Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går siste året på et helsefaglig studiet og blir ferdig til sommer, men ønsker sterkt å slutte! Kan ikke tenke meg å jobbe med dette i fremtiden, og hadde egentlig tenkt å slutte allerede ved andre året, men jeg bare fortsatte fordi forventninger fra andre. Vil heller bli sykepleier. Jeg jobber ved siden av studiet ved et aldershjem og ser at jeg føler meg tryggere å være der enn på den arbeidsplassen til studiet jeg går på. I tillegg er det vanskelig å skaffe seg jobb og jeg må nok kjempe meg igjennom for å få fast jobb.

Er du noen her som har vært på samme eller er i samme situasjon? Aner ikke hva jeg skal gjøre altså... I ti

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hvilket studie går du nå da? Og, er det noe spesiell grunn til at du tenker at det er bedre å slutte nå enn om 3 mnd med fullført utdannelse? 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bare mangler 1/2år så synes jeg virkelig du skal bare fullføre så kan du iallfall vise til at du er en som avslutter ting du starter på og ikke bare stopper. Dessuten så er det fint å kunne vise til noe. Så kan du heller ta sykepleier etterpå. 

Anonymkode: 14422...87c

• Liker 10
Skrevet

Så lenge du passer på at du får studiekompetanse gjør det ingenting om du slutter. Hvis du uansett skal studere sykepleie er det bedre at du bruker tiden fra nå og fremover på det som må til for å komme inn på studiet. Dersom den korteste veien til sykepleierstudiet, faktisk er å fullføre helsefag bør du selvsagt fullføre.

Anonymkode: 35cd9...6d6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge du passer på at du får studiekompetanse gjør det ingenting om du slutter. Hvis du uansett skal studere sykepleie er det bedre at du bruker tiden fra nå og fremover på det som må til for å komme inn på studiet. Dersom den korteste veien til sykepleierstudiet, faktisk er å fullføre helsefag bør du selvsagt fullføre.

Anonymkode: 35cd9...6d6

Her er det nok snakk om høyere utdanning. Så ts har nok allerede studiekompetanse...

Anonymkode: 1ca38...3c5

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, bare at jeg studerer noe annet og har studert vesentlig lenger... Ikke en god situasjon å være i, men har man egentlig noe "valg"? Så lenge du ikke blir suicidal av å fortsette, så vil jeg nok tro det beste er å fullføre for å få en grad. 

Anonymkode: f4121...57e

• Liker 1
Skrevet

Mitt råd, gjør deg ferdig uansett. Jeg sluttet siste halvåret, manglet 32 studiepoeng for å få graden. Har angret. Det er greit å gjøre seg ferdig uansett når du har kommet så langt selv om du ikke har planer om å bruke den så vet en aldri hva livet bringer. Men det er fullt mulig å studere det du ønsker etter det, det gjør jeg nå :)

Anonymkode: 402ae...782

• Liker 9
Skrevet

Fullfør og søk på nytt studie til høsten!

Anonymkode: eaba7...ca7

• Liker 2
Skrevet

Nå må du tenkte fornuftig her

Dropper du ut av studiet nå så får du ikke omgjort lånet til stipend siden du ikke fullfører graden. Det koster deg enormt dyrt å ikke stå i studiet et halvt år til. 

I tillegg så må du betale tilbake dette semesterets utbetale penger fra lånekassen for at det ikke skal telle som et "semester med støtte" og det vil jeg anta at du ikke har muligheten til. Da har du hatt 3 år med studieLÅN for ingenting. 

I tillegg vil nok dette halvvåret være "enklere" i form av mer hjemmeeksamener og oppgaver osv så det er mulig å ta flere vakter hvis du vil jobbe mer. 

Anonymkode: 530f2...31d

• Liker 5
Skrevet

Det lureste er å fullføre, og da spiller det ingen rolle hvor godt du gjør det. Senk skuldrene, tenk på å bestå og søk deg inn på sykepleien til høsten. Ta litt flere vakter der du jobber dette semesteret slik at du kan øke motivasjonen for dette semesteret. 

Det er ikke mange månedene igjen av semesteret. Dette klarer du (med mindre sykdom står i veien). 

Anonymkode: 2977e...90b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...