AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Faren til datteren min gikk nylig bort og hun skal snart døpes. I den forbindelse har jeg tenkt å kalle henne opp etter faren hennes, hun får da et mellomnavn som ligner faren sitt. Han har ei datter fra et tidigere forhold som nå har bestemt seg for at hun vil ha samme mellomnavn etter at hun fikk vite hva søsteren skulle hete. Jeg sa det var greit, for hva skulle jeg si når de spurte der og da, nei? Jeg tenkte ikke stort over det, men nå som jeg har fått tenkt litt på saken plager det meg.. Dette skulle være hennes navn, et ganske unikt navn bare hun skulle bære og døpes med. han gikk bort så fort at han rakk ikke kjøpe henne noe som kan tas vare på over tid, han hadde heller ikke smykker o.l som kan gis videre i arv og hun vil dessverre heller ikke ha noen minner av han i det hele tatt. Hun har dette navnet som hun deler med han, som skulle være den ene tingen hun kunne ha for seg selv etter han, men nå blir det jo ikke slik. Jeg har selvsagt ikke gått tilbake på mitt «ja» for det føler jeg og blir feil når jeg nå har sagt at det var greit. Men nå ble liksom ikke navnet hennes så spesielt lenger og hun har plutselig ikke noe etter han for seg selv lenger.. søsteren har mellomnavn fra før og er oppkalt etter en slektning fra hans side.. Hva tenker dere? Anonymkode: baf6f...19b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Tenker at navnet ikke blir mindre betydningsfullt av at halvsøsteren tar samme navn. Anonymkode: 938db...4a1 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Kondolerer! Jeg tenker at du ikke kan gjøre noe med den andre datterens ønske og avgjørelse. Du får kjenne etter hva som er rett for deg og din datter, om hun må «dele» navnet. Anonymkode: 9dc1d...8bf
Arkana Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Først og fremst: kondolerer. Jeg tenker at det er helt naturlig at hans andre datter ønsker å hedre faren sin på den måten. Hun er like mye hans som deres felles datter er og han var akkurat like glad i dem begge. Din datters navn er uansett ikke mindre verdt fordi hun deler det med sin egen søster, tvert i mot blir det noe helt spesielt som de to deler med sin far. Du må selv velge om du vil gi din datter dette navnet, men du kan ikke velge for andre og jeg synes ikke du skal si noe som helst til hans andre datter heller. Hun er tross alt ikke hvem som helst, hun er din manns datter og ditt barns søster. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Hun har allerede fått navnet, min datter altså. Jeg skjønner dere altså, jeg ville bare at hun skulle ha sitt eget navn.. Jeg brukte mye tid på å finne det «perfekte» navn sp synes bare det er litt kjipt at hun ikke før ha det alene. Som sagt har jeg ikke tenkt å si noe, jeg ville bare at hun skulle ha noe eget fra sin far. Hennes søster har fått smykker og annet hos besteforeldrene som tilhørte faren, min datter har ikke fått noe så jeg tenkte kanskje hun kunne få navnet alene siden hun ikke fikk noe annet. Moren hennes spurte om det var greit Anonymkode: baf6f...19b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå