Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en mann på 30,sammen med ei dame på 28,eller rettere sagt vi er samboere. Den siste tiden har vi hatt problemer i forholdet, jeg prøver å finne årsaken, men klarer ikke. Men tror selv det er kommunikasjon som er problemet. Dama sier som regel at jeg ikke tilbringer nok tid og hun føler seg alene. 

Dama var hos psykolog idag, da jeg kom hjem fra satt samboeren i sofaen. Spurte hvordan det var hos psykologen. Var okey. Ikke noe mer svar. Satt der i nesten 1 time og strøk henne på armen kinnet, overalt. Prøvde å kysse henne, men nesten ingen respons. Spurte så hva er det som er galt? Hvorfor spør du? For jeg ser det er noe galt. Vet du ikke det? Nei, jeg vet ikke. Det er nytteløst å snakke med deg, fill jeg til svar. 

Virkelig, beskylder meg tidligere å ikke bry meg så mye, og når jeg bryr meg så får jeg bare dette tilbake. 

Hva er det jeg gjør galt? Orker ikke dette mer. 

Anonymkode: 252a3...108

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hadde aldri orket å være sammen med noen som ikke gidder å snakke. 

Voksne mennesker som ikke klarer å si hva som er galt, skylder på deg og bare sitter og sutrer, nei takk. 

Skrevet

Du valgte nok feil tidspunkt. Kanskje hun fikk seg en a-ha opplevelse av å være hos psykologen og rett og slett trengte litt tid for seg selv.

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som du prøvde å finne ut av om hun hadde snakket negativt om deg. Og at det egentlig ikke var noe galt med henne. Er vel normalt å bare sitte i sofaen vel? Hva var problemet? 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, CorvusCorax said:

Høres ut som du prøvde å finne ut av om hun hadde snakket negativt om deg. Og at det egentlig ikke var noe galt med henne. Er vel normalt å bare sitte i sofaen vel? Hva var problemet? 

For at jeg spør om hvordan det var? Jeg spør ikke om detaljer det får stå mellom henne og psykologen. Men når jeg ser på hele dama at noe er galt og spør om det, og får det svaret tilbake så forstår jeg virkelig ingen ting. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Sprinkle said:

Du valgte nok feil tidspunkt. Kanskje hun fikk seg en a-ha opplevelse av å være hos psykologen og rett og slett trengte litt tid for seg selv.

Mulig, men vi har blitt enige om vi trenger litt alenetid så har vi gjesterommet som vi bruker. Men ja mulig feil tidspunkt. 

Skrevet

Ikke marker deg og problemene i forholdet når hun er nedfor. Dette forsterker problemet og gjør at du virker ganske selvsentrent.

Gi henne et kompliment når hun er i godt humør, ta oppvasken, vask dassen. Gjør ting for henne og ikke forvent så mye tilbake. 🙂

Anonymkode: a5440...187

• Liker 2
Skrevet
Dævendøtte skrev (24 minutter siden):

Hadde aldri orket å være sammen med noen som ikke gidder å snakke. 

Voksne mennesker som ikke klarer å si hva som er galt, skylder på deg og bare sitter og sutrer, nei takk. 

Dette!

Hør på dette TS, og ikke bry deg med svarene til de som er like vrange som dama di; feil tidspunkt, ikke snakke etter psykolog, blablabla...det må hun i tilfelle fortelle deg med ord som om hun er en voksen person.

Synes du skal gjøre det slutt, ikke kaste bort livet på en voksen kvinne som vil leke liten jente. 

Anonymkode: 3620d...0e4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For at jeg spør om hvordan det var? Jeg spør ikke om detaljer det får stå mellom henne og psykologen. Men når jeg ser på hele dama at noe er galt og spør om det, og får det svaret tilbake så forstår jeg virkelig ingen ting. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mulig, men vi har blitt enige om vi trenger litt alenetid så har vi gjesterommet som vi bruker. Men ja mulig feil tidspunkt. 

Jeg tenker at når du bruker tid på å svare de som angriper eller finner negative ting du gjør, så sier det litt om deg og hva du er vant med.

Har du vokst opp med å måtte være omsorgsperson fra du var liten?

Anonymkode: 3620d...0e4

• Liker 1
Skrevet

Hvis du virkelig ønsker å gi det en sjanse, hadde jeg (dersom jeg var deg) satt meg selv en tidsfrist på én eller to måneder hvor jeg ga henne oppmerksomhet i hverdagen uten å forvente noe tilbake, rett og slett å gi det lille ekstra uten å kreve noe, og kun snakke om problemene dersom hun selv tar det opp. Om hun ikke bedret seg, eller ønsket å snakke om noe som helst av det som plager henne, i løpet av dem tiden.. Ja, da hadde jeg rett og slett gjort det slutt. For dette finnes jo ikke konstruktivt verken for henne eller for deg, og i alle fall ikke for dere som et par. 

Anonymkode: 3dc1d...4a4

• Liker 4
Skrevet
Sprinkle skrev (2 timer siden):

Hæ? Voksne damer kan vel si fra om at man trenger litt tid alene og ikke vil snakke der og da. Eller mener du man skal forvente at menn er tankelesere?! 

Anonymkode: c2818...55b

• Liker 6
Skrevet

Idag hadde samboeren skrevet nesten 1 side som lå på kjøkkenet. Vet at jeg går ditt før jeg drar på jobb. Der sto det hva psykologen hadde sagt og et utdrag av samtale dem hadde sammen. 

Psykologen hadde kommet frem til at samboeren var så deprimert, dyp deprisjon. Sto også at psykologen mente at jeg aldri var der for henne. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Idag hadde samboeren skrevet nesten 1 side som lå på kjøkkenet. Vet at jeg går ditt før jeg drar på jobb. Der sto det hva psykologen hadde sagt og et utdrag av samtale dem hadde sammen. 

Psykologen hadde kommet frem til at samboeren var så deprimert, dyp deprisjon. Sto også at psykologen mente at jeg aldri var der for henne. 

Kan du spørre henne hva hun trenger fra deg da? Forklare at du ikke er tankeleser og at hun må fortelle hva hun savner fra deg.

Anonymkode: 616f9...f99

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du spørre henne hva hun trenger fra deg da? Forklare at du ikke er tankeleser og at hun må fortelle hva hun savner fra deg.

Anonymkode: 616f9...f99

Tro meg har prøvd. Face to face, I senga, på mail, melding,kanskje skal prøve med brevdue. Får bare svar det er nytteløst, poengløst osv å prate med meg. 

• Liker 1
Skrevet

Classic kvinner det da. NB! IKKE ALLE KVINNER. CHILL!

De furter og vil ikke si hva det er og blir sur dor at du ikke kan leste tankene. Ganske typisk

Anonymkode: a54d1...36c

Skrevet

Hun ønsket sikkert ikke å bli kyssa på i allefall! Hallo! Får du ikke respons hvis du stryker på henne så ikke prøv å kysse henne. Snakk om tvangskosing. 😅

Neste gang gjør du sier du sånn her: Mulig jeg tar feil men jeg synes det ser ut som om noe plager deg. Vil gjerne høre om det når/hvis du vil? 
Så tar du det derifra. 

Anonymkode: 6e178...94e

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun ønsket sikkert ikke å bli kyssa på i allefall! Hallo! Får du ikke respons hvis du stryker på henne så ikke prøv å kysse henne. Snakk om tvangskosing. 😅

Og å sitte og stryke på henne i en time når hun antakelig forsøker å opptre avvisende? Ganske sært.

Anonymkode: f9ac6...fa6

• Liker 2
Skrevet

Hadde først tenkt til å bare skrive at vi kvinner forventer at du er tankeleser, og at du helt sikkert har gjortnoe galt😅 Men jeg ser i tråden her at du har prøvd det meste og at hun er alvorlig deprimert. Det er tungt. Også for deg. Hun må opp av selvmedlidenheten, men det er visst lettere sagt som gjort. Vanskelig for oss ikke derprimerte å sette seg inn i, og å leve med. Du får vurdere om du orker å leve med dette.

Anonymkode: 375ae...642

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og å sitte og stryke på henne i en time når hun antakelig forsøker å opptre avvisende? Ganske sært.

Anonymkode: f9ac6...fa6

Det er også litt sært å sitte midt i fellesarealet og tydelig se plaget ut, men bare avvise samboer. Det virker jo som hun ønsker å bli sett ellers kunne hun satt seg på gjesterommet, soverommet, kjøkkenet. Eller enda bedre: sagt at ting var litt vanskelig, men hun var ikke klar for å snakke om det og ønsket mest å være i fred. Man ender med å liste seg rundt på tå og bare vente på at det skal komme en forklaring på hva som er galt, som gjerne er en lengre utredning om hva man selv har gjort galt.

Anonymkode: 1de4e...54c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...