AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Heihei. Please vær snill!! Jeg har en venninne som trigger min spiseforstyrrelse ekstremt mye. Først for 2 uker siden fortalte eg henne om at jeg hadde et ekstremt vanskelig forhold til mat og at jeg er nå blitt diagnostisert... Jeg fortalte henne at jeg ikke lenger ville snakke om noe form for mat, mengde på mat og lignende. For noen dager siden bare måtte hun vise meg et bilde av seg selv i undertøy, som hun syns var så fint. Jeg svarer med at hun såg døds bra ut, men være så snill, det der er så triggende for meg. Jeg klarte ikke spise skikkelig på flere dager, da dette ble ekstremt triggende. Dagen i dag har vært så bra med tanke på at jeg har fått i meg mat og trent normalt tid (noe over 1 time). Vi trener sammen, og før vi gikk hver til oss fortalte jeg hvor mye jeg gruet meg til å komme hjem, for da visste jeg at kjæresten min hadde laget middag, og at jeg visste at jeg måtte spise igjen. Når jeg kom hjem koste jeg meg med maten han hadde laget, og spiste en vanlig porsjon middag, uten å føle meg helt forferdelig. Super happy!!! Så tar det ikke lange stunden etter jeg hadde spist jeg fikk en snap av hun. Der hun poserer i trang trening tights og sports BH! Jeg knekker helt sammen og klarer ikke ta meg sammen... eneste jeg vil er å kaste opp, men har klart å holde det i meg. Det er så vondt, for jeg orker ikke ta dette opp med henne igjen... Er det noen snille sjeler der ute som har ett tips til meg? Anonymkode: a5a20...8c1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Tror du må ta en alvorsprat med henne. Gjør hun det med vilje eller kansje hun ikke forstår? Og er det bare deg hun sender snap til? Anonymkode: f8888...e0a 14
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du må ta en alvorsprat med henne. Gjør hun det med vilje eller kansje hun ikke forstår? Og er det bare deg hun sender snap til? Anonymkode: f8888...e0a Syns det er vanskelig, da jeg føler at du ikke tror meg. Jeg tror rett og slett at hun ikke tror jeg har en spiseforstyrrelse.. Tror ikke det bare er meg hun sender til nei! Anonymkode: a5a20...8c1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Hvorfor driver hun å sender "dickpics" til deg? Anonymkode: 0fbfe...84b 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Syns det er vanskelig, da jeg føler at du ikke tror meg. Jeg tror rett og slett at hun ikke tror jeg har en spiseforstyrrelse.. Tror ikke det bare er meg hun sender til nei! Anonymkode: a5a20...8c1 Ok så det er ikke manipulering med dumhet. Hva med å si at du ikke vil ha bilder? Og kan du evt ikke åpne bilder fra henne? Anonymkode: f8888...e0a 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok så det er ikke manipulering med dumhet. Hva med å si at du ikke vil ha bilder? Og kan du evt ikke åpne bilder fra henne? Anonymkode: f8888...e0a Tror jeg må det, igjen, ja... Anonymkode: a5a20...8c1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Du må ta vare på deg selv! ❤️ Foreslår at du fjerner henne fra snap til hun viser at hun forstår problemet. Anonymkode: a18c6...938 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Hun må da kunne bruke tights og sportsbh uten at du skal bli paranoid! Skal hun kle seg i sekk for å ikke trigge deg? Om selvtillita di er så dårlig at du ikke kan omgåes venninna di, så må du jo bare kutte henne ut🙄 Anonymkode: d761d...208 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 Høres spesielt ut å sende undertøysbilder og bilder i sports- bh til venninner. Dette er vel hvorfor man bør være forsiktig med å nevne psykiske problemer også. Folk er ikke så forståelsesfulle. Dessverre. Syns du bør la være å prate så mye om det. Ta det opp med behandler i stedet. Anonymkode: 8c2d0...406 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 Syntes du skal være ærlig å si rett ut at slike kropps bilder der man skal vise frem kroppen sin, er en trigger for deg. At den får deg til å tenke negativt i forhold til mat. Kan vær hun ikke tenker at det er en trigger for deg, om hun ikke kan mye om spiseforstyrrelser. Og