AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Hei Jeg pleier å kjøpe gravidvitaminer fra apoteket. Brukte de samme vitaminene med barn nr 1. Og trengte ikke noe itillegg av andre vitaminer. Er gravid igjen og tar de samme vitaminene. Tok blodprøve hos legen og han mente at jeg må ta jerntabletter i tillegg til de vitaminene jeg tar. Jeg føler at jeg blir veldig forstoppet av jern. Kan noen anbefale meg jerntabletter som ikke gir forstoppelse? Vet at man kan ta med appelsin juice. Men jeg vil unngå å drikke juice hverdag med tanke på sukker Anonymkode: 29cef...790
Elskermandager Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Aminojern. Taes opp i kroppen som aminosyre. Bedre for magen 😊 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Ferromax men ta en tablett annenhver dag i en uke eller to og gradvis øke dosen hjalp meg. Anonymkode: 468a8...5f5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Aminojern fra Helsekost, eneste jeg har kunne brukt uten masse problemer! Litt lav dose, men har i perioder tatt en morgen og en kveld. Anonymkode: fe720...1c3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Niferex har jeg god erfaring med Anonymkode: 3d858...b55 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Veldig god erfaring med niferex 😊 Og anbefaler å spise en kiwi for å forhindre forstoppelse. Er jo et slags kjerringråd, men det fungerte for meg når jeg var gravid og forstoppet. Anonymkode: b031b...856
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Aminojern her og. Har prøvd flere inkl niferex ferromax, og aminojern gir minst plager, selv om den også gjør magen noe tregere. Anonymkode: b9be0...51a
Sitronpai Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Problemet er doseavhengig. Det vil si at desto lavere dose du tar, desto mindre forstoppet vil du bli uavhengig av hvilket produkt du bruker. Ulempen med de med lavere dose er jo da selvfølgelig at det vil ta lenger tid å bygge opp jernlagrene og kanskje ikke komme opp i ønsket nivå i det hele tatt. For å forebygge hard mage vil et tips som noen nevner være å øke dosen gradvis og evt bruke noe lett avførende ved siden av f. eks laktose eller loppefrø.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Floradix har jeg en venninne som skryter av. Aldri forsøkt det selv, og aner ikke hva dosen er der, men du kan jo sjekke det ut. Anonymkode: ea882...e90 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Hemjern/hemofer. Ingen mageproblemer med den Anonymkode: 356ea...0f5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Tror jeg hadde valgt å kombinere med laktulose for å forebygge forstoppelse... hvis det er fornem begrenset periode. Anonymkode: 06566...5f7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 Elskermandager skrev (12 timer siden): Aminojern. Taes opp i kroppen som aminosyre. Bedre for magen 😊 Jeg får skikkelig magesmerter av den faktisk 🤷♀️Hemjern og. Gikk på Niferex i 6 mnd i strekk, synes det gav seg etterhvert - men inntak annenhver dag hjelper og mye. Type Niferex en dag, noe flytende pg endel brokkoli+jernrik mat neste dag. Jeg bruker Niferex fast uten større problemer, men hadde kanskje tatt litt svisker eller annet ved siden av som gravid (ikke samtidig da). Anonymkode: 3cd14...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå