppleve det der og da Anonymkode: 956f6...928 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 Synes det er sykt dårlig gjort. Vi flyttet fra forrige leilighet pga bråkete naboer til alle døgnets tider og var veldig obs på å finne ett sted hvor dette ikke ville bli ett problem. Spurte derfor tidligere eiere og megler på visning om det var lytt/bråkete. Nei, de hadde aldri hørt noe til naboene. Det var også kun ett eldre ektepar som bodde vegg i vegg så vi tenkte det ville gå bra. Men det viste seg at begge var tunghørte og satt i hver sin ende av leiligheten og brølte til hverandre. I tillegg hadde de volumet på TV-en på fullt og brølte over denne. Samtaleemner hadde de tydeligvis ikke problemer med å finne på, selv etter et langt ekteskap. Dette holdt seg gående fra 5-6 på morgenen til 12-1 på kvelden. Etter de la seg lå de i hvert sitt soverom (vegg i vegg med oss) og ropte til hverandre da også. Hadde lange samtaler. Vi holdt ut i 6 mnd før vi ikke orket mer. Valgte og være ærlige om bråket og solgte til langt under takst. Så pga tidligere eiere og megler tapte vi over 1 mill på ett år. Anonymkode: 8d241...46b 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har en familie over meg, bor i blokk i Oslo. De bråker ofte, barna skriker, hyler (lek), det trampes, flyttes på møbler, snakkes høyt. Trenger å få solgt til ok pris men er så redd de vil ødelegg visningen. Jeg ville kanskje fått litt kalde føtter om jeg opplevde slikt under visning selv. Går det an å snakke med dem og be dem dempe seg i 2 timer den dagen?.. Anonymkode: 956f6...928 Sef. det går. Gjøre det samme når vi solgte. Heldigvis sa de at de blir ikke hjemme på visningsdagen. Anonymkode: a2e2d...d52
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Synes det er sykt dårlig gjort. Vi flyttet fra forrige leilighet pga bråkete naboer til alle døgnets tider og var veldig obs på å finne ett sted hvor dette ikke ville bli ett problem. Spurte derfor tidligere eiere og megler på visning om det var lytt/bråkete. Nei, de hadde aldri hørt noe til naboene. Det var også kun ett eldre ektepar som bodde vegg i vegg så vi tenkte det ville gå bra. Men det viste seg at begge var tunghørte og satt i hver sin ende av leiligheten og brølte til hverandre. I tillegg hadde de volumet på TV-en på fullt og brølte over denne. Samtaleemner hadde de tydeligvis ikke problemer med å finne på, selv etter et langt ekteskap. Dette holdt seg gående fra 5-6 på morgenen til 12-1 på kvelden. Etter de la seg lå de i hvert sitt soverom (vegg i vegg med oss) og ropte til hverandre da også. Hadde lange samtaler. Vi holdt ut i 6 mnd før vi ikke orket mer. Valgte og være ærlige om bråket og solgte til langt under takst. Så pga tidligere eiere og megler tapte vi over 1 mill på ett år. Anonymkode: 8d241...46b Da dere flyttet fra den gamle bråkete leilighet, var dere ærlige om bråket? Anonymkode: 12091...3b5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 Hvor ofte flytter de møblene sine, egentlig? Så ofte at det er et problem? Anonymkode: 4ebde...223
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva tenker du å svare når budgivere spør om det er lytt, om det er mye støy fra naboer? Har du snakket med andre i blokka om det du opplever som støy...? De kan evnt fortelle ting videre når ny eier klager på det samme, at det var derfor du solgte....og da får du en twistesak på nakken. Anonymkode: 1a410...62c Da sier man "vel de har barn og barn kan bråke av og til så".... Så lenge TS gjør alt muntlig med naboene så kan ingen gjøre noe etterpå ..... Hvis det foreligger skriftlige klager fra TS da blir saken helt annen men som jeg forstår det er ikke tilfelle. Anonymkode: a2e2d...d52
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 Hvis jeg som kjøper hadde funnet ut dette før kontrakt skriving hadde jeg trekt meg. Jeg har selv bodd under folk som "aldri" bråka. Snakk om tull. Dama gikk med hæler inne, var våken døgnet rundt og hun mente det var spøkelser som bråket. Flyttet derfra fort og opplyste det til nese innflytter at de får kjøpe ørepropper. Anonymkode: abcc6...eae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå