Gå til innhold

faxe resept?

Fremhevede innlegg

Gjest berta27
Skrevet

hallo damer,

jeg bor et stykke unna fastlegen min og nå trenger jeg en ny resept (p-piller). kan jeg ringe dem så kan de faxe resepten til mitt nærmeste apotek så jeg slipper å dra helt til fastlegen for å hente den? har hørt at det koster noen kroner for at de skal faxe den. går dette an og hva koster det isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javisst, det har jeg gjort flere ganger. Har aldri betalt noe for det, men praksisen varierer kanskje fra sted til sted.

Skrevet

Søster'n har også fått gjort det mange ganger og det er ikke noe problem og hun betaler ikke noe ekstra hun heller.

Gjest berta27
Skrevet

kjempegreier! da prøver jeg det :) men hva sier jeg når jeg kommer på apoteket da, har de alt lagt fram pillene mine, sier jeg at jeg skal hente noen piller eller at legen min har faxet en resept eller hva? huff jeg er virkelig klønete når det gjelder slikt :flau:

Skrevet

Du sir navnet ditt og at det skulle ligge en resept til deg.

Gjest Gjest, ja.
Skrevet
men hva sier jeg når jeg kommer på apoteket da, har de alt lagt fram pillene mine, sier jeg at jeg skal hente noen piller eller at legen min har faxet en resept eller hva?

Ja. ;)

Jeg pleier å betale 80 kroner for at legekontoret skal sende faxen til apoteket. :forvirret:

Du får kun ut en pakke, i motsetning til når du henter resepten selv og kan bruke den tre ganger. Tror jeg. Sånn er det her i hvert fall.

Gjest berta27
Skrevet

Jeg pleier å betale 80 kroner for at legekontoret skal sende faxen til apoteket.  :forvirret:

Du får kun ut en pakke, i motsetning til når du henter resepten selv og kan bruke den tre ganger. Tror jeg. Sånn er det her i hvert fall.

det var dyrt! det koster meg bare 40 kr i reiseutgifter å hente resepten selv da og da er jeg jo garantert at jeg kan bruke den 4 ganger!!

noen flere innspill?

Skrevet

Her koster det 80 kroner å få den fakset til apoteket eller, om jeg henter den selv, så betaler jeg 35 kroner.

Og sant nok, faksresp. er bare gyldig for en gang. Skjønt, for p-piller kan jo legen feks skrive ut for et år...finnes i 13 pk noen av pillene....

Skrevet

Jeg har bare gjort det i krisetilfeller, og da har jeg ringt noen venner av amma og pappa som begge er leger. De tar ikke betalt for det, men tror ikke den vanlige legen min ville gjort det heller dersom jeg stod fast et sted uten medisiner

Skrevet

Jeg måtte betale 40 kr tror jeg, eller var det 20?

Ikke mye i alle fall.

Skrevet

Jeg har gjort det flere ganger. Må betale for det. Får giro i posten etter en stund. Men jeg husker ikke hvor mye de pleier å ta for det. Er litt glemsk.

Det stemmer forøvrig at når resepten faxes kan den bare brukes én gang, uansett om den normalt kan brukes flere ganger.

Skrevet

Det koster pæng. Vanlig takst for å hente resept er 35 kroner. Når de faxer tar de fleste 45 kroner i gebyr i tillegg

Skrevet

Det skal nå egentlig koste penger å få gjort det. 45 kr for å fakse og 35 kr for å ringe eller møte opp hos legen for å hente resepten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...