AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Har vært sammen med en i 3 måneder, og helt siden starten har det vært mye spetakkel rundt en jente han tidligere har datet. Da vi startet kontakten, var han sammen med henne ofte, snakket på telefon og tekstet enormt mye. Han sa til meg at de bare hadde vært venner siste årene, noe jeg har fått bekreftet i ettertid at ikke stemmer. En dag forteller han at hun har stilt opp full på døren hans og ønsket han tilbake, i tiden vi datet. Etter dette ble jeg irritert, og snakket med han om det. Han bestemte seg for å fjerne hun på sosiale media, noe som ikke falt i god jord hos hun. Når hun fant ut av dette, la hun ut om hvor jævlig sjalu og ekkel jeg var og at han kom til å angre. Hun sa også at hun aldri ville snakke med han igjen. Noen måneder senere ringer hun han, later som ingenting og spør om vi alle sammen kan finne på noe. På dette tidspunktet ble jeg så lei at jeg sendte en (fin) melding og ba henne stoppe, at jeg vet hun ønsket han tilbake og at jeg ikke orker mer styr og dramatikk fra hennes side. Da sier hun at kjæresten min har fremstilt meg som sjalu, og at jeg hadde fått totalt sammenbrudd av at dem snakket. Dette stemmer overhode ikke at jeg fikk. Jeg kjenner selv nå at jeg er meget lei. Han snakker om hun ofte, ser ikke hvorfor vi ikke kan være venner alle sammen og virker ikke over hun. Hun sier at det var hun som ikke ville ha han, og ut ifra hvordan han snakker om hun kan jeg tro på dette. Hva bør jeg gjøre? Jeg er så lei. Er en anti drama person, og kjenner dette aldri tar slutt Anonymkode: 8603b...c9b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Rødt flagg. Løp og ikke se deg tilbake Anonymkode: d97d1...34b 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Her må han ta et valg.. enten si KLART i fra til henne om at kontakt er uaktuelt og slutte å snakke om henne, eller miste deg Anonymkode: d6d53...915 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Snakke om eksen sin. skjønner ikke hvorfor folk gjør det? Anonymkode: 979d2...656 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Hvorfor vil han at dere alle 3 skal finne på noe sammen? Jeg tror typen din er en dramaqueen. Hadde aldri giddet. Anonymkode: e4bab...865 2
Pia Sofia Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Her må han ta et valg.. enten si KLART i fra til henne om at kontakt er uaktuelt og slutte å snakke om henne, eller miste deg Anonymkode: d6d53...915 Dette.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Typen din ønsker kontakt med henne, og sier til henne at grunnen til de ikke kan det, er fordi du er så sjalu. Slutt å fokusere på henne. Det er typen din som er problemet! Jeg hadde ikke giddet å ha noen av dem i livet! Anonymkode: 1c47e...c02 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Han har allerede løyet én gang, om at de bare hadde vært venner. Det at hun troppet opp på døra og at hun vil ha tilbake ham, er det han som sier. Jeg er enig med de som sier at problemet sannsynligvis er ham. Det kan høres ut som han besvisst triangulerer, sjalusifabrikkerer og i det hele tatt med vilje skaper et trekantdrama der han selv er midtpunkt. Dette er et faktisk fenomen, du finner sikkert mer om det om du googler "triangulering psykologi" eller bare "triangulation" på engelsk. Du skal ikke se bort i fra at han framstiller ting helt annerledes for henne, og tilsvarende framstiller ting helt annerledes ovenfor deg i forhold til hvordan ting virkelig er. Slike mennesker holder gjerne flere "på beite", holder dem interessert, mens han hele tiden framstiller det for de andre som om de maser, ringer hele tiden, "hun er besatt av meg" osv. Mens i virkeligheten er det de som har konstruert hele situasjonen ved å si forskjellige ting til de to (eller flere) partene. Målet er å framstille seg som ettertraktet og skape drama rundt egen person. Har han andre trekk som kan virke narsisistiske? Anonymkode: 203c6...122 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Takk for svar til alle. Løgnene er det som irriterer meg mest, og som gjør at jeg ønsker å gå. Tenker at mennesker som holder på slik aldri er ærlig når det kan gagne dem selv. Burde jeg gå fra han? Anonymkode: 8603b...c9b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 at du gidder. Anonymkode: 5e3f5...8e8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Virker det er hun som er dramaqueen og problemet. Ikke han. Anonymkode: 2ce32...220
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 Om det er så mange løgner i startfasen, hvordan skal du klare å stole på han senere? Det er tvilsomt å tro at man har møtt drømmemannen og at han er den ene som faktisk kommer til å forandre seg... Jeg har dessverre lang erfaring med å være en av to som han ikke klarer å bestemme seg for. Jeg har tatt mange runder med meg selv. Det jeg til slutt kom frem til, er det jeg startet innlegget mitt om, hvordan kan tilliten overleve en så hard start... etter min erfaring er menn som holder på slik ikke et godt eksempel på en man inngår et seriøst forhold med. Jeg vet dette er et hardt spørsmål, men hvordan kan du akseptere å være en av to han vurderer? Han har tydelig ikke klart å bestemme seg. + at tilliten er brutt. Kom deg videre! Du fortjener mye bedre! Finn deg en mann som vil ha deg og bare deg! Anonymkode: 99451...024
Nymerïa Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 Ja, du burde gå fra han. Du sier du er antidrama, han er det motsatte. Dere passer ikke sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 Jeg var sammen med en fyr som tidligere gjorde det samme. Han var ikke ferdig med henne (eksen), så jeg ga ham et ultimatum og da at det er meg eller henne. Da han nøla slapp jeg alt jeg hadde i hendene og gikk derifra uten å se meg tilbake. To måneder senere fikk jeg en tekstmelding fra ham: "Jeg elsker deg" . Jævla idiot. Det er et rødt flagg til tusen! Kom deg vekk. Anonymkode: 4bfb0...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå