Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver vinter sliter jeg med dette, bare det er litt kaldt ute. Er flink og bruker hansker/votter som er varme nok, men det holder ikke. Nå med corona & stadig håndvask + tørr vinterluft gjør det bare enda verre. Tidligere hjalp en vidunderkrem som het Bacimycin, men den virker ikke lenger nå som sårene kommer på nytt bare dager etterpå. Prøvd 8 hour cream men det funker heller ikke. Noen som har noen gode tips? 

Anonymkode: 83c32...b01

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 22.43):

Hver vinter sliter jeg med dette, bare det er litt kaldt ute. Er flink og bruker hansker/votter som er varme nok, men det holder ikke. Nå med corona & stadig håndvask + tørr vinterluft gjør det bare enda verre. Tidligere hjalp en vidunderkrem som het Bacimycin, men den virker ikke lenger nå som sårene kommer på nytt bare dager etterpå. Prøvd 8 hour cream men det funker heller ikke. Noen som har noen gode tips? 

Anonymkode: 83c32...b01

På "hjørnene" av fingrene??

Anonymkode: e3aeb...5d9

• Liker 3
Skrevet

canoderm 5%krem

karbamid/carbamid

Kjøp boullshansker og sov med det om natten

Anonymkode: 13e06...0e3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har samme problem, utrolig vondt og irriterende🤯 jeg har god erfaring med silulen sinksalve og plaster over. 

Endret av Tuttifrutt
Skrevet

Er det blant anna slik du mener? 

Spurte legen min, hun var usikker 😕 smører med bivoks-krem fra Mary Kay per nå, men den funker så som så den også enda det er tilsatt propolis så det skal i utgangspunktet fungere. Fin til anna da, så fortsetter da detta er vondt altså :(

16126129181395399640057568566285.jpg

Skrevet
Nuka skrev (1 time siden):

Er det blant anna slik du mener? 

Spurte legen min, hun var usikker 😕 smører med bivoks-krem fra Mary Kay per nå, men den funker så som så den også enda det er tilsatt propolis så det skal i utgangspunktet fungere. Fin til anna da, så fortsetter da detta er vondt altså :(

16126129181395399640057568566285.jpg

Mary kay er full av parfyme, det ville jeg ikke brukt på sår. 

Anonymkode: e6859...43b

• Liker 4
Skrevet

Ikke ta produkter med parfyme på, ta på bacemisyn og før det- pyrisept- så kamuflerers åpne sår med enkelt plaster. 

Canoderm er desidert den beste forebyggende kremen,anbefales.

Anonymkode: 13e06...0e3

• Liker 3
Skrevet

"HJørnene av fingrene", hva er det for noe? Hilsen nysgjerrig

Anonymkode: b2cb2...3e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mary kay er full av parfyme, det ville jeg ikke brukt på sår. 

Nei, den aktuelle salven/kremen er ikke full av parfyme. Hva resten angår vet jeg lite om, men vet at det er parfyme i noen av seriene.

Skrevet
Nuka skrev (6 timer siden):

Nei, den aktuelle salven/kremen er ikke full av parfyme. Hva resten angår vet jeg lite om, men vet at det er parfyme i noen av seriene.

Har de begynt med salver?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror TS mener på siden av neglebåndene 🤷‍♀️

Anonymkode: 6161d...741

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det virkelig så vanskelig å forstå da?:klo:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har de begynt med salver?

Bivokskremen/salven er tykk og rosa derav skrev jeg krem/salve. Den er heller ikke tilsatt parfyme, men kan godt være det er eneste produktet deres uten parfyme også. Bryr meg egentlig fint lite om resten av produktene deres, men på småsår, ekstrem tørr hud, lette brannsår, insektstikk/bitt osv osv er den fin så det var den jeg nevnte nå. Tror den heter extra emolient night cream og koster mye penger. Veldig klissete, men fin på sånn sprekker på fingrene blant anna 🙃

• Liker 1
Skrevet

Hvilken håndkrem bruker du, og hvor ofte bruker du håndkremen nå når huden gir tydelige tegn på at den trenger fuktighet?

Anonymkode: 75592...f03

Skrevet

Prøv weleda sin skinfood, og slutt å bit av neglene til langt inn på fingertuppen. Ikke rart det gjør vondt. 

• Liker 1
Skrevet
Kala skrev (7 timer siden):

Prøv weleda sin skinfood, og slutt å bit av neglene til langt inn på fingertuppen. Ikke rart det gjør vondt. 

Ikke jeg som er ts og ts har ikke lagt ut bilde, det var meg 😅 veldig klar over derre med å bite av negla, men den knakk og dermed bet jeg av. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2021 den 10.36):

Er det virkelig så vanskelig å forstå da?:klo:

Det er ikke HELT selvforklarende, nei.

Anonymkode: e3aeb...5d9

• Liker 4
Gjest AlmaSofie
Skrevet

Jeg anbefaler Cicaplast fra La Roche-Posay.

Det er den eneste som funker når jeg får sånne sprekker. Jobber innen helse og vasker/spriter hendene hele dagene - men ovennevnte krem fikser problemet kjapt. 

Skrevet

Skal du ha en rimelig håndkrem som er bra for sprukne hender, kjøper du PATTESALVE på Europris.

Den er laget av bl.a bivoks og dyrlegen bruker den på såre spener/patter på husdyr.

Mange bruker den også som håndkrem.

Fikk den anbefalt av en hudlege.

Anonymkode: 7c39b...cb8

• Liker 2
Skrevet

Hva vasker du hendene med? Anbefaler deg å droppe alle parfymerte produkter, og holde deg til parfymefri såpe. 

Anonymkode: e60b5...e94

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...