Gå til innhold

37 grader og feber?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går det an å ha feber (mild feber) ved 37 grader? Har vanligvis ganske lav kroppstemperatur

Anonymkode: 6a609...176

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke feber, nei.

Anonymkode: a5ecc...10f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går det an å ha feber (mild feber) ved 37 grader? Har vanligvis ganske lav kroppstemperatur

Normal temp er rett over 36, så det er mild feber.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke feber, nei.

Selv om man til vanlig har lav kroppstemperatur? Hvis jeg har 38 grader er jeg helt utslått

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke feber, det er helt normalt å ha litt litt forhøyet temp f.eks på kvelden.  1/2 grad har lite å si.

Skrevet
Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Det er ikke feber, det er helt normalt å ha litt litt forhøyet temp f.eks på kvelden.  1/2 grad har lite å si.

Hmm

Skrevet

Dersom du er kvinne og måler tempen hver dag så vil du se at den stiger mot mensen. Dette er en vanlig syklus. Så det finnes ikke noe "fast normal". Feber er uansett oppimot 38 grader. 

image.png.98b0f64599522b4b084e9d5ff7d58fa7.png

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom du er kvinne og måler tempen hver dag så vil du se at den stiger mot mensen. Dette er en vanlig syklus. Så det finnes ikke noe "fast normal". Feber er uansett oppimot 38 grader. 

image.png.98b0f64599522b4b084e9d5ff7d58fa7.png

Ja, jeg er kvinne. Følte meg bare kaldt, men samtidig svettet. Så målte temp, men ble bare litt over 37

Skrevet
*Mocca* skrev (2 minutter siden):

Det avhenger av hva din normale temperatur er. Man har endret litt syn på hva som er feber, enn før.

Selv er jeg totalt utslått hvis temperaturen nærmer seg 37. Jeg ligger vanligvis på en temperatur rundt 35.5.

https://www.aftenposten.no/verden/i/Jo4vk4/i-150-aar-har-vi-trodd-at-den-normale-kroppstemperaturen-er-37-grader

Det jeg også tenkte, pleier å ligge mellom 35,5 - 36 selv

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det jeg også tenkte, pleier å ligge mellom 35,5 - 36 selv

Normaltemperaturen er ca 36 grader. Tidligere trodde man den var 37. Dette skyldes gamle målinger og sannheter fra 1800-tallet. Tidlig på 1800-tallet ble det målt temperatur på et svært høyt antall mennesker, og snittet av dette ble ansett dom normaltemperatur. Nyere målinger viser at dette er feil, og at det er 36 som er vanlig. Årsaken er at det var vanlig å gå rundt med små betennelser tidligere. Spesielt dårlig tannhelse medvirket til betennelser i kroppen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...