tror derfor at det kun handler om ditt forhold til mat? Anonymkode: 3fc06...331 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Hun oppfører seg teit. Men du høres ekstremt slitsom ut. Jeg hadde slitt med å være rundt en person som blir trigget av meg,maten jeg spiser eller ting jeg gjør. Jeg har spiseforstyrrelse selv, har triggere og kjenner meg veldig igjen i det, men jeg har aldri bedt venninnene mine om å ta hensyn til det. Kunne ikke falt meg inn. Det er min bør å bære, ikke deres. De vet ingenting, og sånn vil jeg ha det. Ignorer bildene hun sender, og la være å ta det opp igjen. Tipper hun slutter da. Evt dropp henne helt hvis hun får deg til å føle deg dårligere. Anonymkode: 1cd40...68b 13
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Hun oppfører seg hensynsløst, spesielt når du faktisk har bedt henne om å la vær. Kanskje slette henne på snap? Men av nysgjerrighet, er det fordi hun er en venninne at du blir "trigget" som du sier? Eller blir du trigget av alle bilder av kvinner i undertøy? Du gir jo henne makt ved å ikke spise fordi du ikke klarer bilder av henne. Ta den makten tilbake, da. Anonymkode: 1c6b3...14e 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 Sender hun det bare til deg eller i story? Hvis det er så ille som du sier så ville jeg slutta å åpne knappene hennes. Jeg har noen venninner som jeg har fada ut fordi jeg føler at de prøver å plage/ provosere meg med vilje. Så klart må man prøve å tåle andres kopper også, men om en venninne plager deg, og ikke tar hintet, bare kutt henne ut. Om det er hun du trener med så er kanskje ikke det det lureste heller? Anonymkode: caaf0...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 Ditt fokus nå framover er å bli frisk og få et normalt forhold til mat og egen kropp. du vil alltid se tynne flotte trente jenter, men ikke sammenlign deg med andre. Du er du, og du er flott i din kropp. ikke åpne snaper fra henne mer. Spør hun så bare gjenta at du er syk og det trigger sykdommen. Så får hun ta det som hun vil. men vend deg til andres kropper uten at det skal påvirke måten du ser deg selv på. mJeg trener selv og prøver å få en sterkere kropp som kan gi meg både overskudd og mer glede i hverdagen, men ser mange er enda mer trent og fresh enn meg.. målet mitt er at jeg skal være Happy, og jeg er fornøyd med min innsats og det jeg får til. Anonymkode: 602bf...364
Pipaluk Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 (endret) jeg er litt delt her. Først og fremst ville jeg følt det veldig provoserende om en venninne sendte bilder av seg selv i undertøy, spiseforstyrrelser eller ikke. Det er helt unødvendig, og noe jeg ikke er så interessert i. Så det er jo litt dårlig gjort at hun gjør det, når hun vet at du sliter med det. Hvis du føler at hun gjør det ofte, så er det bare å ikke åpne Snap fra henne, eller rett og slett kunne henne ut . Det er valgfritt hvem man ønsker å henge sammen med. Vær egoist, tilbring tid med de som gir deg mest positiv energi. På den andre siden så kan du ikke diktere venner om hva de skal prate om eller gjøre.. Du kan si at ting og tang trigger deg, men hva som opptar dem, blir jo deres sak. Jeg hadde blitt provosert over at en venninne la føringer på hva vi skulle prate om. Her står du fritt til å endre tema eller rett og slett kutte dem ut. Jeg lurer også på om de bildene hun sender deg er en reaksjon på at hun føler seg kontrollert? Kanskje hun ønsker å bli sett av deg på et vis. Er det bare deg hun sender dette til, eller en liste av venner? Det trenger ikke å være personlig. Men hvis dette provoserer deg så voldsomt at du ikke klarer å spise, så lurer jeg på hva som skjer? Er det fordi hun er en venninne at det er triggende? Er det fordi hun bryter de reglene du har satt for henne, og at det gir deg angst? For dette å se bilder av kropper er vel noe du ofte opplever? Hvordan reagerer du på undertøysreklame, eller veldig tynne kropper utenom dette? Dette høres ut som om du har alvorlig spiseforstyrrelse og burde vært fanget opp tidligere. Endret 2. februar 2021 av Pipaluk 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hun må da kunne bruke tights og sportsbh uten at du skal bli paranoid! Skal hun kle seg i sekk for å ikke trigge deg? Om selvtillita di er så dårlig at du ikke kan omgåes venninna di, så må du jo bare kutte henne ut🙄 Anonymkode: d761d...208 Blir ikke trigga av at hun går i det!’