Gå til innhold

Dette er min favoritt underkategori- Takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får alltid så Mange konstruktive råd her hver gang. Tusen takk 💚 

lurer jeg på hvor mye jeg kan gå for å skynde litt på vektnedgangen ? Har brukt et år på 11 kilo, og tenker at det er helt greit å bruke tid på de siste så. Ligger på ca 1500 kalorier i ukedagene og maks 2000 fredag og lørdag. Jeg går en mil daglig og minst 13000 skritt. Hva mer kan jeg gjøre ? 

spiser grovd brød, egg, frukt, fisk, grønnsaker og ellers et veldig godt balansert kosthold. Bruker noen av kaloriene på rødvin og sjokolade 😏 kan ikke leve uten. 

jeg trenger denne vektnedgangen for selvfølelsen. Takk for alle svar æ, gode folk 💚

Anonymkode: ecff5...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjekt når det vinkles på en positiv måte 🙂 Gjennomsnittet ditt per dag er rundt 1650 kcal, og det er ikke sikkert at du vil gå ned i vekt på dette om du er nær normalvekt. Det er vedlikehold for meg i hvert fall. 

Kanskje du har litt å hente på aktivitet. Hvor raskt går du turene dine? Er det i terreng med litt fart så du får opp pulsen og svetter litt? Kan du legge til litt annen trening f.eks styrke.

Anonymkode: 8ec12...2a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så kjekt når det vinkles på en positiv måte 🙂 Gjennomsnittet ditt per dag er rundt 1650 kcal, og det er ikke sikkert at du vil gå ned i vekt på dette om du er nær normalvekt. Det er vedlikehold for meg i hvert fall. 

Kanskje du har litt å hente på aktivitet. Hvor raskt går du turene dine? Er det i terreng med litt fart så du får opp pulsen og svetter litt? Kan du legge til litt annen trening f.eks styrke.

Takk for svar💚tenkte at kanskje 1600 var litt mye for vektnedgang når jeg er 158 og akkurat nå Veier 65. Treningssenteret i mitt område stengte i november og vi får dessverre ikke åpnet den på en stund. Jeg går mye i skog og forsøker flere fjellturer. Litt sl også nå 😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar💚tenkte at kanskje 1600 var litt mye for vektnedgang når jeg er 158 og akkurat nå Veier 65. Treningssenteret i mitt område stengte i november og vi får dessverre ikke åpnet den på en stund. Jeg går mye i skog og forsøker flere fjellturer. Litt sl også nå 😊 

Ja, du er en liten kvinne nær normalvekt. Da er det ofte sånn at du trenger mindre mat, dessverre. Jeg er 8 cm høyere enn deg og vedlikeholder etter vektnedgang på 1600-1800 kcal (med trening 3 ganger i uken). 

Det er individuelt, selvfølgelig, og hvor aktiv du er ellers i hverdagen spiller inn.

Ellers kommer det an på om du føler det er verdt å kutte ned mer. Vekten din er allerede fin, og gratulerer med 11 kg ned. Bra jobba 🙂 

Skrevet

Du må nok, som de andre sier, redusere på kaloriene eller øke treningen betydelig. Kan du jogge?

Anonymkode: d14f0...41b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, du er en liten kvinne nær normalvekt. Da er det ofte sånn at du trenger mindre mat, dessverre. Jeg er 8 cm høyere enn deg og vedlikeholder etter vektnedgang på 1600-1800 kcal (med trening 3 ganger i uken). 

Det er individuelt, selvfølgelig, og hvor aktiv du er ellers i hverdagen spiller inn.

Ellers kommer det an på om du føler det er verdt å kutte ned mer. Vekten din er allerede fin, og gratulerer med 11 kg ned. Bra jobba 🙂 

Tusen takk. Må nok øke aktiviteten. Greia er bare at jeg har en skade som hindrer mye aktivitet. Men gå i to omganger klarer jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må nok, som de andre sier, redusere på kaloriene eller øke treningen betydelig. Kan du jogge?

Kan dessverre ikke jogge nå. Det er en av grunnene til at jeg la på meg. En skade hindrer meg i store fysiske aktiviteter. Kan gå langt med pauser og gode Sko 🤩

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan dessverre ikke jogge nå. Det er en av grunnene til at jeg la på meg. En skade hindrer meg i store fysiske aktiviteter. Kan gå langt med pauser og gode Sko 🤩

Det å gå forbrenner dessverre ikke veldig mye, men det er sunt på mange måter likevel. Blant annet holder man seg opptatt og vekke fra kjøleskapet når man går😅 men det er nok kaloriene du må kutte da, når du ikke kan ha høyere aktiviretsnivå. 

Skrevet

Noen som har lest VG artikkelen om hun som har gått ned uten trening?

Anonymkode: 3c916...e75

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Noen som har lest VG artikkelen om hun som har gått ned uten trening?

Anonymkode: 3c916...e75

Nei, men jeg er selv på vei ned uten trening :) jeg er kronisk syk og kan dessverre ikke trene. Og da mener jeg at jeg ikke kan gå turer heller, eller trene styrke hjemme. Null trening dessverre. Savner det. Er svært stillesittende.

Men jeg går sakte nedover, ved hjelp av periodisk faste, å kjenne etter hva kroppen vil ha (sulten eller snacksen? Trenger jeg en liten porsjon til, eller er jeg faktisk akkurat passe mett?). Teller kalorier i perioder og ligger ganske lavt, men over BMR. 

Når jeg trente før jeg ble syk kunne jeg spise omtrent hva jeg ville, savner de dagene! Jeg trente tung styrke og intervaller som varte i en time minst (organisert idrett). Men gåtur er faktisk også bra for kroppen selv om alle  vil ha deg til å jogge :)

Anonymkode: 1886b...82a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...