Gå til innhold

Damer, hvilke gensere bruker dere på denne årstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går selv for det meste i strikk lignende gensere bare for å holde varmen, men føler meg som en slask. 
Lurer på hva andre bruker?

Anonymkode: 8fe15...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så mye ute så jeg bruker helt vanlige gensere og topper på jobben. 

Anonymkode: 902d9...388

Skrevet (endret)

Her går det i ull som oftest nå som det er så kaldt, mest hjemmestrikket i ulike varianter. Hvis jeg bruker skjorter eller tynnere gensere så har jeg alltid en tynn ullsinglet under. 

Jeg bruker også mye kjoler, det er faktisk varmere enn dongeribukser/andre bukser og en genser. Helst ullbaserte kjoler eller cord. Under har jeg enten ullsinglet eller langermet ulltrøye og strømpebukse i merinoull  fra woolford. Foretrekker nesten det foran bukse og genser. 

Endret av skruf
  • Liker 1
Skrevet

Varierer en del, men gjerne gensere i ull ( ikke store strikkegensere). Ellers blir det diverse topper med en ullunderskjorte under. Evt cardigan. Er litt kaldt på jobben min 🥶

Anonymkode: aaec2...939

• Liker 2
Skrevet

Ull, ull og atter ull. Har ikke brukt annet siden tidlig oktober. Blir nok å bruke ull i et par-tre måneder til, i hvert fall.

Anonymkode: 68521...c35

• Liker 3
Skrevet

Neida, ullgensere er ikke slaske-klær. Jeg lever i det fra nov til mars. Bedre det enn å fryse si 😅

Anonymkode: 9aaad...3b9

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg er mann, men jeg synes folk ser flotte ut i ullgenser. Bruker selv ullgenser og føler meg flott når jeg går i det. 

Digg med varme gensere. 

Endret av SVK
Skrevet

Jeg strikker mye, så jeg har en haug med gensere som er både fine og som gjør at jeg holder varmen 🙂

• Liker 4
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg strikker mye og har mange ullgensere og gensere i ull/bomull-blanding som jeg bruker når det er kaldt. I tillegg har jeg endel hjemmestrikkede kjoler som jeg bruker nå som det er så kaldt. 

Skrevet

Bruker stort sett ullgensere hver dag 😊 Godt, varmt og behagelig. Hadde jeg vært på jobb hadde jeg kanskje variert med en bluse og en ullcardigan, men er bare hjemme for tiden. 

Skrevet

Har en del ulike ullgensere, alt fra store strikkegensere til helt tynne i silkeblanding. Har også en legglang ullcardigan som jeg har utenpå andre typer gensere. Føler meg fin i ullklærne mine. Flere gensere i freshe farger 😊

Anonymkode: 29f52...666

• Liker 2
Skrevet

Er hjemme i permisjon og går stort sett i t-skjorte hjemme. Av og til tynn genser. Har som regel og bare t-skjorte under boblejakken når jeg henter eldste i barnehage eller handler mat (kjører dør/dør).

Fyrer i peisen hver dag og har det godt og varmt inne.

Skal jeg ut av huset for andre ærend der jeg kommer til å ta av ytterjakken har jeg enten på meg en skjorte med cardigan over, eller en tynn ullgenser med ammesinglet under. Hadde det ikke vært for ammingen hadde jeg brukt en del kjoler.

Anonymkode: 528e4...acf

Skrevet

Strikkegensere som jeg har strikket selv i ull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 20.18):

Går selv for det meste i strikk lignende gensere bare for å holde varmen, men føler meg som en slask. 
Lurer på hva andre bruker?

Anonymkode: 8fe15...007

De ullgenserne jeg har er ikke på noen måte slaskete i alle fall 😄  Men om du synes det, så kan du vel kle deg i omtrent hva som helst annet?  Tynne ulltrøyer finnes både med og uten arm, og de varmer godt.  De kan brukes under bluser, skjorter, kjoler, pene gensere, osv... 

Anonymkode: 0e489...1f0

• Liker 1
Skrevet

Ulvang rav 

Anonymkode: ab515...e8c

Skrevet

Ull, ull og ull! Noe litt tynnere, feks fra Jenny Skavlands kolleksjon for Pierre Robert. Noe er hjemme strikket, andre litt tykkere er kjøpt i butikk. 😊

Anonymkode: 19ce5...825

Skrevet

Ull når jeg skal utenfor hjemmet, ellers tynne bomullstopper.

Skrevet

På jobb, under arbeidstøy: tynn ull/superundertøy. Hjemme bruker jeg som oftest de tynne ullgenseren til Jotunheim (skåla heter de). Har minst en i hver farge. Elsker dem! Det er over -20 her 🙈

Anonymkode: 21569...30a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...