AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Sambo kaller meg ubrukelig fordi jeg klager over at han aldri (noensinne) står opp med barna. Jeg blir først såret og prøver å få han til å forklare hva han mener, men han bare roper og er ufin. Jeg kaller ham til slutt feit tilbake. Senere unnskylder han oppførselen sin med at alt startet med at jeg kalte ham feit. Det er en ren løgn, og vi vet det begge to. Sambo sier at jeg er syk i hodet, ekkel og tilbakestående. Igjen fordi jeg prøver å si min mening angående fordeling av ansvar hjemme. Når jeg svarer med at det er mange andre som synes jeg er kul og grei, sier han at de kun synes det fordi de ikke kjenner meg på ordentlig, slik som han gjør. Han snoker på snappen min (logget seg inn på sin mobil, bare synd for han at jeg får varsel på mail om det..) Hadde jeg snoket på hans hadde han aldri latt meg glemme det, og kalt meg kontrollerende for all evighet. Selv blånekter han for å ha gjort dette, men jeg VET jo at det er han. Han er den eneste som kan passordet mitt, og i tillegg har det blitt logget inn med lik telefon som hans, i bydelen hvor vi bor. Hva er oddsene for at det er en random fremmed liksom. Til meg sier han bare at han driiter så jævlig i snappen min, den er det mest uinteressante han kan komme over. Han sier også at det er eksen min som har logget innpå. Det gir absolutt null mening at det skal være tilfelle. Jeg leser av og til funny innlegg fra kg for ham, og han blir paranoid og sier at han skal finne ut hva jeg heter på kg, for å sjekke alt dritet jeg har skrevet om ham her inne. Nå skal han endelig få oppfylt -den- drømmen iallfall. Han ser på at jeg er med ungene hver dag, året rundt, uten å noensinne ha tid for meg selv. Han har aldri levert eller hentet i barnehagen, legger ikke, står ikke opp, tar intet ansvar for at de har klær eller matpakker, kjøper heller aldri inn feks klær hvis de trenger det. Han ser at jeg styrer på med hundeturer, klesvask, oppvask utenom, likevel sier han gang på gang at jeg ikke bidrar med NOE i huset, og at han bare må gå rundt og rydde/fikse opp etter meg. Sannheten er at han er mye på farta, og elsker å ligge på sofaen når han kommer hjem. Likevel får han meg til å føle at jeg er, ja, ubrukelig, som han så ofte sier. Han kan også finne på å teste meg, ved å rydde et område, feks badet, og så sjekke hvor lenge jeg klarer å holde det ved like. Det er jo ikke bare mine klær, håndklær eller tomme doruller (eller leker!!) som hoper seg opp der, men hans og barnas også, likevel kan han bruke det mot meg at det to uker senere ser bombet ut. Da er jeg en gris og en slaur og vet ikke hva, hvis jeg ikke har rukket å rydde, selv om jeg til og med har sagt rett ut at "badet ser jævlig ut, jeg tar det gjerne hvis du henger med ungene". (og han sier jada, men det skjer aldri at han henger med ungene lenge nok til at jeg får gjort sånt skikkelig og i noenlunde fred.) Idag knakk jeg foran en kollega, etter å ha blitt kalt mongo over telefon to ganger på vei til jobb, og fortalte for første gang noen andre om hvordan ståa er hjemme. Min kollega kalte dette for gaslighting. Hva innebærer det, egentlig? Er det umulig for en person som driver med dette, å se det selv, og evt finne vilje til å slutte med det? Fy faen så lei jeg er av denne mannen. Anonymkode: a9a3e...1a0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fy faen så lei jeg er av denne mannen. Anonymkode: a9a3e...1a0 Ja'a. Hva gjør du med det da? Om det er gaslighting eller ikke er jo ikke så viktig. Ikke vurder han, vurder deg selv. Hva som er best for deg... Jeg tror du vet svaret. Anonymkode: b825f...0dc 7
Romilo Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Han kommer ikke til å slutte, og ja, det er gaslighting. Det innebærer er en form for manipulering, og får deg til å tvile på deg selv og føle deg dårlig med deg selv. Det gjør han jo, til de grader! I tillegg virker HAN ubrukelig i forhold til barn, hus, etc. Løøøp! 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Dere høres ut som to søsken på 14 og 16 år. Denne mannen er ikke helt god. Flytt fra han, ta med ungene på krisesenter hvis du ikke kan dra til foreldre eller gode venner. Anonymkode: bda9e...893 1
CorvusCorax Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Hva slags forhold er dette? Kaller hverandre feit og mongo? Hvor gamle er dere? Hvordan var det før dere fikk barn? Lurer på hva som fikk deg interessert i å skape en familie med ham. 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Jeg anbefaler deg å kvitte deg med den største ungen du har i huset, dette er psykisk mishandling. Svar på dette: når kjente DU lykke i nærheten av han ? Anonymkode: 0a1aa...f27
Fiffig Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Det høres ut som dere har kommet inn i en spiral hvor dere ikke vil hverandre godt, men heller "ta hverandre" på ulike måter. Da er det vel på tide med parterapi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå