Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at både min bedre halvdel ,og mamma har fått bytta om på ukene sine, slik at vi jobber seint og tidlig likt og faktisk har muligheten til å se hverandre, så fant sjefen ut at han skulle snu om på mine uker, så nå er det kun søndager jeg kjøpte kan være sosial med dem. Han har at gitt uttrykk for at dette ikke lar seg rette opp i. Men kan han bare gjøre dette?? Min bedre halvdel får ikke snudd om på sine uker.. neppe mamma heller. Noen som har erfaring med dette? Tenker å prate med han, men hvordan kan jeg best gå frem? 

Anonymkode: a476e...2dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger til arbeidsgivers styringsrett, så ja det er lov. Men du kan selvfølgelig snakke med sjefen og høre om muligheten for å bytte tilbake. 

Anonymkode: 6917e...3d5

• Liker 1
Skrevet

Ja, tenker å prate med han. Dette går jo utover tiden med de jeg er gla i, og dermed livskvalitet. En dag i uka for å være sammen m kjæresten min og mye mindre tid med mamma, dette synes jeg ikke er greit. Men siden han allerede har sagt noe om at dette ikke lar seg endre, så hadde jeg håpet på noen gode argumenter fra dere som ikke sitter i dette, redd jeg kan bli litt for berørt av dette, vil jo gjøre klare å holde samtalen voksen og saklig.

Skrevet

Ikke lett dette. Hadde det vært snakk om barn og vansker med å få kabalen til å gå opp, så hadde det vært lettere. Men siden det bare er snakk om at du har lyst til å være «sosial» med kjæreste og mora di(!) så har du ikke gode argumenter, dessverre. 

Anonymkode: b8fd1...f6b

Skrevet

Det som kan ha skjedd er det som skjedde før jul. I fjor var det 53 uker, mot vanligvis 52.

Min turnus endret seg pga av det. Flere jeg kjenner med barnefri oddetallsuker måtte bytte til partalluke.

Anonymkode: 035bf...c3f

Skrevet

Vi jobber annen hver uke seint og tidlig, plutselig jobbet jeg to uker på rad seint, så synes det er veldig merkelig at han ikke tenkte over dette. Uansett, en glipp kan alle gjøre, men å jobbe slik som nå kommer til å slite meg ut, vil jo gjerne ha tid med dem jeg er gla i, spes siden jeg til tider sliter litt, dette vet han om. 

Skrevet

Kommer helt an på, er det slik at du bare har fått f. eks. senvakter nå? Eller er det snudd "speilvendt" slik at uker du tidligere jobbet tidligvakter nå er senvakter og motsatt? Jeg vil jo si at det er lite rettferdig hvis noen ansatte bare skal ha en type vakt (f. eks. kun de mest kjipe vaktene på kveld/helg konstant uten rotasjon) hvis andre slipper unna. Hvis det er sånn at vaktene har blitt "speilvendt", så er det nok ikke så mye du kan gjøre med det, siden sjefen plikter å la vakter gå på rundgang slik at de andre også kan ha en mix av sen- og tidligvakter. Dette med mindre du har i kontrakten din at du kun skal ha spesifikke vakter. 

Anonymkode: e3932...d33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...