😂😂 Blir trigget av å få poserte bilder av hun, når hun vet jeg ikke vil ha sånne bilder. Anonymkode: a5a20...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hun oppfører seg teit. Men du høres ekstremt slitsom ut. Jeg hadde slitt med å være rundt en person som blir trigget av meg,maten jeg spiser eller ting jeg gjør. Jeg har spiseforstyrrelse selv, har triggere og kjenner meg veldig igjen i det, men jeg har aldri bedt venninnene mine om å ta hensyn til det. Kunne ikke falt meg inn. Det er min bør å bære, ikke deres. De vet ingenting, og sånn vil jeg ha det. Ignorer bildene hun sender, og la være å ta det opp igjen. Tipper hun slutter da. Evt dropp henne helt hvis hun får deg til å føle deg dårligere. Anonymkode: 1cd40...68b Har aldri sagt eller skrevet at jeg blir trigget av hun til hverdags, maten hun spiser eller ting hun gjør generelt. Det er noe helt annet å bli trigget av å snakke om mengde, kalorier og lignende, det er dessverre sånn det er å ha en spiseforstyrrelse. Hun er min bestevenninne. Vi er sammen hver dag. Selvsagt forteller jeg henne om dette når jeg sliter så pass mye, for er det hun hadde ønsket... men når det kommer til at hun sender sånne bilder vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, for det er ekstremt for meg. Er vel ikke så rart at jeg må snakke med henne da? Anonymkode: a5a20...8c1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun oppfører seg hensynsløst, spesielt når du faktisk har bedt henne om å la vær. Kanskje slette henne på snap? Men av nysgjerrighet, er det fordi hun er en venninne at du blir "trigget" som du sier? Eller blir du trigget av alle bilder av kvinner i undertøy? Du gir jo henne makt ved å ikke spise fordi du ikke klarer bilder av henne. Ta den makten tilbake, da. Anonymkode: 1c6b3...14e Er nok mer situasjonen. Det at jeg akkurat hadde fått i meg skikkelig mat, og at hun visste jeg skulle hjem å spise, og jeg gruet meg til det. Da velger hun å sende eit sånt bilde. Blir vanligvis ikke trigget av sånne type bilder, var bare ekstremt situasjons bestemt nå. Anonymkode: a5a20...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Syntes du skal være ærlig å si rett ut at slike kropps bilder der man skal vise frem kroppen sin, er en trigger for deg. At den får deg til å tenke negativt i forhold til mat. Kan vær hun ikke tenker at det er en trigger for deg, om hun ikke kan mye om spiseforstyrrelser. Og tror derfor at det kun handler om ditt forhold til mat? Anonymkode: 3fc06...331 Dette. Du må være rett frem og ærlig, ts. Har selv slitt med det samme, folk skjønner ikke at det å diskutere mat, mengde, type mat osv er helt høl i hue med en som sliter med sf.. Så jeg måtte bare si klart i fra til en venninne av meg: når du holder på sånn, Så går det helt i ball i hodet på meg. Diskuter det med en annen, og ikke nevn det til meg! Du må bare gjøre det samme her. Si til din venninne at du er glad på hennes vegne for at hun er fornøyd, men at hun må slutte å sende de bildene til deg med en gang, da det ødelegger resten av dagen din, fordi du begynner å fokusere på mat og kropp! Ikke silkehansker, rett frem. Sender deg en klem, ts, vet dette ikke er lett. ❤ Anonymkode: b239c...fde 1
Pipaluk Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er nok mer situasjonen. Det at jeg akkurat hadde fått i meg skikkelig mat, og at hun visste jeg skulle hjem å spise, og jeg gruet meg til det. Da velger hun å sende eit sånt bilde. Blir vanligvis ikke trigget av sånne type bilder, var bare ekstremt situasjons bestemt nå. Anonymkode: a5a20...8c1 Men ut fra innlegget ditt, så fikk du samme reaksjon to ganger. Så det var ikke noe som bare skjedde der og da. Eller? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå