AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Hei jeg jobber i barnehage og har gjort det i snart 10 år. Nå har jeg kommet til det punktet at jeg skal si opp på arbeidsplassen pga en sjef og kollegaer... jeg kan ramse opp noen av tingene som er gjort i løpet av årene av sjefen. jeg brakk foten min en helg jeg var ute og ga beskjed om dette til arbeidsgiver. Hun sa at jeg har hørt at du har vært ute i helgen og det irriterer meg. Hun mente også at jeg skulle sitte på gulvet i barnehagen og lese bok for barna... jeg ble veldig irritert av de meldingene å skrev tilbake: hva jeg gjør i helgene har du ingenting med, jeg kunne brukket foten med å gå til jobb eller ramle på isen.. da fikk jeg ny melding om at det var ingen vits i å forsvare seg osv... jeg skulle da si opp jobben men ble værende.. så var det en ny gang vi hadde personalmøte på jobb hvor hun dro opp mitt fravær blant de andre ansatte også en ny ansatt.. hun har også rakket ned på hvordan jeg prater og hva jeg svarer ja til. Hver gang jeg prater så er det alltids noe hun mener jeg sier feil eller rakker ned på det jeg sir.. hun mener man skal skjemmes over å være sykemeldt istedenfor å ha dårlig samvittighet.. så fikk jeg senebetennelse i armen og er delvis sykemeldt! Jeg hadde personalmøte nå for noen uker siden hvor hun dro opp sykemeldingen igjen, da skulle vi ta en runde over hvor irritert de andre som jobber er på meg, og ikke minst hvor sliten de er.. hun mente da også at jeg kunne vært på jobb med en arm og burde ikke vært sykemeldt... denne siste gangen så har jeg bare fått nok! Jeg skal si opp dersom jeg får en ny jobb men det er vell vanskelig når man er sykemeldt. Men er dette lov? Har hun lov å holde på sånn som hun har gjort mot meg i alle år? jeg trenger alt råd og tips jeg kan få. mvh osi Anonymkode: f158e...cdb
tånegla Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Detter er ting du bør ta med fagforening. For du er fagorganisert ikke sant? 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Selv om du er sykemeldt betyr ikke det at du skal være borte fra jobb. Som arbeidstaker plikter du å samarbeide med arbeidsgiver om tilrettelegging som kan holde deg i jobb. Du kan være på jobb med brukket fot og senebetennelse i armen så lenge arbeidsgiver tilrettelegger med oppgaver du kan klare. Du virker gjennomgående sur for ikke å få være hjemme bare fordi du kan, og det har du ingen rett til. Å ta opp fraværet ditt i plenum er dårlig ledelse og noe leder bør få tilbakemelding på. Anonymkode: 590af...b75 4
Gjest Føsleguri Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Ta det opp med fagforeningen eller verneombud.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Hvorfor er du ikke på jobb med senebetennelse? Men JA det er helt klart veldig ugreit at sjefen tar opp ditt fravær som sak foran andre! Anonymkode: 83bd5...717
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er du ikke på jobb med senebetennelse? Men JA det er helt klart veldig ugreit at sjefen tar opp ditt fravær som sak foran andre! Anonymkode: 83bd5...717 Ts her: Jeg er på jobb nå men har vært 100% sykemeldt da jeg fikk det, pga at jeg ikke kunne bruke armen og hadde sterke smerter. Jeg jobber i barnehage og har en liten en å ta vare på også. Anonymkode: f158e...cdb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selv om du er sykemeldt betyr ikke det at du skal være borte fra jobb. Som arbeidstaker plikter du å samarbeide med arbeidsgiver om tilrettelegging som kan holde deg i jobb. Du kan være på jobb med brukket fot og senebetennelse i armen så lenge arbeidsgiver tilrettelegger med oppgaver du kan klare. Du virker gjennomgående sur for ikke å få være hjemme bare fordi du kan, og det har du ingen rett til. Å ta opp fraværet ditt i plenum er dårlig ledelse og noe leder bør få tilbakemelding på. Anonymkode: 590af...b75 Ts her: Det er vanskelig å tilrettelegge når du jobber i barnehage med små barn, så å hoppe på krykker er litt vanskelig da.. senebetennelse også siden jeg ikke kan gjøre noe løft, påkledning, klarer ikke en gang å smøre brødskiver! men jeg er 40% på jobb! Jeg er overhode ikke sur for at jeg ikke får være hjemme, da misforstår du alt jeg skrev. Anonymkode: f158e...cdb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 tånegla skrev (23 minutter siden): Detter er ting du bør ta med fagforening. For du er fagorganisert ikke sant? Ja det er jeg, tenkte ta en tlf til dem men hater snakke i tlf så er usikker på hva jeg sjal si Anonymkode: f158e...cdb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 Som forelder med barn i barnehage så vil jeg si at en barnehageansatt med brukket fot og arm h*n ikke kan bruke ikke har noe på jobb i en barnehage å gjøre. Da må leder faktisk gjøre jobben sin, som er å skaffe vikar ! Anonymkode: e8b6c...fb5 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 PS: En «runde» hvor kollegaene forteller deg hvor slitne de er pga. ditt fravær bør ikke rettes til deg, men til leder ! Det er hennes ansvar å sørge for forsvarlig bemanning, ikke ditt. 🙄🤦♀️ Anonymkode: e8b6c...fb5 8
Gjest Smeltemann Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Ser ikke noe galt i at hun tilbyr deg å være på jobb om du har brukket hånd eller senebetennelse, det handler om restarbeidsevnen. Det er noe jeg tilbyr de jeg er leder over. Når det gjelder ufin oppførsel som leder utøver er det ikke akseptabelt, gjerne få bevis,eventuelt noen som vil vitne. Snakk med fagforeningen/eller noen over din leder
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ts her: Det er vanskelig å tilrettelegge når du jobber i barnehage med små barn, så å hoppe på krykker er litt vanskelig da.. senebetennelse også siden jeg ikke kan gjøre noe løft, påkledning, klarer ikke en gang å smøre brødskiver! men jeg er 40% på jobb! Jeg er overhode ikke sur for at jeg ikke får være hjemme, da misforstår du alt jeg skrev. Anonymkode: f158e...cdb Jeg jobber som sykepleier, klarer folk å jobbe her med krykker og senebetennelse så klarer nok du det i bhg også. Du kan f.eks ha kontortid og planlegge for fremtiden, lese for ungene, sitte ved bordet når de spiser ect. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Som forelder med barn i barnehage så vil jeg si at en barnehageansatt med brukket fot og arm h*n ikke kan bruke ikke har noe på jobb i en barnehage å gjøre. Da må leder faktisk gjøre jobben sin, som er å skaffe vikar ! Anonymkode: e8b6c...fb5 Man kan altså fint gjøre andre ting enn å være med i sandkassen eller ha putekrig på gulvet, så kan det settes inn vikar til dette. Anonymkode: 590af...b75
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg jobber som sykepleier, klarer folk å jobbe her med krykker og senebetennelse så klarer nok du det i bhg også. Du kan f.eks ha kontortid og planlegge for fremtiden, lese for ungene, sitte ved bordet når de spiser ect. Man kan altså fint gjøre andre ting enn å være med i sandkassen eller ha putekrig på gulvet, så kan det settes inn vikar til dette. Anonymkode: 590af...b75 Hvordan er det praktisk mulig å jobbe i bhg med krykker? Eller som sykepleier på sykehus eller andre steder? Da jeg brakk ankelen sist, eller var det tåa, var det ca. ingen som overhode fikk komme borti. Å forflytte meg var greit, men jeg fikk jo ikke tatt med meg en eneste ting. Ville vært en byrde å ha meg på jobb i en bhg. Anonymkode: 4df14...9ec
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #15 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg jobber som sykepleier, klarer folk å jobbe her med krykker og senebetennelse så klarer nok du det i bhg også. Du kan f.eks ha kontortid og planlegge for fremtiden, lese for ungene, sitte ved bordet når de spiser ect. Man kan altså fint gjøre andre ting enn å være med i sandkassen eller ha putekrig på gulvet, så kan det settes inn vikar til dette. Anonymkode: 590af...b75 Det spørs jo hvordan man arbeider. Man kan ikke bare «ta seg kontortid» eller bare sitte der uten å gjøre noe. Har ikke sett noen sykepleiere her på sengeposten med brukket fot eller så kraftig senebetennelse slik at de ikke kan bruke armen. Da er de rett og slett bare i veien på en ellers travel sengepost. Så er det jo viktig å ikke overbelaste skaden heller. Det er viktig å ikke være sengeliggende, men man trenger ikke å være på jobb for det. Av og til må man ha sykefravær. Akkurat slik som at ikke alle kan ha hjemmekontor nå i pandemien, kan ikke all sykdom tilrettelegges for på jobb. Uansett er oppførselen til leder ufyselig og uprofesjonell, og hun er med på å skape et mobbemiljø blant personale. Helt ugreit. Anonymkode: 159bc...028 3
Gjest Smeltemann Skrevet 1. februar 2021 #16 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvordan er det praktisk mulig å jobbe i bhg med krykker? Eller som sykepleier på sykehus eller andre steder? Da jeg brakk ankelen sist, eller var det tåa, var det ca. ingen som overhode fikk komme borti. Å forflytte meg var greit, men jeg fikk jo ikke tatt med meg en eneste ting. Ville vært en byrde å ha meg på jobb i en bhg. Anonymkode: 4df14...9ec Har du vært sykmeldt for å brukket en tå? Det er vel ingen sykmeldings grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå